تبیان، دستیار زندگی
شانه هایش یک عمر تکیه گاه شماست بی آنکه خیلی از مواقع بدانید چقدر برای خواسته های شما ، زحت کشیده و شاید امروز بهانه ی خوبی باشد تا به او بگویید ، ارزش کارهایش را می دانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بابا ها را ببوسید


شانه هایش یک عمر تکیه گاه شماست بی آنکه خیلی از مواقع بدانید چقدر برای خواسته های شما ، زحمت کشیده و شاید امروز بهانه ی خوبی باشد تا به او بگویید ، ارزش کارهایش را می دانید.

بوسیدن پدر

پس از روز مادر این بار نوبت پدرها است که برایشان برنامه ای ویژه داشته باشیم. روز پدر نزدیک است و همه احتمالا در این فکر هستند که روز پدر را چطور برگزار کنند. بدون شک ، پدران ما در قلب و ذهنمان جای خیلی ویژه ای دارند. اینها احساساتی هستند که با گذر زمان شدت می گیرند و سرانجام روزی می رسد که بچه ها بزرگ می شوند و سر کار می روند. پس از رفتن به سر کار، زندگی شما خیلی شلوغ و خسته کننده می شود و در این هنگام دلتان خیلی هوای گذشته را می کند، و قسمتی از آن گذشته لحظه های خوبیست که با پدرتان به سر برده اید. روز پدر به شما این فرصت را می دهد که دوباره به کودکیتان بازگردید و کارهای جالب انجام بدهید. نمی دانید چه کار بکنید؟ اصلا نگران نباشید زیرا ما به شما می گوییم چه کارهایی می شود در روز پدر انجام داد.

_همه کاری که شما باید انجام دهید این است روی دستگاه پخش دی وی دی خود، فیلمی از دوران کودکی تان بگذارید از زمانهایی که با پدرتان بازی می کردید. روزهایی که با هم توپ بازی می کردید، او توپ را برای شما می انداخت و شما آن را می زدید. کی بود که پول شیشه هایی را که با توپ می شکستید، می داد؟

_ با پدرتان بنشینید و صحبت کنید. تلاش کنید درک کند که چقدر نقش مهمی در زندگی شما دارد. مشخص است که این کار حس خوبی به او می دهد و دوباره احساس جوانی و مهم بودن می کند. همه کارهایی را که برایتان کرده، به او بگویید . مرارتهایی را که در راه شاد کردن شما متحمل شده به او یادآوری کنید.

_برای پدرتان داستانی نقل کنید و چند تا جوک تعریف کنید و در همین حین صدای خودتان را ضبط کنید.

سپس قرار بگذارید که هر سال به این نوار را گوش کنید. وقتی که به این نوار گوش می کنید هرچیزی را که به ذهنتان خطور می کند و هر احساسی را که در دلتان به وجود می آید یادداشت کنید.

_بوسیدن روی ماه. هر چه بزرگ تر می شوید،بوسیدن والدین برای تان سخت تر می شود ، مخصوصا پدر.بهتر است خجالت را کار بگذارید و دستان پدرتان را ببوسید.

_عکس بگیرید بله شما حق را به من می دهید اما این بار ، منظور من عکس گرفتن با دوستانتان نیست. فعلا جای او را با پدرتان عوض کنید. چند عکس به یادماندنی با پدرتان بگیرید و آن را روی میزکارتان بگذارید تا هر وقت که روز سختی داشتید به تصویر پدرتان نگاه کنید و به یادآورید که او تمام این سختی ها را با عشق تو هموار کرده است.

_هر پدری به فرزند خود در دوران کودکی درسهایی می دهد. دفتری بخرید و در آن همه درسهای اخلاقی خوبی را که در زمان کودکی از پدرتان آموخته اید بنویسید. سپس این یادداشتها را به پدرتان نشان بدهید. اما برای انجام موفقیت آمیز این کار لازم است که این درسها را به خاطر داشته باشید. آیا به یاد دارید؟

_امسال هدیه روز پدر را از همان فروشگاه مورد علاقه خود بخرید. فاصله سنی خودتان با پدرتان را فراموش کنید . فکر کنید برای عزیزترین دوست تمام سال های زندگیتان خرید می کنید . از تمام خلاقیتتان استفاده کنید.

_جای خالی حرف های خودمانی.گاهی وقتی بزرگ می شویم فراموش می کنیم که دو تا گوش شنوا و یک شانه ی گرم برای تکیه دادن وجود دارد که هیچ چیزی در دنیا جای آنرا نمی گیرد. امروز می توانید حتی از مشکلات تان به پدرتان بگویید. فکر نکنید او ناراحت خواهد شد.هر پدری دوست دارد امن ترین سنگ صبور باشد.

فراوری: داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منابع:چهاردیواری/سیمرغ

مقالات مرتبط:

مردشناسی در سایه پدر

پدری همگام با پسر