تبیان، دستیار زندگی
ممکن است همین ابتدای کار، بعد از چند ماه نامزدی به نتیجه رسیده باشید که این رابطه نمی تواند سرانجام خوشی داشته باشد و ازدواج خوبی به بار بیاورد. با این حال هزار و یک دلیل برای خودتان بیاورید که باید نامزدی تان را حفظ کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلایل غیرمنطقی برای ادامه نامزدی


ممکن است همین ابتدای کار، بعد از چند ماه نامزدی به نتیجه رسیده باشید که این رابطه نمی تواند سرانجام خوشی داشته باشد و ازدواج خوبی به بار بیاورد. با این حال هزار و یک دلیل برای خودتان بیاورید که باید نامزدی تان را حفظ کنید.

مشکلات دوران نامزدی

ترس از بهم زدن نامزدی ترس شایعی است. خیلی ها امیدوارند با گذشت زمان اوضاع درست شود که البته در بیشتر موارد چنین اتفاقی نمی افتد. در اینجا دلایل غیرمنطقی برای ادامه یک رابطه را برایتان توضیح می دهیم و پیشنهاد می کنیم اگر به خاطر یکی از این دلایل نامزدی تان را حفظ کرده اید، حتما با مشاور صحبت کرده و تصمیمی عاقلانه و جدی بگیرید.

ادامه پیدا کردن یک رابطه مخرب، دیر یا زود تاثیرات ویرانگرش را بر شما نشان خواهد داد و در نهایت این شما هستید که تسلیم یک احساس دائمی مثل افسردگی و احساس ناامنی، تنهایی و بی ثباتی می شوید. یک ارتباط اجباری بدون عشق، دلبستگی و حمایت را ادامه می دهید اما نمی توانید آن را رها کنید. چرا خودتان را مجبور می کنید این رابطه را همچنان حفظ کنید در حالی که سلامت روانی و جسمی شما و همسرتان را به خطر می اندازد؟

ترس از آینده

فکر می کنید اگر نامزدی تان را بهم بزنید ممکن نیست فرد مناسب دیگری پیدا کنید. ممکن است خیال کنید کنار آمدن با مشکلات این رابطه بهتر از شروع کردن یک رابطه تازه با یک فرد جدید است. اما این ها دلایل خوبی نیستند. رابطه خراب با افزایش سن بهتر نمی شود. از آن گذشته زمان برایتان سریع می گذرد و فرصت هایتان محدود است.

ترس از تنهایی

شما از تنهایی و تنها ماندن می ترسید. این یکی از دلایل یسیار رایج برای ادامه رابطه مخرب است و معمولا دلیلی منطقی و درست نیست. حفظ رابطه ای که ظاهرا همسرتان همراهی تان می کند؛ اما همیشه تنها هستید اشتباه است. شدت و میزان درد تنهایی بسیار کمتر از درد تنش ها و نگرانی ها و اضطراب های شما در کنار نامزدتان است. تنهایی شما در کنار او باعث می شود به دنبال مسکن های دیگری برای درد باشید. راه هایی که نمی توانند دلبستگی های درستی باشند و نیاز شما را رفع نمی کنند. بنابراین خلا در زندگی تان همچنان باقی می ماند.

حتی اگر هیچ کس شما را نخواهد بازهم می توانید بهتر از این زندگی کنید. اما چرا نباید اعتماد به نفس داشته باشید؛ وقتی می توانید چیزهای تازه یاد بگیرید و بخوانید، مهارت هایتان را توسعه بدهید، خوشحال تر و سرحالتر باشید و کار بهتری پیدا کنید؟ تلاش برای بالابردن اعتماد به نفس بهتری کاری است که می توانید برای خودتان بکنید. وقتی اعتماد به نفس داشته باشید در کار موفق تر خواهید بود، پیوندهای عاطفی قوی تری با خانواده خواهید داشت و دوست های بهتری پیدا خواهید کرد و مهم تر از همه ممکن است رابطه زناشویی تان بهبود پیدا کند.

فکر می کنید اگر نامزدی تان را بهم بزنید ممکن نیست فرد مناسب دیگری پیدا کنید. ممکن است خیال کنید کنار آمدن با مشکلات این رابطه بهتر از شروع کردن یک رابطه تازه با یک فرد جدید است. اما این ها دلایل خوبی نیستند

ترس از حرف مردم

شما اسیر حرف مردم هستید. جدایی شما برایتان دردسرهای اجتماعی زیادی خواهد بود. جامعه نگاهش را نسبت به شما تغییر خواهد داد و ممکن است بسیاری از موقعیت ها را از دست بدهید. حتی نگاه ترحم امیز خانواده نیز شما را ناراحت می کند. حق با شما است کنار آمدن با حرف دیگران، درک نشدن و متفاوت بودن خوب نیست اما شما باید همه چیز را بسنجید. آیا زندگی با فردی که شما را با انواع تهدیدهای جسمی و عاطفی آزار می دهد راحت تر از کنار آمدن با حرف مردم است؟ یک بار باید خیلی جدی با این مساله مواجه شوید تبعات کدام یک واقعا سخت تر است؟

عذاب وجدان

عذاب وجدان

شاید از اینکه نامزدتان را ترک کنید احساس گناه می کنید و این که بخواهید به او بگویید از ازدواج با او منصرف شده اید و فکر می کنید به درد هم نمی خورید به شما عذاب وجان بدهد. شما می خواهید این ارتباط را تمام کنید و می دانید ادامه آن برای هیچ کدام از شما درست نیست اما عواطف شما نسبت به همین فردی که در کنارش خوشحال نیستید سد راه شماست. او از دست خواهد رفت و شما نمی خواهید به او آسیبی بزنید. حتی فراتر از این ممکن است نگران باشید او نتواند فرد دیگری را برای زندگیش پیدا کند. ممکن است افسرده باشد و یا بخاطر اختلال روانی خاصی که دارد خودکشی کند. اگرچه این دلایل برای بازسازی رابطه و تلاش شما برای بهتر کردن شرایط زندگی هر دوی شما منطقی هستند اما اگر امیدی برای بهبود رابطه وجود ندارد و اوضاع بدتراز قبل می شود نمی توانید آنها را دلایل موجهی بدانید. اگر نگران این فرد هستید به او کمک کنید تا از این شرایط خارج شود اما مسئولیت شما این نیست که قربانی رابطه شوید.

فشار خانواده

خانواده و دوستانتان شما را به ادامه نامزدی و ازدواج تشویق یا حتی تحت فشار می گذارند. به خوبی می دانید او همسر مناسبی برایتان نیست اما پدرومادرتان او را دوست دارند و شما فقط به این دلیل که آنها را ناامید نکنید نامزدتان را تحمل می کنید. حتی این دلیل بسیار اشتباه که همه خواهر و برادرها و دوستانتان متاهل هستند شما را به ماندن در این رابطه تشویق می کند. اگر این رابطه درست نمی شود مجبور نیستید بخاطر فشارهای دیگران انواع آزار و خشونت را تحمل کنید.

ببینم چه پیش می آید

ساده ترین کار این است که همه چیز را گردن تقدیر بیندازید و از تصمیم گرفتن شانه خالی کنید. ارتباط شما از جنبه های مختلفی خراب است اما از جنبه دیگری کار شما را راحت کرده است. مثلا فکر می کنید با همه تفاوت هایی که با نامزدتان دارید، در عوض او پولدار است، خانواده خوبی دارد، شغلش دهان پر کن است و... و به همین دلیل فکر می کنید سخت نگیرید و شرایط را تغییر ندهید.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از اطلاعات

مطالب مرتبط:

جدایی در دوران نامزدی

امان از دردسرهای نامزد سابق!

بعد از یک شکست عشقی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.