تبیان، دستیار زندگی
آخربن تحقیقات انجام شده روی مغز انسان اهمیت عملکرد مغز در سال اول رشد جهت ایجاد ارتباط بهتر انسان با خودش و محیط اطرافش و همچنین یادگیری آسانتر در بزرگسالی را به اثبات رسانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی های آموزشی برای نوزاد (بدو تولد تا یک سالگی)

بازی های آموزشی برای نوزاد

آخربن تحقیقات انجام شده روی مغز انسان اهمیت عملکرد مغز در سال اول رشد جهت ایجاد ارتباط بهتر انسان با خودش و محیط اطرافش و همچنین یادگیری آسانتر در بزرگسالی را به اثبات رسانده است.

کتاب"بازی های آموزشی برای نوزاد (بدو تولد تا یک سالگی) "یکی از بهترین کتاب های راهنمای والدین در امر آموزش و پرورش کودک زیر یکسال شناخته شده و برنده ی جایزه ی طلایی ناپا( NAPPA ) شده است . در اکثر کشورهای جهان پزشکان و روانشناسان مطالب این کتاب را به والدین و مربیان آموزش می دهند .

بازی های این کتاب نه تنها به رشد عاطفی و ارتباطات مغزی کودک کمک می کند،بلکه مهارت های زبانی و شنیداری او را بهبود بخشیده،حس کنجکاوی او را فعال کرده،آگاهی او را به بدنش افزایش داده و شوخ طبعی را در وی تقویت می کند .

بازی های کتاب حاضر برای والدین و کودکان مفرح و آموزنده است و پیوند عاطفی بیشتری بین آن ها برقرار می کند . این پیوند احساس امنیت عاطفی ای را که نیاز اساسی رشد کودک است،در او تقویت می کند .

این مجموعه ی حاوی بیش از 240 بازی سرگرم کننده و آموزشی است که همراه با نقاشی هایی برای توضیح شکل بازی برای اولین سال زندگی کودک شماست که به صورت دسته های سنی 0 تا 3 ماه 3 تا 6 ماه 6 تا 9 ماه و 9 تا 12 ماه می باشد .

البته  محدوده ی سنی ای که برای هر فعالیت در این کتاب داده شده،مطلق نیست . هر کودک با سرعت خاص خودش رشد می کند.

در این کتاب نویسنده توضیح می دهد که چگونه می توان ضمن انجام فعالیت های روزمره به پرورش و تقویت مهارت های کودک کمک کرد . او با روش ساده و آسانی که به صورت مصور در هر صفحه نگاشته است به مهارت های حرکتی ،زبانی ،هماهنگی ،تفکر و تخیل ،اعتماد به نفس ،چالاکی و ... کودک شما کمک خواهد کرد .

نویسنده کتاب " جکی سیلبرگ "بیان می کند که : «زمانی که می خواهید با کودکتان بازی کنید،توجه داشته باشید او به چه شکل با محیط اطرافش در ارتباط است و بر اساس آن یک بازی انتخاب کنید . با توجه به علاقه و توانایی کودک می توانید محیطی سالم و چالش انگیز برایش خلق کنید که لازمه ی تقویت رشد فیزیکی،ذهنی اجتماعی و احساسی کودک است .

با اجرای صبورانه و عاشقانه ی بازی های این کتاب احساس شروع یک زندگی زیبا را در کودک ایجاد می شود. او را در آغوشتان بگیرید،نوازشش کنید و از هر لحظه ی این ارتباط لذت ببرید،البته به خاطر داشته باشید که گاهی کودکان نیاز دارند تنها باشند و نمی خواهند کسی آنها را بغل کند یا ببوسد .»

در کتاب حاضر نویسنده توضیح می دهد که چگونه می توان ضمن انجام فعالیت های روزمره به پرورش و تقویت مهارت های کودک کمک کرد . او با روش ساده و آسانی که به صورت مصور در هر صفحه نگاشته است به مهارت های حرکتی ،زبانی ،هماهنگی ،تفکر و تخیل ،اعتماد به نفس ،چالاکی و ... کودک شما کمک خواهد کرد .

برخی بازی های آموزش داده شده در کتاب حاضر عبارتند از :  از 0 تا 3 ماهگی ، نوازش محبت آمیز،خواب های شیرین،شب بخیر عزیزم،بوسه های وقت خواب،وقت نوازش،تاپ تاپ،قلقلک صورت،بازی با انگشتان،رقص خرسی،جغجغه و دندان گیر و... از سه تا 6 ماهگی :لالا کوچولو،ماهی کوچولو شنا کن،بازی نوازش،کاوش،بینی هامون رو بزنیم به هم،سلام دست ها،انگشت دست انگشت پا،شستی شستی کجایی و... از 6 تا 9 ماهگی :کاهش نگرانی،یک دالی جدید،بازی با دستمال،کدوم دست،کرال پشت،زیپ و زیپ و زیپ،آرزو بکن،موسیقی و دایره و... از 9 تا 12 ماهگی ،آواز خواب،شعر پیش از خواب،ماه دارم میبینم،بازی با کفش،بازی با شانه،تفریح با پودر،باران ساز و... .

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشی

   مرکز مشاوره       


مشخصات کتاب

نویسنده :جکی سیلبرگ

مترجم :آیدا دمهری

ناشر : صدرا