تبیان، دستیار زندگی
«که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها». این شعر حافظ شیرین سخن مصداق گفته های علیرضا ظفرپور، جانباز هشت سال دفاع مقدس است. او از روزهای پس از جنگ تحمیلی می گوید:
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسان می‌نمود اول


پس از اثبات حقانیت ایران و اسلام بر رژیم بعث و تشخیص راهی که ما را به آن حق می‌رساند توسط ولی امر مسلمانان و طیف رزمندگان اسلام حرکت به سوی آن هدف بود و بعد از این مسئله پایداری و استقامت مطرح می‌شود که این امری بسیار دشوار است و به قول حافظ «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها»


آسان می‌نمود، ولی افتاد مشکل‌ها

علیرضا ظفرپور، رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس، او امروز از خدمت‌گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در یکی از ارگان‌های دولتی است که از روزهای سخت پایداری جبهه‌های حق علیه باطل را تجربه کرده ّاست.

وی می‌گوید: استقامت به معنای ایستادن، پایداری و ثبات در هر امری، یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت انسان است. رزم موفقیت رزمندگان اسلام نیز در جبهه‌های حق علیه باطل همین مهم بود.

انسانی که راه راست را شناخته و بدان جزم یافته، باید در مقام عمل، استقامت ورزد و با عزم و همت عالی در آن مسیر باقی بماند، پایداری در حوزه عمل پس از جزم در اندیشه است. از آیات قرآنی این معنا به دست می‌آید که انسان با استقامت می‌تواند موفقیت‌های خود را تضمین کند. پس هر حماسه‌ای بزرگ نیازمند استقامتی کامل و توأم با بصیرت است؛ چرا که در ایجاد هیجان و مدیریت آن می‌بایست به گونه‌ای عمل کرد که در مسیر درست قرار گیرد و تا رسیدن به هدف و تحقق خواسته‌ها کوتاهی نشود.

آسان می‌نمود، ولی افتاد مشکل‌ها

ظفرپور در ادامه بیان می‌کند: از آن جایی که همواره در زندگی انسان عواملی وجود دارد که نمی‌گذارد تا انسان در مسیر حق و حقیقت گام بردارد و تا رسیدن به مقصد و مقصود در مسیر درست باشد، ارزش استقامت و داشتن بصیرت و اهمیت آن دو معلوم می‌شود. در زمان دفاع مقدس گاهی تجربه کرده‌ایم که در مسیر انجام عملیاتی گام برداشتیم موانع زیادی در پیش روی شما پدید می‌آمد که یا انگیزه را به طور کامل از ما گرفت یا از مسیر منحرف کرد.

وی می‌گوید: اما زمانی که بر اصول و اعتقادات خود پایداری ورزیدیم و کوتاه نیامدیم؛ دشمن از حصول موفقیت ناامید شد. پس سرسختی امت اسلام در برابر دشمن و گام برداشتن پشت سر مقام عظمای ولایت است که می‌تواند موفقیت را موجب شود.

دشمن جز به تغییر ملت و آیین دولت و ملت اسلام بسنده نخواهد کرد. در برخی از تحلیل‌های مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی آمریکایی به صراحت به این نکته تاکید شده که دولت مردان آمریکا هرگز زیر ورقه‌ای را با عنوان توافق نامه امضا نمی‌کنند، چرا که به معنای مشروعیت بخشی به نظام اسلامی است.

سرسختی امت اسلام در برابر دشمن تنها راهی است که می‌تواند موفقیت را موجب شود، البته راهی دشوار و بسیار سخت

این جانباز دفاع مقدس اظهار می‌کند: پس آنان با اصل نظام و دین و آیین و به تعبیر قرآن با ملت اسلام دشمنی دارند، پایداری در راه اسلام چه در زمان جنگ تحمیلی و چه امروز در جنگ فرهنگی دشوار است. پس اگر بخواهیم حماسه‌های بزرگ خلق کنیم و دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم باید استقامت کنیم، با بصیرت گام برداریم و سختی راه را به جان بخریم، از هیچ یک از مواضع اصولی کوتاه نیاییم و به آنان یادآور می شویم: «لکم دینکم ولی دین» شما بر ملت کفر و استکباری خودتان با ما دشمنی کنید و ما نیز با ملت اسلام تحت زعامت  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در برابر شما خواهیم بود. در چنین حالتی است که پیروزی قرین امت اسلام شده است و خواهد شد.

نباید فراموش کرد که حماسه سازی رزمندگان از طریق ایستادگی و پایداری در برابر دشمن سخت است اما تحمل سختی و پایداری در راه خدا امدادهای غیبی را نصیب مسلمانان خواهد کرد.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

 مرگ حق است برای همسایه!

 یک اشتباه استراتژیک

افتخار بود نه سربار