تبیان، دستیار زندگی
در تاریخ 3 آوریل (چهاردهم فروردین 1393)، زمانی که ایوان شیلر و لیزا هولزراث، عکاسان حیات وحش نشنال جئوگرافیک در بوتساوانا مشغول عکاسی بودند، با صحنه خارق‌العاده‌ای در طبیعت مواجه شده و تصاویر بی‌نظیری را به ثبت رساندند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای پر رمز و راز عواطف مادرانه در حیوانات


در تاریخ 3 آوریل (چهاردهم فروردین 1393)، زمانی که "ایوان شیلر" و "لیزا هولزراث"، عکاسان حیات وحش نشنال جئوگرافیک در بوتساوانا مشغول عکاسی بودند، با صحنه خارق‌العاده‌ای در طبیعت مواجه شده و تصاویر بی‌نظیری را به ثبت رساندند.


ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که دسته‌ای از بابون‌ها با سرو صدای بسیار زیاد مشغول فرار از لابه‌لای بوته‌ها و بالا رفتن از درختان بوده‌اند.

پس از مدتی مشخص می‌شود که دلیل ترس بابون‌ها، دو شیر ماده هستند که به قصد شکار به بابون‌ها حمله کرده‌اند. در این میان یکی از شیرها یک بابون ماده را که سعی در فرار داشت به دندان گرفته و او را خفه می‌کند.

بابون و شیر

در حالی که بابون ماده در آرواره‌های شیر جان می‌دهد، یک بچه بابون کمتر از یک ماهه که مادر خود را در آغوش گرفته، کم کم از بغل مادر به روی زمین می‌افتد.

بچه بابون نمی‌تواند از درخت بالا برود و ماده شیر او را به دندان می‌گیرد. در این لحظه عکاس که تحمل دیدن خورده شدن بچه بابون توسط شیر را ندارد، دوربین خود را خاموش می‌کند.

بابون و شیر
بابون و شیر

اما در کمال ناباوری و پس از مدتی شیر، بچه بابون را به زمین گذاشته و آن را در میان دستان خود می‌گیرد.

بابون و شیر

بچه بابون کوچک سعی می‌کند سینه‌های شیر را گاز بزند و با او بازی می‌کند…

بابون و شیر

در این حین، شیر نری از راه می‌رسد، اما یکی از ماده‌ها بچه بابون را در حمایت خود داشته و ماده شیر دیگر با خشونت، اجازه نزدیک شدن به شیر نر را نمی‌دهد.

بابون و شیر

جدال شیر نر و ماده‌ها به خشونت کشیده می‌شود و بابون پدر که در تمام این مدت بر روی درخت مجاور، نظاره‌گر فرزندش بود، از فرصت استفاده کرده و با شجاعت از درخت پایین می‌آید و بچه بابون را از میان شیرها به دندان گرفته و به بالای درخت منتقل می‌کند.

بابون و شیر

بابون پدر، فرزندش را به جایی امن در بالای درخت برده و او را در آغوش می‌گیرد.

بابون و شیر

تصاویر، فوق‌العاده زیبا و کم‌نظیر هستند؛ اما این رفتار خاص ماده شیرها در مراقبت از بچه بابون و اقدام بابون پدر در این ماجرا است که این داستان را منحصر به فرد و حیرت‌انگیز می‌کند.

برای بزرگ‌نمایی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: manisa517

برگرفته از گروه: دنیای گیاهان و حیوانات

مطلب مرتبط:

ماجرای روباهی که از شرم سکته کرد!