تبیان، دستیار زندگی

مرغی که یک پا دارد!

چند روزی است که وقتی با دوستان جمع می شویم و سرمسائل مختلف با هم حرف می زنیم ، به یک نتیجه گیری یکسانی می رسم و آن اینکه گویی بهانه جویی و بهانه تراشی جزء لاینفک زندگی های ما شده !
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سوال از خدا، پاسخ از شما،

 

وَكَیْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنتُمْ تُتْلَى عَلَیْكُمْ آیَاتُ اللّهِ وَفِیكُمْ رَسُولُهُ وَمَن یَعْتَصِم بِاللّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ

چگونه کافر می شوید در حالی که آیات خدا را بر شما می خوانند و رسول او در میان شماست؟ و هر که به خدا تمسک جوید به راه راست هدایت شده است. 

  • تفسیر قرائتیسوره آل عمران آیه 101(تمسک به اهل بیت تمسک به خدا)

خدا نکنه کسی بخواهد بهانه گیری کند، هرچی اسباب و وسایل هم در اختیارش بذاریم بازم حرف، حرف خودشه، مرغش یه پا داره!

چند روزی است که وقتی با دوستان جمع می شویم و سر مسائل مختلف با هم حرف می زنیم، به یک نتیجه گیری یکسانی می رسیم و آن اینکه: گویی بهانه جویی و بهانه تراشی جزء لاینفک زندگی های ما شده!

وقتی به یکی میگیم چرا درس نمی خونی؟! پدر و مادر که در حد توانشون برات امکانات تهیه کردن، بهانه میاره: پس کی برنامه های تلویزیون را دنبال کنه؟! اینایی که درس خوندن به کجا رسیدن که من بخونم!!

وقتی صحبت از ازدواج و تشکیل خانواده میشه، جبهه می گیریم  که تو این دوره زمونه کی دیگه زن میگیره؟! ازدواج کردن تو این دوره زمونه دل شیر می خواد!

وقتی صحبت از بچه داری و گسترش خانواده میشه، بهانه میاریم که اوضاع اقتصادی خرابه، همه چی گرونه و گرون تر میشه، توی این اوضاع چه جوری میشه بچه داری کرد؟!!

وقتی صحبت از بی حجابی میشه، بهانمون اینه که؛ خوب هوا خیلی گرم شده دیگه نمیشه مثل هزار سال پیش حجاب و پوشش داشت، بعضی هامونم میگیم خوب شوهرم می خواد، مگه نمیگن باید زن مطیع شوهرش باشه؟!!!

وقتی صحبت از اقتصاد پاک میشه بهانه میاریم که ای بابا! مگه میشه تو این دوره زمونه کسی بدون ربا و نگفتن دروغ تو کاسبی زندگی کنه؟! اگر بخوای کاسب بشی باید دروغ بگی!! 

اگر بخوای صاف و صادق و پاک زندگی کنی باید بشینی تو خونه و با کسی مراوده نداشته باشی؟!

الان اگر بخوای زندگی کنی باید مثل همه باشی ، مثل اکثریت جامعه !!

 

پاسخ شما به این سوال خدا چیست؟ چگونه کافر می‌شوید در حالی که آیات خدا را بر شما می‌خوانند و رسول او در میان شماست؟

خلاصه اینکه همش دنبال توجیه‌سازی و بهانه‌جویی هستیم و با عذرتراشی‌های مختلف، از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنیم .

با خودم گفتم: عجب! آنقدر غرق در بهانه‌جویی‌های خود شدیم که به کلی آیات قرآن و فرمایشات معصومین را فراموش کردیم و ناخود آگاه به یاد این آیه از قرآن کریم افتادم که می فرماید:

وَكَیْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنتُمْ تُتْلَى عَلَیْكُمْ آیَاتُ اللّهِ وَفِیكُمْ رَسُولُهُ وَمَن یَعْتَصِم بِاللّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ (سوره آل عمران - آیه ١٠١)

چگونه کافر می شوید در حالی که آیات خدا را بر شما می خوانند و رسول او در میان شماست؟ و هر که به خدا تمسک جوید به راه راست هدایت شده است.

آیا وقت آن نرسیده که بهانه ها را کنار بگذاریم و درست زندگی کنیم؟

پاسخ شما در این زمینه چیه؟

  • گنجینه صوتی 1آیه 101 سوره آل عمران
  • عبدالباسطآیه 101 سوره آل عمران
  • الحصریآیه 101 سوره آل عمران
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 101 سوره آل عمران
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 101 سوره آل عمران
  • قرآان مجیدآیه 101 سوره آل عمران
  • گنجینه صوتی 1آیه 101 سوره آل عمران

کاربران گرامی می توانند فایل صوتی تلاوت این آیه را به آدرس زیر ارسال نمایند.

quran