تبیان، دستیار زندگی
متهم سابقه‌داری که به بهانه پرداخت وام با سود کم، بانوان را به دام ‌انداخته و با کلاهبرداری، تعدادی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، از سوی پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دام شیطانی مرد کلاهبردار برای بانوان


متهم سابقه‌داری که به بهانه پرداخت وام با سود کم، بانوان را به دام ‌انداخته و با کلاهبرداری، تعدادی از آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، از سوی پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام جم گفت: روز هشتم اردیبهشت امسال دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

دستگیری

در تحقیق از شاکی، وی عنوان کرد قصد دریافت وام از بانک را داشتم، اما با گذشت چند ماه موفق به دریافت وام نشده و یک روز به عنوان مسافر سوار یک خودرو شدم. در میانه راه راننده شروع به گفت وگو با من کرد و وقتی اطلاع یافت موفق به دریافت وام از بانک نشده ام، ادعا کرد با چند نفر از مدیران بانک ها آشنایی دارد و می تواند برای من وام با سود چهار درصد دریافت کند.

سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات مشخص شد، مرد راننده با گرفتن شماره تلفن شاکی، چند روز بعد با او تماس می گیرد و او وعده می دهد با دوستش حرف زده و او می تواند در چند روز آینده وام دریافت کند، اما برای این کار باید مبلغی پرداخت کند تا مقدمات کار فراهم شود.

اکبری تصریح کرد: در ادامه این مرد چندمرتبه دیگر زن جوان را ملاقات می کند و در پی این ارتباط، اعتماد او را جلب و برای پرداخت وام کلان از وی بیش از 15 میلیون تومان که بخشی از آن طلا بوده، دریافت کرده و متواری می شود.

وی یادآور شد: شاکی وقتی موفق به یافتن مرد شیاد نمی شود، به بانک رفته و در تحقیق از مسئولان بانک متوجه می شود آنها چنین فردی را نمی شناسند.

با شکایت این زن و تشکیل پرونده، تحقیقات ماموران اداره جعل و کلاهبرداری برای دستگیری متهم فراری آغاز شد تا این که زنان و دختران جوان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام یک مرد کلاهبردار که می خواسته برایشان وام تهیه کند، گرفتار شده اند و پول و طلاهایشان را از دست داده اند.

این مرد چندمرتبه دیگر زن جوان را ملاقات می کند و در پی این ارتباط، اعتماد او را جلب و برای پرداخت وام کلان از وی بیش از 15 میلیون تومان که بخشی از آن طلا بوده، دریافت کرده و متواری می شود

رییس پلیس آگاهی استان گلستان افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات مشخص شد، متهم فراری سه نفر از شاکیان زن را به بهانه این که می خواهد وام آنها را پرداخت کند و باید این افراد با مدیرعامل بانک ملاقات کنند،به باغ متروکه ای منتقل و مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس با سرقت طلاهایشان، آنها را در محله ای خلوت رها کرده و متواری شده است.

سرهنگ اکبری گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با بررسی تصاویر رایانه ای متهم فراری متوجه شدند، این تصویر متعلق به همان مردی است که همه شاکیان را به دام انداخته و پلیس در تعقیب اوست.

با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق های احتمالی متهم زیر نظر گرفته شد تا این که ماموران دو روز پیش مخفیگاه او را در حومه شهر شناسایی و وی را دستگیر کردند.

در ادامه تحقیقات، متهم اعتراف کرد به بهانه پرداخت وام، زنان و دختران جوان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده و علاوه بر آن سه نفر از شاکیان را مورد آزار و اذیت قرار داده است

با انتقال متهم به پلیس آگاهی و بررسی سوابق کیفری وی به نام «حسن» بیست و هفت ساله، معلوم شد او پیش از این دو مرتبه به اتهام کلاهبرداری های مشابه در تهران و مشهد دستگیر و زندانی شده است.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان یادآور شد: در ادامه تحقیقات، متهم اعتراف کرد به بهانه پرداخت وام، زنان و دختران جوان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده و علاوه بر آن سه نفر از شاکیان را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

رییس پلیس آگاهی استان گلستان با هشدار به بانوان به آنها توصیه کرد به افراد غریبه اعتماد نکنند و پول و اموال خود را در اختیار این گونه افراد قرار ندهند.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد. افرادی که در دام این تبهکار گرفتار شده اند، می توانند برای شکایت از متهم و پیگیری پرونده هایشان در اداره پلیس آگاهی استان گلستان حضور یابند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: جام جم آنلاین