تبیان، دستیار زندگی
فایل‌های css و جاوا اسکریپت (javascript) را به صورت فایل خارجی ایمپورت کنید تا علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری صفحه، محتوای سایتتان بیشتر در معرض دید ربات‌های جستجوگر باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهینه سازی سایت یا وبلاگ برای موتورهای جستجو

ویروس هرزه نگاری


فایل‌های css و جاوا اسکریپت (javascript) را به صورت فایل خارجی ایمپورت کنید تا علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری صفحه، محتوای سایتتان بیشتر در معرض دید ربات‌های جستجوگر باشد.


تکلیفتان را با لینک‌های داینامیک و استاتیک مشخص کنید!

بعضاً شاهد این موضوع هستیم که توصیه می‌شود از لینک‌های استاتیک به جای آدرس‌های داینامیک (آدرس‌هایی که در آن علامت ؟ وجود دارد) استفاده کنیم، چرا که از لحاظ موتورهای جستجو، بهینه‌تر هستند و قابلیت‌های بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، به همین خاطر خیلی از مدیران سایت‌ها و برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا، از تکنیک‌هایی مانند دوباره‌نویسی (rewrite) آدرس‌ها در htaccess استفاده می‌کنند؛ اما واقعیت این است که فرق چندانی بین یک لینک داینامیک با پارامترهای کوتاه و کلید واژه‌های خوب با یک لینک استاتیک وجود ندارد، چرا که امروزه دیگر الگوریتم‌های ربات‌های جستجوگر به حدی پیشرفت کرده است که به راحتی این نوع لینک‌ها را ایندکس می‌کنند، فقط مهم این است که لینک دارای پارامترهای هرچه کم‌تر (جهت کوتاه‌تر شدن لینک) و کلیدواژه‌های مناسب باشد.

از طرفی، سایت گوگل در یک مقاله رسمی توصیه می‌کند در صورتی که مهارت لازم در مدیریت و تبدیل لینک‌های استاتیک را ندارید، از دوباره نویسی لینک‌های داینامیک خودداری کنید، چرا که ربات جستجوگر این سرویس، این نوع لینک‌ها را نیز به خوبی شناسایی و از اطلاعات موجود در آن‌ها برای ایندکس بهتر استفاده می‌کند؛ همچنین دوباره‌نویسی (rewrite) لینک‌ها بعضاً مشکلاتی ایجاد می‌کند، چرا که ایجاد و مدیریت صحیح لینک‌ها، مخصوصاً برای کاربران کم‌تر حرفه‌ای، کمی سخت‌تر می‌شود؛ در کل، لینک‌های داینامیک استاندارد و یکتا (بدون ایجاد محتوای تکراری یکسان یاDuplicate Content) و با کلمات کلیدی مناسب و کوتاه در مقایسه با لینک‌های استاتیک مشابه، فرق چندانی در افزایش یا کاهش رتبه سایت شما ندارد. با این حال، اگر مهارت لازم در کار با سرور و فایل htaccess را دارید، تبدیل لینک‌های داینامیک به استاتیک می‌تواند با رعایت سایر نکات بهینه‌سازی (seo)، انجام شود.

وبلاگ

لینک به سایتتان را جدی بگیرید!

- سایت‌ها و صفحاتی که کاربران به آن‌ها از سایت یا وبلاگشان به دلایل مختلف (و از همه مهم‌تر به خاطر مفید بودنشان) لینک می‌دهند، از جمله موفق‌ترین‌ها در عرصه وب هستند؛ موتورهای جستجو نیز برای این موضوع، اهمیت زیادی قائل هستند و اعتبار و ارزش بیشتری به سایت یا وبلاگ ارجاع داده شده می‌دهند؛ پس جذب لینک برای سایتتان را جدی بگیرید.

- برای وارد کردن کدهای جاوا اسکریپت و استایل‌های css از ایمپورت خارجی استفاده کنید.

- فایل‌های css و جاوا اسکریپت (javascript) را به صورت فایل خارجی ایمپورت کنید تا علاوه بر افزایش سرعت بارگذاری صفحه، محتوای سایتتان بیشتر در معرض دید ربات‌های جستجوگر باشد.

استفاده از بلاک‌های div به جای table ها در طراحی قالب و صفحات.

در طراحی صفحات و قالب‌ها توصیه می‌شود از بلاک‌های div به جای جداول استفاده کنید، البته این موضوع و اهمیت آن، خود جای بحث دارد، اما به هر صورت، استفاده و تسلط بر لایه‌های div، مدتی است که تبدیل به استاندارد طراحی وب شده است و از جداول، تنها برای نمایش مطالب خاصی استفاده می‌شود (که صرفاً باید در جدول نشان داده شوند) مانند آمار و ارقام.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ: hossinasadi