تبیان، دستیار زندگی
به استناد آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر نت‌ایندکس در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف دنیا، ایران در میان 192 کشور جهان در جایگاه 169 ام قرار گرفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرعت دانلود ایران آخر شد!


به استناد آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف دنیا، ایران در میان 192 کشور جهان در جایگاه 169 ام قرار گرفت.

این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت قابل استناد Speedtest.net و تحت نظارت گروه اوکلا (Ookla) انجام می‌شود در بازه‌های زمانی 30 روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

ایران همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی جهانی سرعت دانلود اینترنت!

بر اساس جدیدترین جدولی که سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را مورد ارزیابی قرار داده است، ایران با متوسط سرعت اینترنت Mbps 3.07 در جایگاه 169 ام قرار گرفته است؛ اگرچه این سرعت به استناد میانگین سرعت کاربران متصل شده به این وب سایت مورد تایید قرار گرفته و طبیعتا برای همه‎ی ما مشخص است که میانگین سرعت کاربران کشورمان برای اتصال به اینترنت به مراتب پایین‎تر از این میزان است.

ایران همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی جهانی سرعت دانلود اینترنت!

گفتنی است؛ بازبینی رتبه‎ی ایران در این جدول طی سال‎های اخیر نشان از سقوط ایران در میان کشورهای مختلف دنیا دارد. به عنوان مثال پیش از این و بر اساس جدولی که 23 فوریه 2012 منتشر شده بود، ایران با سرعت اینترنت Mbps 1.37 توانسته بود رتبه‎ی 155 ام را کسب کند.

این مقایسه نشان می‎دهد علی رغم افزایش سرعت اینترنت در کشورمان در سال‎های اخیر، روند افزایش سرعت اینترنت در سایر کشورهای دنیا به مراتب بالاتر از کشور ما بوده است.

در این جدول کشورهای هنگ کنگ با سرعت دانلود Mbps 79.72،  سنگاپور با Mbps 68.13، رومانی با Mbps 55.49 و کره جنوبی با Mbps 52.37 در چهار جایگاه نخست دنیا قرار دارند.

ایران همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی جهانی سرعت دانلود اینترنت!

امید است با برنامه‎ریزی و تلاش مسوولان وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند اینترنت، هر چه زودتر به جایگاه مطلوب و قابل قبولی در این جداول بین المللی دست یابیم.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : سیتنا

مطالب مرتبط

اینترنت سرعت بالا!