تبیان، دستیار زندگی
پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی اس 5 هم مثل رقبای جدی خود یعنی اکسپریا Z2 سونی یا اچ‌تی‌سی وان M8 نقاط ضعف و قوتی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلکسی اس 5 می خواهی؟


اگر شما گوشی غیر از گلکسی اس٥ دارید اما دوست دارید قابلیت های آن گوشی را در اختیار داشته باشید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب با 4 اپلیکیشن اندرویدی آشنا می‌شویم که برای تبدیل گوشی‌های دیگر به گلکسی اس 5 طراحی شده‌اند.

گلکسی اس 5

4 اپلیکشنی که معرفی می‌کنیم، گوشی‌های اندرویدی را از نظر قابلیت‌ها تا حدی به پرچم‌دار جدید سامسونگ تبدیل می‌کنند ولیکن توجه داشته باشید که هر سازنده برای گوشی خود نرم‌افزارهای ویژه‌ای در نظر می‌گیرد و آنها را بهینه می‌کند. به این ترتیب ممکن است در بررسی‌ها و بنچ‌مارک‌ها، نرم‌افزارهای اصلی سازنده بهینه‌تر و سریع‌تر از دیگر نرم‌افزارها باشند.

نرم‌افزار حسگر ضربان قلب

یکی از امکانات جدیدی که به گلکسی اس 5 اضافه شده، سنسور ضربان قلب سنج است. سامسونگ بخش جدیدی را به نرم‌افزار S Health خود اضافه کرده تا از طریق این سنسور امکان سنجش ضربان قلب را میسر کند. هر بار که بخواهید ضربان قلب خود را محاسبه کنید باید انگشت خود را بر روی سنسور پشتی قرار دهید.

در سایر گوشی‌ها می‌توان از نرم‌افزاری به نام Runtastic Heart Rate  استفاده کرد. به وسیله این اپلیکیشن کاربر می تواند ضربان قلب خود را در هر لحظه و هر مکان کنترل کند. برای این منظور کافیست کاربر برنامه را اجرا کند و انگشت خود را روی لنز دوربین طوری قرار دهد که نور فلش بخوبی آن را پوشش دهد.

شاید اسناد و عکس‌های خصوصی یا خانوادگی داشته باشید که مطمئناً دوست ندارید دیگران به آن دسترسی داشته باشد. با استفاده از Private Mode یا حالت شخصی می‌توان محتوایی که به عنوان شخصی علامت‌گذاری شده را از دید دیگران پنهان کرد

امکانات برنامه

· محاسبه ضربان قلب در هر لحظه

· نشان دادن ضربان قلب بصورت نمودار

· امکان یادآوری اندازه گیری ضربان

· قابلیت طبقه بندی نتایج در حالت استراحت، ماکسیمم، بعد از ورزش و…

· قابلیت آپلود نتایج در سایت سازنده

· قابلیت به اشتراک گذاری نتایج در شبکه های اجتماعی

فوکوس بعد از عکاسی

گوشی گلکسی اس 5 می‌تواند پس از عکاسی، فوکوس را تغییر دهد.

گلکسی اس 5

نرم‌افزار دوربین گوگل یا Google Camera  که اخیراً برای سیستم عامل اندروید 4.4 و جدیدتر عرضه شده، ابزاری به نام Lens Blur دارد. با این ابزار می‌توان میزان مات بودن پس‌زمینه را تنظیم کرد.

حالت شخصی

شاید اسناد و عکس‌های خصوصی یا خانوادگی داشته باشید که مطمئناً دوست ندارید دیگران به آن دسترسی داشته باشد. با استفاده از Private Mode یا حالت شخصی می‌توان محتوایی که به عنوان شخصی علامت‌گذاری شده را از دید دیگران پنهان کرد. برای دیدن این اطلاعات باید حالت شخصی را فعال کرد که از طریق حسگر اثر انگشت یا با وارد کردن رمز عبور و پین کد صورت می‌گیرد.

App Lock  هم یکی از نرم‌افزارهای رایگان اندروید است که قابلیت‌هایی شبیه Private Mode پرچم‌دار سامسونگ دارد. به کمک نرم افزارApp Locker شما می توانید برنامه های داخل گوشی خود را محافظت کنید و روی آنها پسورد بگذارید. و در مواقع باز کردن آن برنامه ها این نرم افزار به صورت خودکار فعال شده و از شما پسورد می خواهد.

می‌توان برای قفل شدن محتوای شخصی از حالت زمانی یا مکانی استفاده کرد تا در زمان یا مختصات جغرافیایی خاصی در دسترس قرار بگیرند. قابلیت Vault هم برای مخفی کردن عکس‌ها و ویدیوها کاربرد دارد.

در نهایت تنظیم پروفایل‌های کاربری جهت استفاده کودکان، مهمان یا دوستان هم امکان‌پذیر است.

حالت کودکان

Kid Mode یا حالت ویژه‌ی استفاده‌ی کودکان در گلکسی اس 5 هم برای محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن‌ها و فایل‌ها در نظر گرفته شده است. البته در کنار محدودیت‌ها، ظاهر سیستم عامل یعنی آیکان‌ها و تصویر پس‌زمینه هم برای استفاده توسط اطفال تغییر می‌کند و کودکانه می‌شود.

گلکسی اس 5

در تبلت‌های اندرویدی که از نسخه‌ی 4.3 به بعد اندروید بهره می‌برند، قابلیت ایجاد پروفایل‌های ویژه‌ی کودکان وجود دارد ولی برای گوشی‌ها چنین قابلیتی در نظر گرفته نشده است. اپلیکیشن App Lock که قبلاً به آن اشاره شد قابلیت قفل کردن انواع محتوا و تنظیمات سیستمی را دارد اما والدین بهتر است به نرم‌افزار Kid Mode که توسط Zoodles عرضه شده هم نگاهی بیاندازند.

این برنامه تلفن شما را به دنیای رنگارنگ و زیبایی برای کودکان تبدیل می کند.

محیطی جذاب و پر از بازی ها و امکانات مختلف برای سرگرم کردن کودک شما. این نرم‌افزار با بیش از 10 میلیون دانلود، یک نرم‌افزار رایگان و پرطرفدار برای کنترل کودکان است. امکان خرید نسخه‌ی کامل نرم‌افزار هم در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است. علاوه بر محدود کردن دسترسی به برخی نرم‌افزارها، بازی‌ها و نرم‌افزارهای ویژه‌ی کودکان هم در Kid Mode وجود دارد. به عنوان مثال Paint Tool ابزاری برای نقاشی، کاری که معمولاً کودکان علاقه‌ی زیادی به آن دارند. این نرم‌افزار هم مثل گلکسی اس 5 ظاهر سیستم عامل را به شکلی کودکانه تغییر می‌دهد.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: زومیت، آل موب، softgames

مطالب مرتبط:

اندروید با طعم کیت کت

غلبه اندروید بر رقیبان

یادت بخیر اندروید دوست داشتنی من