تبیان، دستیار زندگی
کسانی که برای مدت زمان طولانی و طبق عادت، دست‌هایش را به سمت جلو می‌دهند و شانه‌ها را نزدیک به هم و افتاده می‌گیرند، به مرور زمان دچار خمیدگی شانه و پشت می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش‏هایی برای درمان خمیدگی شانه


کسانی که برای مدت زمان طولانی و طبق عادت، دست‌هایش را به سمت جلو می‌دهند و شانه‌ها را نزدیک به هم و افتاده می‌گیرند، به مرور زمان دچار خمیدگی شانه و پشت می‌شوند.


خمیدگی شانه ، قوز پشت

نشستن طولانی مدت در یک حالت، بدون تغییر وضعیت بدن، منجر به افتادگی و خمیدگی شانه‌ها می‌شود. تغییر وضعیت بدن و قدم زدن هر چند دقیقه یک‌بار، به شما کمک می‌کند که دچار خمیدگی شانه و درد در آن ناحیه نشوید.

در این مقاله، شما را با چند نوع حرکت برای بهبود خمیدگی شانه و یا اصطلاحاً قوز پشت آشنا می‌کنیم:

1. تقویت قسمت فوقانی پشت و بهبود انعطاف‌پذیری سینه، اهمیت زیادی دارد. خمیدگی ناحیه پشت، منجر به سفت شدن و دردناک شدن عضلات سینه می‌شود.

2. یکی از نرمش‌هایی که برای بهبود خمیدگی پشت می‌توانید انجام دهید، این است که صاف بایستید و شانه‌هایتان را از پشت به همدیگر نزدیک کنید، 5 ثانیه نگه دارید و این کار را 10 مرتبه تکرار کنید. نگه‌داشتن عضلات خمیده در این حالت، سبب افزایش استقامت آن‌ها شده و باعث می‌شود که شانه‌ها به سمت عقب، حالت بگیرند.

3. پشتتان را به دیوار تکیه دهید و صاف بایستید. سر، شانه‌ها، باسن و پشت دستانتان باید دیوار را لمس کنند. بدن و دستانتان را به دیوار فشار دهید. به سمت جلو خم نشوید. 5 تا 6 نفس عمیق بکشید و خودتان را به دیوار فشار دهید. استراحت کوتاهی بکنید و به مدت چند ثانیه، گشتی دور و برتان بزنید و سه مرتبه دیگر این کار را انجام دهید. این تمرین سبب صاف شدن شانه‌ها و بهبود فرم بدن می‌شود.

4. تمرین دیگری که برای بهبود خمیدگی شانه‌ها پیشنهاد می‌شود، این است که به پشت دراز بکشید و دستانتان را مستقیم به سمت بالا بکشید. حالا به آرامی دستانتان را به سمت پایین بیاورید و کف دست‌ها را روی زمین بگذارید. در این حالت دستان شما با بدنتان زاویه 90 درجه دارد و شما به شکل T روی زمین خوابیده‌اید.

5. همین‌طور که ایستاده‌اید، دستانتان را به موازات زمین، صاف نگه دارید و بکشید. آرنجتان را خم کنید و دور گردنتان را با دو دست بگیرید و از پشت حلقه کنید و 5 ثانیه نگه دارید.

6. برای بهبود خمیدگی شانه، همچنین می‌توانید کف دستانتان را به هم بچسبانید و دستانتان را از پشت بکشید. این نوع کشش به سرعت، درد شانه را بهبود می‌بخشد.

اگر می‌خواهید شانه‌هایتان صاف و بدون خمیدگی باشد، تمرین‌های بالا را انجام دهید و همیشه صاف بنشینید تا دچار افتادگی شانه و خمیدگی در ناحیه پشت نشوید.

منبع: دلگرم


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: اطلاعات دارویی و پزشکی