تبیان، دستیار زندگی
امسال بازار موسیقی گرم است. در سال جدید آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون منتشر شده و یا بزودی انتشار می یابند که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است. موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های موسیقی


امسال بازار موسیقی گرم است. در سال جدید آثار مختلفی در ژانرهای گوناگون منتشر شده و یا بزودی انتشار می یابند که بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی است. موسیقی‌هایی که می‌تواند در هیاهوی روزمره انسان را به آرامش دعوت کند.

تازه های موسیقی

در این نوشتار قصد داریم از میان آلبوم های گوناگونی که در چند هفته اخیر منتشر شده  یا بزودی منتشر خواهند شد ، برخی را معرفی کنیم که می توانند بهترین گزینه برای انتخاب یک موسیقی شنیدنی و جذاب باشند.

آلبوم ‌پاییزی‌ باصدای نامی

آلبوم موسیقی ‌پاییزی‌ در سبک پاپ-کلاسیک با تاخیر چند ماهه روز 22 اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

اولین همکاری مشترک اهورا ایمان و بامداد بیات به شکل همکاری مستقل در قالب آلبومی پاپ-کلاسیک با صدای نامی محمدیان با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار موسیقی کشور می‌شود.

آلبوم "پاییزی" اولین آلبومی است که اهورا ایمان و بامداد بیات تمامی قطعات آن را به شکل انحصاری در اختیار دارند و ترانه ها و ملودی های آن توسط این دو نفر صورت گرفته است.

همزاد، زیبا‌تر از عشق، دلخوشی، سرزمین ستاره، کجای این فاصله، به همین دلیل ساده، چلچراغ (ارکسترال)، چلچراغ (خلوت)، پاییزی (ارکسترال)، پاییزی (خلوت) عنوان قطعات این آلبوم هستندکه در استودیو گات توسط مصباح قمصری صدابرداری آن‌ها انجام شده است.

آلبوم موسیقی "پاییزی"درسبک پاپ-کلاسیک است و تمامی قطعات آن مضمونی عاشقانه-اجتماعی دارند.

تازه های موسیقی

آلبوم خدا رو شکر با صدای سهراب فرتاش

آلبوم "خدا رو شکر" با صدای سهراب فرتاش از سوی انتشارات موسسه نوای خسروشیرین منتشر شد.

ترانه‌های این اثر از سعید نوروزی، سهراب فرتاش، هما همدانی است و قطعات توسط سهراب فرتاش انجام شده است. تنظیم قطعات نیز به عهده سهراب فرتاش بوده است.

در این اثر موسیقایی سهراب فرتاش (تمبک، دف و سنتور) و سروش فرتاش (گیتار) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ژانر این آلبوم پاپ است که دو قطعه آن بی‌کلام و هشت قطعه آن باکلام است. همچنین ناظر ضبط و مدیر اجرایی این آلبوم حمید فرتاش بوده است.

این اثر شامل 10 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن حتی همین، ضرب و دف، تو باشی، راه آخر، حق بده، کالسکه و.... است.

آلبوم پیام مهر شامل اسعار فریدون مشیری است که با صدای وی و علی اضغر طاهری همراه است و موسیقی کار نیز از میان قطعات کلاسیک انتخاب شده است.

تازه های موسیقی

آلبوم  ‌وابسته با صدای حامد عطایی

آلبوم "وابسته" با صدای حامد عطایی از سوی انتشارات سیما شهر و به تهیه کنندگی مصطفی جمشیدی کیا منتشر شد.

در این اثر آهنگسازی قطعات به عهده حمیدرضا عطایی و پوریا متابعان بوده است و تنظیم قطعات توسط ارژنگ حقانی، حمیدرضا عطایی انجام شده است.

در این آلبوم حمیدرضا عطایی (کیبورد)، فرناز خاک‌پور (ویولن)، ارژنگ حقانی (گیتار) و... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

ژانر این اثر پاپ است و دکلمه بعضی قطعات توسط مسعود امامی انجام شده است.

این اثر موسیقایی شامل 10 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن حواست نیست، اولین و آخرین بار، حال و هوام، خاطرات ما، خانومم، صدا کن منو، وابسته، شک داری، عاشق بدی نبودم، زیبای خفته و... است.

تازه های موسیقی

از این بهتر نمی‌شه‌ با صدای علی صباغی

آلبوم علی صباغی با عنوان "از این بهتر نمی‌شه" از سوی انتشارات نغمه سرای روژین

منتشر شد.

ترانه سرایی قطعات این اثر به عهده محمد کاظمی، بهمن عشاق، ترانه مکرم، علی منصوری خواه، عرفان سلیمی بوده و قطعات توسط پیام هوشمند و علی صباغی آهنگسازی شده است.

همچنین پیام هوشمند، پیام ادیب وهومن آزما تنظیم قطعات را انجام داده اند، مهیار رضوان و هومن آزما به عنوان نوازنده با این خواننده همکاری کرده اند.

ژانر این اثر پاپ است و این آلبوم شامل 12 قطعه با نام های: از این بهتر نمی شه، کوچه، قصه، ردپا، با تو قدم می زنم، نمی دونم، احساس، حال من خوبه، می بینم که، نیاز، بانوی بهشتی و... است.

تازه های موسیقی

خاطره با صدای وحید تاج

آلبوم موسیقی «خاطره» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی هومن مهدویان در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این اثر نه قطعه به نام های «تنهایی»، «بدرود»، «یادگار»، «گرفتار»، «ایران من»، «دلدار»، «گریز»، «دریغ» و «گل یخ» دار که قطعه آخر از سوی عوامل آلبوم به استاد محمدرضا شجریان تقدیم شده است. همچنین اشعار این آلبوم از هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه)، سیاوش کسرایی، ملک الشعرا بهار، احمد اسداللهی و سعید عاشقی انتخاب شده است.

شایان ذکر است که هومن مهدویان (سه تار، سه تار باس، عود و تارباس)، زکریا یوسفی (سازهای ضربی)، راشد باباشهابی (کمانچه)، شروین مهاجر (کمانچه و کمانچه آلتو)، کاوه معتمدیان (کمانچه)، سهیل پیغمبری (کلارینت)، سحر ابراهیم (قانون)، محسن پوربخت (سنتور)، سعید دولت زارعی (نی)، مسعود پوربخت (تنبک)، احسان بزرگمهر (کوزه) به عوان نوازنده در این اثر به هنرنمایی پرداخته اند.

تازه های موسیقی

پیام مهر با صدای فریدون مشیری

آلبوم موسیقی «پیام مهر» با صدای «فریدون مشیری» و به اهتمام «علی اصغر طاهری» راهی بازار موسیقی کشور شد.

این اثر در اواسط دهه 60 و با عنوان «پیام آور مهر» به صورت کاست منتشر شده بود که حال این اثر به عنوان نخستین مجموعه منتشر شده از انتشازت بتهوون در سال جدید منتشر شده است.

آلبوم«پیام مهر» شامل اشعار فریدون مشیری است که با صدای وی و علی اصغر طاهری همراه است و موسیقی کار نیز از میان قطعات کلاسیک انتخاب شده است.

در مقدمه‌ای این آلبوم از زبان علی اصغر طاهری آمده است: «یادش بخیر باد. شبی را که فریدون مشیری خود برای نخستین بار این برنامه را شنید آن هنگام تنی چند از نزدیک‌ترین یارانش نیز در کنار او بودند، زمانی که اشک خشنودی و شادمانی را در چشمان مهربان پیام آور مهر دیدم دانستم که در این راه به آرزوی دیرینه‌ام دست یافته‌ام، از آن زمان بیست و چهار پاییز می‌گذرد.»

شایان ذکر است که فریدون مشیری یکی از شناخته شده‌ترین شاعران تاریخ معاصر است که آثار متعددی را در زمینه ادبیات منتشر کرده است.

تازه های موسیقی

نغمه نوروزی با صدای علی رستمیان

آلبوم موسیقی «نغمه نوروزی» با صدای علی رستمیان و اجرای گروه موسیقی قمر به یاد استاد روح اله خالقی در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

این اثر یازده قطعه با آهنگبه نام های تصنیف نغمه نوروزی، چهارمضراب شور، آواز مثنوی «شور عشق»، تصنیف بوی گل در مایه بیات ترک، تصنیف عاشق ترین در دستگاه سه گاه، تصنیف آرزو در دستگاه سه گاه، تصنیف هجران در مایه افشاری، درآمد افشاری (چهارمضراب)، آواز تیر دعا و تصنیف ای ایران در مایه دشتی دارد که توسط گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی علی رستمیان اجرا شده است.

شایان ذکر است که این آلبوم توسط موسسه «چهارباغ بانگ» منتشر شده و علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرانلاین

موسیقی ایرانیان

مطالب مرتبط:

روزهای خوش موسیقی پاپ

اسلام و موسیقی