تبیان، دستیار زندگی
اگر به طور روزانه از یک فلش مموری برای انتقال فایل‌های بزرگ استفاده می‌کنید، سرعت انتقال، یک عامل مهم به نظر می‌رسد. فلش مموری‌های ارزان‌قیمت دارای سرعت انتقال پایینی می‌باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی برای خرید فلش مموری


اگر به طور روزانه از یک فلش مموری برای انتقال فایل‌های بزرگ استفاده می‌کنید، سرعت انتقال، یک عامل مهم به نظر می‌رسد. فلش مموری‌های ارزان‌قیمت دارای سرعت انتقال پایینی می‌باشند.


حافظه‌های فلش

ظرفیت

ظرفیت‌های موجود در فلش مموری‌ها، یکی از عامل‌های کلیدی است که رابطه‌ی مستقیمی با قیمت دارد. بنابراین مهم است هر کاربر بداند چه نوع داده‌ای بر روی فلش مموری قرار می‌دهد و چه ظرفیتی برای ذخیره‌ی داده‌ها مورد نیاز می‌باشد. اگر فقط برای حمل و نقل فایل‌های متنی از خانه به دفتر یا مدرسه و برگشت استفاده می‌شود، ظرفیت پایین‌ مثل 4 تا 8GB  می‌تواند مناسب باشد.

آن دسته از کاربرانی که نیاز به انتقال تصاویر، فایل‌های فیلم و موسیقی از یک کامپیوتر به دیگری دارند، باید به فکر ظرفیت بالاتری باشند، تا بتوانند تمام عکس‌ها و فیلم‌های خود را درون آن نگهداری کنند. خریدار باید در نظر داشته باشد که فلش‌ها با ظرفیت بالاتر از 32GB  طول عمر و عملکرد پایین‌تری دارند. اما در فلش مموری‌های جدیدتر، این مشکل کمی برطرف شده است.

امنیت

بسیاری از فلش مموری‌ها برای حفاظت از فایل‌های حساس، همراه با درجه‌ای از سطح امنیتی رمزگذاری از پیش نصب شده می‌باشند که می‌تواند شامل حفاظت از فلش مموری با رمز ورود یا حتی تکنولوژی تشخیص اثر انگشت باشد. سطح امنیتی که هر کاربر نیاز دارد، در واقع به اطلاعاتی که در آن نگه می‌دارد بستگی دارد. اگر فایل‌هایی که کاربر می‌خواهد بر روی فلش مموری قرار دهد، دارای ماهیتی محرمانه باشد، به عنوان مثال قراردادهای کاری، اسناد مالی شخصی و کاری، پایان‌نامه‌ها و سخنرانی‌های ارائه شده اساتید و دانشجویان و یا حتی عکس‌های خانوادگی، توصیه می‌شود که فلش مموری با حداقل سطح امنیت ورود با رمز عبور خریداری نمایید.

اکثریت قریب به اتفاق فلش‌ها، در جلدهای بادوام پلاستیکی عرضه می‌شوند؛ و یا حتی در جلدهای فلزی و PVC که بادوام‌تر هستند موجود می‌باشند.

دوام محصول

اگر فلش شما استقامت کافی نداشته باشد و پس از برخورد با زمین، تمام اجزای آن جدا شود و آسیب ببیند، حفاظت داده هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. خود درایوهای فلش مموری‌ها با توجه به کوچک بودن، از لحاظ بدنه قوی نمی‌باشند. اکثریت قریب به اتفاق فلش‌ها، در جلدهای بادوام پلاستیکی عرضه می‌شوند؛ و یا حتی در جلدهای فلزی و PVC که بادوام‌تر هستند موجود می‌باشند. آسیب ندیدن فلش در آب، از دیگر مزیت‌هایی است که یک فلش می‌تواند داشته باشد. کانکتورUSB نیاز به اتصال قوی دارد، به طوری که پس از اتصال، گاه به گاه پورت‌ها، اتصالات داخلی سست نشوند. در نهایت، دوام داخلی برای عملکرد مناسب، بسیار مهم است.

سرعت انتقال

اگر به طور روزانه از یک فلش مموری برای انتقال فایل‌های بزرگ استفاده می‌کنید، سرعت انتقال، یک عامل مهم به نظر می‌رسد. فلش مموری‌های ارزان‌قیمت دارای سرعت انتقال پایینی می‌باشند، در حدود 1 یا 2 مگابایت بر ثانیه. مطمئن شوید که فلش مموری شما دارای حافظه‌ی اصل و سرعت واقعی طبق گفته‌های فروشنده داشته باشد.

فلش فانتزی

ظاهر فلش مموری

در واقع، ظاهر یک فلش مموری هنگام طراحی هارد فلش USB توسط کارشناسان فنی در نظر گرفته نمی‌شود. این در حالی است که شاید تولیدکنندگان تصمیم داشته باشند بدنه‌ای جذاب بر روی هارد فلش مموری قرار دهند. ممکن است فلشی پر زرق و برق دارای کیفیتی بسیار پایین باشد، اما همیشه این‌گونه نیست.

مارک‌های مختلف

مانند بسیاری از محصولات الکترونیکی، کیفیت محصول را نمی‌توان تنها با توجه به کارخانه تولیدکننده تعیین کرد. به معنای واقعی، مدل‌های مختلف با برندهای متفاوت در بازار موجود می‌باشند. همچنین، محدود کردن جستجو می‌تواند زمان خرید فلش را هم کاهش دهد.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ: فلش