تبیان، دستیار زندگی
به نام خدا من فاطمه رسولی مقام هستم به همراه دیگر اعضای گروه، مهتاب حسنی و مرجان محمدی از مدرسه غیر انتفاعی زینبیه منطقه 4، برای سومین دوره در جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما در ارتباط با تأثیر آب کرفس بر کاهش چربی خون است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی زینبیه

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی زینبیه در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

بررسی تأثیر کرفس بر کاهش چربی خون

تبیان: سلام و وقت به خیر، لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از کدام مدرسه شرکت کردید؟

به نام خدا، من فاطمه رسولی مقام هستم به همراه دیگر اعضای گروه، مهتاب حسنی و مرجان محمدی از مدرسه غیر انتفاعی زینبیه منطقه 4، برای سومین دوره در جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما در ارتباط با تأثیر آب کرفس بر کاهش چربی خون است.

تبیان: کار پژوهشی شما در چه زمینه ای است؟

یکی از بیماری های رایج که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است، بیماری چربی خون بالا است. بیمارانی که چربی خون بالا یا کلسترول خون بالا دارند بدون مصرف دارو و تغییر رژیم غذایی خود نمی توانند چربی خون خود را به حد نرمال برسانند.

به همین دلیل گروه ما تصمیم گرفت روی مبحثی کار کنیم که این معضل را برطرف کند. ما بعد از تحقیق و بررسی زیاد به این نتیجه رسیدیم که  آب کرفس ممکن است بتواند چربی خون را کاهش دهند. بنابر این تحقیقات و آزمایشات خود را روی تأثیر آب کرفس بر کاهش چربی خون  ادامه دادیم.

برای ادامه تحقیق مون از منابع مختلفی از جمله سایت تبیان استفاده کردیم.

تبیان: نمونه گیری شما به چه صورت بود؟

ما آزمایش هایمان را روی افرادی انجام دادیم، که چربی خون بالا داشتند و برای پایین آوردن آن از قرص استفاده می کردند. ابتدا از بیماران خواستیم که در طرح پژوهشی ما شرکت کنند. بعد از پذیرفتن در مرحله اول آزمایش خون آن ها گرفته شد تا پیش از انجام تحقیق مقدار چربی خون آن ها اندازه گیری شود.

در مرحله دوم از بیماران خواستیم بدون تغییر در رژیم غذایی خود و بدون مصرف هرگونه قرص کاهش چربی خون، آب کرفس را به وعده غذایی خود اضافه کنند. میزان مصرف این ساقه ی شفابخش، یک لیوان آب کرفس در روز به مدت چهار هفته بود.

در مدت این چهار هفته که بیماران تحت آزمون قرار گرفته بودند، هر هفته خون بیماران را برای تشخیص میزان چربی آن مورد آزمایش قرار دادیم و نتایج آن را در نموداری که از قبل تهیه کردیم و نشان دهنده تغییر میزان چربی خون هر بیمار بود، ثبت کردیم.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان غیر انتفاعی زینبیه در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

تبیان: آیا توانستید برای درمان گیاهی به نتیجه ای برسید؟

نتیجه تحقیق ما بعد از چهار هفته:

بعد از چهار هفته مصرف روزی یک لیوان آب کرفس توسط بیماران مورد نظر ما و ثبت نتایج آزمایش خون بیماران به این نتیجه رسیدیم که مصرف آب کرفس در بیماران مبتلا به چربی خون بالا، باعث کاهش چشم گیر میزان چربی خون آن ها گردید. نمودار تهیه شده برای هر بیمار نشان دهنده سیر نزولی میزان چربی خون و کلسترل بیماران بود.

در نهایت دریافتیم که آب ساقه ی گیاه کرفس خود به تنهایی و بدون مصرف هیچ گونه قرص باعث کاهش چربی خون خواهد شد به اندازه ای که در تحقیقات خود به لقب "ساقه های بخش "برای این گیاه برخوردیم.

تبیان: چگونه با تبیان آشنا شدید و آیا از اطلاعات موجود در سایت استفاده کردید؟

ما حدود سه سال پیش توسط مربی پژوهش مان با سایت تبیان و جشنواره آن آشنا شدیم و هر سال تلاش کردیم تا کار بهتری ارایه بدهیم.

بله، در انتخاب موضوع و جمع آوری اطلاعات در زمینه کار پژوهشی مان از سایت تبیان بسیار بهره بردیم.

تبیان: خیلی ممنون که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید، موفق باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه: الهام گارسچی، تنظیم: نسرین صادقی