تبیان، دستیار زندگی
در دور و زمانه فعلی که سن ازدواج بالا رفته، داشتن خواستگار بالای 30 سال دور از انتظار نیست. حتی در این بین ممکن است مردانی که سابقه یک نامزدی یا ازدواج ناموفق داشته اند هم به چشم بخورند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراقب مردان سن بالا باشید


در دور و زمانه فعلی که سن ازدواج بالا رفته، داشتن خواستگار بالای 30 سال دور از انتظار نیست. حتی در این بین ممکن است مردانی که سابقه یک نامزدی یا ازدواج ناموفق داشته اند هم به چشم بخورند.

اختلاف سنی

شاید ترجیح دهید به جای یک چنین مردی که سابقه شکست در روابط عاطفی دارد، با مردی ازدواج کنید که سن بالا ولی مجرد است. اما قضیه همیشه به همین سادگی نیست. تجرد طولانی مردان می تواند نشانه ای از مشکلات جدی باشد.

درست است که پسران امروزی به خاطر تحصیل طولانی تر دیرتر وارد بازار کار می شوند و بحران های اقتصادی هم عاملی است که دیرتر سراغ ازدواج بروند اما اگر خواستگاری دارید که زیادی از وقت ازدواجش گذشته و از سن عرفی ازدواج برای پسران خیلی فاصله گرفته باید بیشتر روی انتخابتان دقت داشته باشید. چرا که در فرهنگ ما مردان انتخاب گر هستند و بر خلاف دخترها که ممکن است نقش چندانی در دیر ازدواج کردنشان نداشته باشند، مردان مستقیما خودشان در این مشکل دخیل اند. در اینجا برخی مشکلاتی که ممکن است خواستگار سن بالای شما دچار آنها باشد، معرفی می کنیم.

ایده آل گرایی

اگر می گوید ازدواجش را به تاخیر انداخته تا بتواند به ثبات شغلی، درجه تحصیلی مطلوب و موقعیت مالی خوبی برسد، باید بدانید که در بهترین حالت با مردی ایده آل گرا رو به رو هستید. چنین مردی، هیچ چیز را نصف و نیمه نمی خواهد. برای او ازدواج و خانواده اولویت پایینی دارد و بعد از کار و پول و تحصیلات و موقعیت اجتماعی قرار می گیرد. بنابراین همسر او نمی تواند انتظار داشته باشد همسری همیشه در دسترس داشته باشد. از آن گذشته چنین مردی می تواند بسیار سختگیر، ایرادگیر و شاکی باشد.

وابستگی به خانواده

سال های طولانی تجرد ممکن است یکی از نشانه های وابستگی افراطی مرد به خانواده اش باشد و مردی که تا نزدیک 40 سالگی رسیده و هنوز پسر بچه محجوب و مودب و رام خانواده به حساب می آید نمی تواند شوهر قابل اتکایی باشد. چنین مردی آنقدر از طرف مادر حمایت دریافت می کند که هیچ وقت جای خالی زنی را در زندگی اش احساس نخواهد کرد. این مردان معمولا مادری سلطه جو دارند یا در غیر این صورت، مادری دارند که کابوس از دست دادن پسرهایش را دارد. ازدواج با این مردان به معنی آن است که باید همیشه سایه مادر شوهر را در تک تک اجزای زندگی مشترکتان احساس کنید.

سال های طولانی تجرد ممکن است یکی از نشانه های وابستگی افراطی مرد به خانواده اش باشد و مردی که تا نزدیک 40 سالگی رسیده و هنوز پسر بچه محجوب و مودب و رام خانواده به حساب می آید نمی تواند شوهر قابل اتکایی باشد

انحرافات اخلاقی

شاید این مساله درباره همه صدق نکند اما مردان مجردی که دیر سراغ تشکیل خانواده می روند احتمال دارد دچار مشکلات اخلاقی باشند. نیاز جنسی، نیاز به دوست داشتن طولانی مدت یک نفر، نیاز به خانواده داشتن و نیاز به ثبات و مسئولیت پذیری باعث می شود یک مرد برای ازدواج آستین بالا بزند. اما مردی که تجردش را به ازدواج ترجیح می دهد، ممکن است نیاز جسمی و عاطفی اش را از روش های دیگری تامین کند.

بیماری جسمی و روحی

تمایل مردان به تجرد ممکن است ناشی از مشکلات جسمی مثل کمبود میل جنسی یا مشکلات روانی شبیه انزوا، افسردگی و اختلالات شخصیتی هم باشد. سرد مزاجی، مشکلی است که باعث می شود مرد ترجیح دهد به جای ازدواج و مسئولیت های زیاد آن، در خانه پدری اش بماند و همچنان عضوی از آن خانواده باشد تا این که خودش خانواده ای تشکیل دهد. انزوا و افسردگی و اختلال شخصیت اسکیزویید هم عامل دیگری است که باعث می شود فرد تنهایی خود را به هر چیز دیگری ترجیح دهد و بخواهد دنیای خصوصی خودش را داشته باشد.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مطالب مرتبط:

از سن ازدواجتان گذشته است؟

ازدواج با مردان مسن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.