تبیان، دستیار زندگی
ه مسابقات تنیس ستاره گان جهان كه به همت هیئت تنیس استان تهران برگزار می شود ، ظهر چهارشنبه مصاحبه و كنفرانس خبری این جام با حضور چهار  تنیسور شركت كننده در هتل استقلال تهران برگزار شد.  در این كنفرانس خبری كه با حضو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه مطبوعاتی

همزمان با برگزاری دومین دوره مسابقات تنیس ستاره گان جهان كه به همت هیئت تنیس استان تهران برگزار می شود ، ظهر چهارشنبه مصاحبه و كنفرانس خبری این جام با حضور چهار  تنیسور شركت كننده در هتل استقلال تهران برگزار شد.

در این كنفرانس خبری كه با حضور جمعی از رسانه های ورزشی ، خبرنگاران داخلی و خارجی و شبكه های مختلف تلویزیون برگزار شد ، سه تنیسور خارجی این جام به همراه منصور بهرامی تنیسور ایرانی مقیم فرانسه ، به سئوالات حاضرین پاسخ گفتند.

اكنون به منظور آگاهی كامل شما عزیزان از این كنفرانس خبری توجه تان را به گزارش تصویری و خبری بخش ورزشی تبیان جلب می نمائیم .

در ابتدای مراسم ، محمد خلیل پور نایب رئیس هیئت تنیس استان تهران ضمن تشكر از میهمانان خارجی و داخلی به كلیه حاضرین خیر مقدم گفت و سپس آقای كشاورز رئیس ستاد خبری این مسابقات به معرفی مختصر بازیكنان پرداخت و از خبرنگاران درخواست كرد تا سؤالات خویش را مطرح كنند.

اولین سؤال از منصور بهرامی تنیس باز ارزنده كشورمان پرسیده شد ،  از وی سؤال شد كه آیا حاضر است مربیگری تیم ملی تنیس ایران را قبول كند یا خیر؟

بهرامی در جواب گفت : قلب من به عشق ایران می تپد و من افتخار می كنم كه ایرانی هستم ، اما باید بگویم در ایران هم مربیان خوب و با تجربه داریم كه خود من هم در ایران ، از آنها تنیس یاد گرفته ام اما در كل به علت مشغله ، دائم السفر بودن و شركت در مسابقات ، وقت این كار را ندارم ، اما حاضرم اگر بخواهند گاه گاهی در خدمت تیم ملی كشورم باشم.

بهرامی ، همچنین  در پاسخ به سؤال مدیر ورزشی تبیان ، مبنی بر اینكه مشكل تنیس ایران چیست؟ گفت : برنامه ریزی ، خیلی مهم و اساسی است كه باید هر كشوری برای ورزش خود داشته باشد باید در ایران ابتدا ایجاد علاقه كرد و سپس نسل جوان را به تنیس سوق داد تا بتوان استعداد یابی كرد. دیگر مشكل تنیس ایران ، كمبود مسابقات بزرگ و رسمی است ، چرا كه باید بازیكنان ایرانی حریف های مهم و قدری را پیش روی خود ببینند.

در ادامه این جلسه " امیلیو سانچز " ،  تنیس باز مشهور اسپانیایی در خصوص دومین سفر خود به ایران و نحوه فعالیتش با هیئت تنیس استان تهران گفت : در سال پیش و اولین دوره این مسابقات به من در ایران خیلی خوش گذشت و من از كشور و مردم ایران ، لذت بردم ؛ به خصوص هنر و غذاهای ایرانی عالیست ، من امسال هم به امید پارسال به ایران آمدم و خوشحالم از اینكه در اینجا هستم . وی در مورد همكاری اش با هیئت تنیس گفت :  در همكاری  كه بین من و هیئت تنیس به وجود آمد ، قرار شد تا گروهی از نخبگان تنیس ایران به كمپ بارسلونا اعزام شوند كه در این راستا چند بازیكن نوجوان و جوان ایرانی به بارسلونا آمدند و تمرین كردند ، آنها باید تمرینات جدید و مسابقات بزرگ انجام  دهند.

در ادامه " بیورن برگ " ، ستاره سوئدی تنیس جهان در پاسخ به سؤال  مدیر ورزشی تبیان در خصوص سابقه آشنایی خود با منصور بهرامی و  بیان احساس خود از حضور در ایران  گفت : من و منصور،  دوستی بسیار قدیمی داریم و اكثراً در این گونه مسابقات با هم هستیم . من از حضور در ایران بسیار خوشحالم و امیدوارم كه این مسابقات ، باعث پیشرفت جوانان و تنیس ایران شود

در این لحظه منصور بهرامی ، برگ را بزرگترین تنیسور تاریخ جهان معرفی كرد. در اواخر جلسه منصور بهرامی در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: این بازیها را در تمام دنیا انجام می دهیم واین نفرات بازی های رسمی و جدی خود را انجام داده اند و نیازی به نشان دادن  و ثابت كردن خود ندارند. سپس بهرامی در خصوص آمادگی بدنی اش اظهار داشت : همیشه این سؤال از من می شود كه چگونه نسبت به سنم بدن آماده ای دارم ، من فقط می توانم بگویم من روزی یك الی یك و نیم ساعت تنیس بازی می كنم واین امر را فقط مدیون پدر و مادرم ، به خصوص پدرم می دانم كه از فیزیك بالایی برخوردار بود .  بهرامی ادامه داد : امیدوارم بازیكنان خوبی داشته باشیم تا احتیاجی به من نباشد ولی تاكنون كسی از من نخواسته كه دوباره برای تیم كشورم بازی كنم اگر بخواهند با كمال میل می پذیرم.

آخرین سؤال این كنفرانس ، كه توسط مدیر ورزشی تبیان مطرح شد، این بود كه نظر حاضرین در خصوص آندره آغاسی چیست؟ و آیا می دانند كه آغاسی اصالت ایرانی دارد یا خیر؟

این دو در جواب های مختلف این چنین گفتند:

برگ : بله ، من می دانم آغاسی پدرش ایرانی است و برایم جالب است ، به نظر من او بسیار بزرگ است واز دید من بهترین و شماره یك تنیس جهان است ،  و آرزو دارم كه تا چند سال دیگر در سطح تنیس دنیا بازی كند .

فورس سوئدی هم در مورد آغاسی گفت : ممكن است اخیراً كمی بازی های او افت كرده باشد اما او باز هم بهترین است و از همه مهمتر وی دارای اخلاق قوی و شخصیت خوبی است.

در پایان ، ضمن تشكر از حاضرین ، میهمانان به همراه 4 تنیسور مطرح جهان به ضیافت ناهاری كه توسط رئیس هیئت تنیس استان تهران ، محمد جمشیدی تدارك دیده شده بود ، دعوت شدند و ناهار را با هم صرف كردند .  در پایان جا دارد بار دیگر از زحمات بی دریغ آقایان ، جمشیدی ، رئیس هیئت تنیس استان تهران كه نقش اول را در برگزاری این جام دارد و دبیر هیئت ، آقای صنعتی و سایر همكارانشان ، و مسئولان كه با برگزاری چنین جامی اعتبار به ورزش ایران می دهند ، تشكر و قدردانی نمائیم .