تبیان، دستیار زندگی
طرز تهیه پنیر با ماست : مواد لازم : یك كیلو شیر       چهار  قاشق غذاخوری ماست ابتدا شیر را بجوشانید . سپس شعله اجاق را كم كنید و چهار  قاشق ماست به آن بیفزایید . مدت هفت  دقیقه به هم ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


طرز تهیه چند نوع پنیر

طرز تهیه پنیر با ماست :

مواد لازم :

یك كیلو

شیر

چهار  قاشق غذاخوری

ماست

ابتدا شیر را بجوشانید . سپس شعله اجاق را كم كنید و چهار  قاشق ماست به آن بیفزایید . مدت هفت  دقیقه به هم بزنید تا شیر بریده شود . بعد آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده اید رد كنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج  ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود.  بعد پنیر را قطعه قطعه كرده ، در آب نمك نگهـــداری كنید .

 طرز تهیه پنیر با سركه :

مواد لازم :

یك كیلو

شیر

سه  قاشق غذاخوری

سركه

ابتدا شیر را حرارت دهید . وقتی شیر به جوش آمد ، شعله اجاق را خاموش كنید. سپس سه قاشق سركه به آن اضافه كنید و بهم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازكی كه داخل آبكش قرار داده اید رد كنید . پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت چهار الی پنج  ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود . سپس پنیر را قطعه قطعه كرده ، داخل آب نمك نگهداری كنید .

طرز تهیه پنیر با مایه پنیر :

مواد لازم :

یك كیلو

شیر

یك دوم  قاشق چایخوری

مایه پنیر

شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنك شود . به حدی كه دمای آن كمی بیشتر از دمای بدن باشد . سپس مایه  پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود ( زمان لازم جهت تهیه این پنیر 15 دقیقه است ).

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.