تبیان، دستیار زندگی
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص اقدامات این کمیته برای حضور موفق کاروان ایران در بازی های آسیایی با خبرنگار تبیان همکلام شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی های آسیایی هدف بزرگ


کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص اقدامات این کمیته برای حضور موفق کاروان ایران در بازی های آسیایی با خبرنگار تبیان همکلام شد.

کیومرث هاشمی

وی گفت: کمیته ملی المپیک پس از تغییرات در سطح مدیریت در حال برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود است. مهم ترین برنامه های ما در حال حاضر حضور موفق در بازی های آسیایی است. با توجه به نتایج دوره قبل ما باید در تلاش باشیم تا رضایت علاقه مندان به ورزش را فراهم سازیم. خوشبختانه ما با جامعه ای آگاه در این خصوص مواجه هستیم که با ورزش همراه هستند. برای این گروه اگرچه نتیجه یک اصل مهم است اما گمان من بر این است آنها با آگاهی هایی که دارند از کسب مقام چهارم دوره قبل به عنوان یک اهرم فشار استفاده نخواهند کرد.

مدتی است که ما با تلاشی جدی تر کار برنامه ریزی و رصد تیم های اعزامی به اینچئون را آغاز کرده ایم. سرکشی به اردوی تیم های ملی و در کنار آن حضور در فدراسیون ها ما را با شرایط موجود آشناتر می کند. خوشبختانه همه مصمم هستند تا با تمام توان در بازی های آسیایی موفق ظاهر شوند. وقتی از من در خصوص پیش بینی نتایج در بازی های آسیایی  سوال می کنند حق این است که به عنوان یک مقام مسئول پاسخی کارشناسانه بدهم. برای این کار من نیاز به برآوردهای کارشناسی دارم. این کار مدتی است شروع شده و گمان می کنم حداقل نیاز به 45 روززمان دارد تا به نتیجه برسد.

ما برای این بررسی از چند منظر به ماجرا نگاه می کنیم. علاوه بر بررسی هایی که کمیته ملی المپیک دارد ما از طریق فدراسیونها و حتی وزارت ورزش کار رصد و بررسی های کارشناسی را پیگیری می کنیم. در مرحله دوم این کارشناسی ها باید به شکل یکجا مورد بازبینی دقیق قرار بگیرد تا ما به نتایج درستی دست پیدا کنیم. هر اظهار نظر غیر کارشناسی امروز می تواند در آینده برای ما دردسر ساز باشد پس من از آن به شدت پرهیز می کنم. حق هم این است که ما باید پاسخگوی مسایل مطرح کرده باشیم.

خوشبختانه ما با جامعه ای آگاه در این خصوص مواجه هستیم که با ورزش همراه هستند. برای این گروه اگرچه نتیجه یک اصل مهم است اما گمان من بر این است آنها با آگاهی هایی که دارند از کسب مقام چهارم دوره قبل به عنوان یک اهرم فشار استفاده نخواهند کرد

از این رو من از جامعه ورزش و به ویژه رسانه ای ها می خواهم به کمیته ملی المپیک فرصت دهند تا با ارزیابی کارشناسانه نظری را بدهد که پایه و اساس درست داشته باشد. بدون شک نکته مهم اینجاست که همه اهالی ورزش باید دست به دست بدهند تا ورزشکاران ما با فراغ بال در میدان مهم بازی های آسیایی برای ایران افتخارآفرین باشند. به طور حتم سایر کشورها در این خصوص در حال تلاش هستند. در بسیاری از رشته های ورزشی که به شکل رکوردی است ما باید منتظر اتفاقات تازه باشیم. به طور مثال طلوع یک ستاره در رشته های رکوردی از هر کشور آسیایی نیز می تواند برآوردهای اولیه را با اشتباه مواجه کند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان