تبیان، دستیار زندگی
محمود فکری کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال از آینده این تیم و مسئولیت سنگین هیات مدیره این تیم سخن گفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیات مدیره استقلال مسئولیت سختی دارد


محمود فکری کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال از آینده این تیم و مسئولیت سنگین هیات مدیره این تیم سخن گفت.

محمود فکری

فکری در پاسخ به سوالات تبیان گفت: وضعیت تیم فوتبال استقلال در فصل آینده ارتباط مستقیمی با قول و قرارهای امروز دارد. پس از مشخص شدن اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و کمیته فنی پرسپولیس طرفداران استقلال هم منتظر شدند تا چنین اتفاقی در این تیم هم روی دهد. قول این کار از سوی وزارت ورزش داده شد. اگر تا زمان انتشار این مطلب چنین قولی عملی شده باشد که می توان به آینده استقلال امیدوار بود. در این صورت است که فرصت کافی برای حل مشکلات این تیم قبل از شروع فصل تازه وجود خواهد داشت.

در غیر این صورت حتما استقلال با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد که امیدوارم چنین نباشد. متاسفانه نوع وابستگی فوتبال ما به بودجه های دولتی باعث تغییرات پی در پی در برنامه ها و مدیریت ها می شود. این روش خوبی نیست و کاملا مشخص است از این ناحیه همه تیم ها لطمه می خورند. همان گونه که سالها شعارش داده می شود همه می دانیم تا باشگاه های ما خود را از بند گیر و دارهای دولتی و سیاسی خارج نکنند اوضاع تفاوت عمده ای نخواهد داشت.

فوتبال ما چون در چنبره بودجه های دولتی گرفتار است با تغییر دولت ها باید در انتظار تغییر برنامه ها و مدیریت ها هم باشد. این امر سالهاست به فوتبال ما لطمه می زند و همه چیز را به هم می ریزد. به این دلیل هم هست که در نهایت فوتبال ما حرکت رو به جلو ندارد و در مسیر حرکتی خود در سراشیبی سقوط هم قرار گرفته است. باشگاه استقلال هم چنین است و گرفتار همین مشکل می باشد. تا چنین است ما نباید انتظار روزهای روشن داشته باشیم.

وضعیت تیم فوتبال استقلال در فصل آینده ارتباط مستقیمی با قول و قرارهای امروز دارد. پس از مشخص شدن اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و کمیته فنی پرسپولیس طرفداران استقلال هم منتظر شدند تا چنین اتفاقی در این تیم هم روی دهد

توصیه من به هیات مدیره جدید استقلال هم این است تا این شرایط را تغییر دهند. آنها در ابتدای راه باید علاوه بر امور جاری فکری اساسی برای این مشکل دیرینه انجام دهند وگرنه خودشان هم در این گرداب غرق خواهند شد. یا باید باشگاه را به یک شرکت دولتی با درآمدهای ویژه وصل و بودجه آن را تامین کرد و یا در بخش خصوصی تعریفی جامع داشت تا شرایط بهبود یابد. متاسفانه ما سالهاست با دادن القابی مثل بهترین تیم آسیا خود را گول می زنیم در حالی که به راحتی می توان دید که فوتبال ما جایگاه گذشته اش را هم از دست داده است.

در بخش پرداخت دستمزدهای کلان به بازیکنان به نظرم بازیکن مقصر نیست. ما مشکل را باید در جایی دیگر جستجو کنیم. همین بازیکنانی که به نظر من نسبت به قدیمی ها پسرفت داشته اند هم امروز مشتریان خوبی از خارج دارند. این بازیکنان می توانند آنجا پول بیشتری هم بگیرند. مشکل نوع برنامه ریزی و مدیریت ماست. با برنامه ریزی خوب ما می توانیم مثل برزیل با صدور بازیکن فوتبال به خارج حتی درآمدساز هم باشیم و کلی ارز وارد مملکت کنیم. این مسئولیت مهم هیات مدیره آینده استقلال است.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان