تبیان، دستیار زندگی
جشن تولدها، همیشه همراه شادی و خنده اند و اگر این جشن ها برای کسی باشند که او را خیلی خیلی دوست داریم، هم شادی آن زیادتر و هم تلاش برای برگزاری آن جشن بیشتر می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزاد کعبه
نوزاد کعبه

جشن تولدها، همیشه همراه شادی و خنده اند و اگر این جشن ها برای کسی باشند که او را خیلی خیلی دوست داریم، هم شادی آن زیادتر و هم تلاش برای برگزاری آن جشن بیشتر می شود؛ مثل جشن تولد سیزده رجب، یعنی روز تولد تنها نوزاد کعبه. تعجب نکنید! امروز جشن تولد آقایی است که خداوند فقط به او اجازه داد تا در بهترین و پاک ترین نقطه روی زمین یعنی خانه کعبه به دنیا بیاید. سیزده رجب روز جشن تولد امام اول، حضرت علی مرتضی علیه السلام است. تولدش بر همه دوستان آن امام مبارک باد.

تویی چراغ رهبری               تویی عزیزو باصفا

تویی امین دین حق             تویی علی مرتضی

تویی وصی مصطفی            تویی ولی مهربان

تویی امام اهل حق             تویی امیر مومنان

اولین مرد مسلمان

یکی از افتخارات امام علی علیه السلام این است که بعد از اعلام دین اسلام از طرف پیامبر بزرگ حضرت محمد صلی الله علیه و آله ، اولین آقایی که از پیامبر (ص) حمایت کرد، آقا امیرمۆمنان، علی علیه السلام بود. امام علی علیه السلام ، تنها ده سال داشت؛ ولی از چنان فکر و اندیشه بالایی برخوردار بود که وقتی با دین اسلام آشنا شد و پیامبر او را از آمدن این دین زیبا آگاه کرد، اولین مسلمان و یاریگر پیامبر بود.

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان

منابع: بوستان نور، سفینه

مطالب مرتبط:

قبرستان بقیع را می‌شناسی؟

میدونی اربعین چه روزی است؟

فداکاری

معنی بیعت رو میدونی؟

ماه شعبان

ماه رمضان، ماه خدا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.