تبیان، دستیار زندگی
به عقیده‌ی محققان آمریکایی، لیکوپن، همان رنگدانه‌ی موجود در گوجه‌فرنگی که از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند، تأثیر زیادی در بهبود کمیت و کیفیت اسپرم دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقایان! گوجه‌فرنگی بخورید تا زودتر بابا شوید


به عقیده‌ی محققان آمریکایی، لیکوپن، همان رنگدانه‌ی موجود در گوجه‌فرنگی که از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند، تأثیر زیادی در بهبود کمیت و کیفیت اسپرم دارد.

گوجه‌فرنگی

اول از هر چیزی روز پدر مبارک! اگر شما هم می‌خواهید هر چه زودتر پدر شوید بهتر است مصرف گوجه‌فرنگی را افزایش دهید. چون به عقیده‌ی محققان آمریکایی «لیکوپن»، همان رنگدانه‌ی موجود در گوجه‌فرنگی که از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند تأثیر زیادی در بهبود کمیت و کیفیت اسپرم دارد. لیکوپن یک رنگدانه‌ی قرمز است که در گوجه‌فرنگی و میوه‌های قرمز رنگ دیگر مانند هندوانه و گریپ‌فروت وجود دارد.

محققان بعد از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که مزیت گوجه‌فرنگی نسبت به این میوه‌ها تأثیر آن در افزایش قدرت باروری آقایان است.

لیکوپن خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به راحتی با رادیکال‌های آزادی که باعث مشکلات قلبی عروقی می‌شود مقابله می‌کند.

نتایج این پژوهش که در Daily Mail به چاپ رسیده است نشان می‌دهد لیکوپن موجود در گوجه فرنگی تعداد منی‌دانه‌ها(اسپرم ها) را تا 70 درصد افزایش می‌دهد و همچنین جنبندگی آن‌ها را بالا برده و تعداد اسپرم های آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی تعداد منی‌دانه‌ها(اسپرم ها) را تا 70 درصد

افزایش می‌دهد و همچنین جنبندگی آن‌ها را بالا برده و تعداد اسپرم های

آسیب‌دیده را کاهش می‌دهد

محققان بعد از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که این رنگدانه همچنین می‌تواند احتمال بیماری‌ها پروستات را کاهش دهد. این غده به تولید اسپرم کمک می‌کند و مصرف لیکوپن احتمال ابتلا و پیشرفت سرطان در این عضو را کاهش می‌دهد.

البته محققان در حال بررسی‌های تکمیلی هستند اما توصیه می‌کنند که آقایان از مصرف گوجه‌فرنگی پخته‌شده غافل نشوند. توجه داشته باشید که لیکوپن موجود در این میوه در معرض گرما بیشتر آزاد می‌شود و به راحتی جذب خون می‌شود. توصیه می‌کنیم گوجه‌فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت داده و میل کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

شما هم اهل گوجه کبابی هستید؟

گوجه‌فرنگی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

5 دلیل خوب برای خوردن گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی و پوست شما

گوجه فرنگی بخورید سکته‌ی مغزی نکنید

درخشش گوجه فرنگی در بشقاب‌هایتان

مروری بر خواص گوجه‌فرنگی

فرآورده های گوجه فرنگی

گوجه ‌فرنگی؛ قلب سبزی ‌ها

خواص درمانی و غذایی گوجه ‌فرنگى

فواید مصرف یک سبزی پرخاصیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.