تبیان، دستیار زندگی
سید مجتبی حسینی، از جانبازان سرافراز 8 سال دفاع است که هنوز ترکش‌های یادگاری را با خود یدک می‌کشد و میزبانی می‌کند، وی که امروز مدیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمت گذار خراسان رضوی است، فتح خرمشهر را بابی برای شروع بهانه جویی‌های افرادی بیان م
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهشتی که به بها دادند!


سید مجتبی حسینی، از جانبازان سرافراز 8 سال دفاع است که هنوز ترکش‌های یادگاری را با خود یدک می‌کشد و میزبانی می‌کند، وی که امروز مدیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمت گذار خراسان رضوی است، فتح خرمشهر را بابی برای شروع بهانه جویی‌های افرادی بیان می‌کند که تا آن روز جرئت مخالفت علنی با جمهوری اسلامی نداشتند.
سید مجتبی حسینی

حسینی با توجه با قرار گرفتن در ایام عملیات بیت‌المقدس یادی از عملیات می‌کند و می‌گوید: با خلع بنی صدر از ریاست جمهوری به دست امام در خرداد ماه 1360 تا قبل از فتح خرمشهر و بیرون راندن دشمن، بحث دفاع از کشور یک امر بدیهی به نظر می‌رسید و اشخاصی که با اندیشه‌های امام و رزمندگان و مسئولان مکتبی آن زمان مخالفت می‌کردند به خود اجازه بروز این مخالفت را نمی‌دادند. همه تلاش‌ها برای سرنگونی و دفع دشمن و تجاوز او بود. در دومین سال جنگ پیروزی از آن مردم غیور و مسلمان ایران شده بود.

این جانباز دفاع مقدس ادامه می‌دهد: با آزادی خرمشهر در سوم خرداد 1361 و شکست رژیم بعث و فرار آن از مرزهای ایران، بهانه جویی‌های معاندان جمهوری اسلامی در داخل و کارشکنی منافقان آغاز شد و دست به تضعیف جبهه داخلی زدند تا آنجا که مسئولان بودجه جنگ را تأمین نکردند و با ایجاد شبهه در بین اقشار جامعه، رزمندگان را نسبت به اهداف دفاع مقدس کردند.

مدیر جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمت گذار خراسان رضوی فتح خرمشهر را به عنوان بزرگ‌ترین پیروزی سیاسی- نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال دوم جنگ عنوان می‌کند و می‌گوید: این فتح از اهمیت بسیاری برخوردار بود. در این عملیات توفیقات نظامی قابل توجهی از جمله آزادی 5400 کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی برای نیروهای ایران بدست آمد و دشمن متجاوز برای اجتناب از تلفات بیشتر و حفظ بصره، با سرافکندگی بسیار، از خاک ایران عقب نشست. ین عملیات بزرگ و غرور آفرین الی بیت‌المقدس که با اهداف استراتژیک و تاکتیکی خاصی به انجام رسید، ضمن آنکه توانست در سه مرحله، خرمشهری را که در ساعت 30/16 روز چهارم آبان 1359 و پس از 35 روز مقاومت بی نظیر، سقوط کرده بود را در ساعت 11 بامداد سوم خرداد 1361 آزاد سازد، تغییرات چشمگیری را در روند جنگ ایجاد کرد و ایران را در موضعی فرادست قرار داد.

چگونه به تحریک یهودیان کافر می‌شوید با اینکه رسول در بین شما است و تمسک به حق را برای شما ممکن می‌سازد

وی اظهار می‌کند: صدام پس از اشغال خرمشهر و به بهانه حمله سراسری اسراییل به جنوب لبنان، قصد داشت جنگ را خاتمه داده و امتیاز خرمشهر را برای خود نگه دارد. از سوی دیگر فرماندهان ایرانی با اطلاع از این قصد بر آن شدند تا با فتح منطقه‌ای از خاک عراق و گرفتن امتیاز اراضی، پایان عادلانه‌ای به جنگ بدهند. به این ترتیب عملیات «رمضان» در چهار محور و پنج مرحله از سوی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی گردید، تا با عبور از خط مرز بین‌المللی، یک زمین مثلث شکل به وسعت 1600 کیلومتر مربع تصرف شود.

اگرچه پس از فتح خرمشهر لزوم تعقیب و تنبیه متجاوزی که خسارات جانی و مالی بسیاری بر کشورمان وارد آورد امری بدیهی به شمار می‌آمد و کارشکنی‌های برخی جریان‌های داخلی جبهه خودی را در این مسیر به تضعیف کشاند،‌ اما تضادهای پیش آمده به روشنی معیار شناخت دوستداران واقعی نظام اسلامی و میزان سنجش ایمان آن‌ها به تداوم مسیر انقلاب را پیش روی‌مان قرار می‌دهد. به خصوص معیار شناخت کسانی که بارها ادعای در خط امام بودن را دارند اما در صحنه عمل، رفتارهای دیگری را بروز می‌دهند و به بهانه جویی دست می‌زنند.

حسینی با اشاره به تفسیر آیه 101 سوره عمران می‌گوید: چگونه به تحریک یهودیان کافر می‌شوید با اینکه رسول در بین شما است و تمسک به حق را برای شما ممکن می‌سازد، چون اگر شما در هنگامی که آن حضرت آیات را بر شما تلاوت می‌کند، خوب گوش فرا دهید؛ و در آن تدبر کنید و اگر تدبرتان کم بود و یا نتوانستید ابتدا به رسول مراجعه کنید.

سید مجتبی حسینی

و این عمل یعنی رجوع به پیغمبر و ابطال شبهه‌هایی که یهود القا کرده و تمسک به آیات خدا و دست به دامن رسول شدن، خود اعتصام به خدا و رسول است؛ و اعتصام به خدا و رسول هم در حقیقت اعتصام به خدا است؛ و کسی که به خدا اعتصام کند و به دامن او چنگ بزند، به سوی صراط مستقیم هدایت شده است.

وی می‌افزاید: هرچند آیه‌ای در قرآن وجود ندارد که با صراحت بر ولایت فقیه دلالت کند، ولی برخی آیات قرآن با کمک روایات و حکم عقل بر این امر دلالت می‌کنند

خداوند امر فرموده است: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا و رسول خدا و اولیای امرتان (متصدیان رهبری و حکومت) پیروی کنید و اگر دربارهء چیزی با یکدیگر کشمکش پیدا کردید، آن را به خدا و رسول خدا عرضه بدارید.

محور استدلال به این آیهء شریفه، واژهء «اولی الامر» است که خدای متعال پس امر به پیروی از پیامبر، پیروی از آنان را واجب می‌داند.

دربارهء مصداق اولی الامر، تفسیرهای بی شماری ارائه شده است. اگر ثابت شود ائمهء معصومین (علیه‌السلام) به فقیهان، ولایت داده‌اند و فقیه جامع‌الشرایط از سوی ولی امر معصوم (علیه‌السلام) به حکومت و ولایت منصوب شده است، آن فقیه بر اساس دستور ولی امر در شمار اولیای امور در خواهد آمد. در این صورت، پیروی از او نیز واجب می‌شود، مانند: مالک اشتر در عصر حضور و فقیه در عصر غیبت.

این رزمنده دفاع مقدس در انتها می‌گوید: در آن زمان نیز پس از بهانه جویی‌های عده‌ای که منجر به کارشکنی‌هایی نیز شد مسئولان و رزمندگان با اقتدا به امام خمینی (ره)، ولی فقیه زمان و تمسک به وی شبهه و شک را رفع کردند و راه را بر بهانه جویی‌ها بستند، آنان پایداری را ادامه دادند و تا حصول نتیجه مثمر پیش رفتند و حقانیت خود و باطل بودن رژیم بعث  را به جهانیان اثبات کردند، با گذشت زمان هم تاریخ جزای صدامیان را داد.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

 آسان می‌نمود اول

مرگ حق است برای همسایه!

یک اشتباه استراتژیک