تبیان، دستیار زندگی
جیمیل دارای بخش های مختلفی است. بخش Compose Mail مربوط به نوشتن و ارسال پیام است. در بخش Inbox که محل نگه داری پیام های دریافت شده و بخش Starred مربوط به نامه های ستاره دار شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانستنی های جیمیل


جیمیل دارای بخش های مختلفی است. بخش Compose Mail مربوط به نوشتن و ارسال پیام است. در بخش Inbox که محل نگه داری پیام های دریافت شده و بخش Starred مربوط به نامه های ستاره دار شده است. در بخش Drafts ، نامه هایی که نوشتن آن به پایان نرسیده است و یا ارسال و تکمیل آن به فرصتی دیگر موکول شده باشد، ذخیره می شوند. در ادامه مطلب به ذکر سایر ویژگی ها می پردازیم.

جیمیل

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که جیمیل به دو صورت standard view و Load basic HTML  نمایش داده می شود. در صورتی که برخی از گزینه ها را مشاهده نمی کنید، وارد صندوق پستی خود شده و بر روی Switch to standard view کلیک نمایید و به نمایش استاندارد جیمیل بروید.

در بخش Attach files شما می توانید فایلی را ضمیمه ایمیل خود کنید. در کنار این گزینه بخشی به نام More options وجود دارد که امکانات اضافی همچون حالت متن ساده، چک کردن املایی متن پیام، چاپ کردن و مواردی از این قبیل را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین گزینه ای به نام Default to full-screen وجود دارد که شما می توانید پنجره پیام را به حالت تمام صفحه تبدیل کنید. در صورتی که بخواهید پیام را ارسال کنید و نیاز به استفاده از پیام های پیشین داشته باشید می توانید پنجره را minimize کرده و به سایر پیام ها دسترسی داشته باشید. همچنین جیمیل به شما این امکانرا می دهد که در یک زمان با توجه به اندازه مانیتورتان چنیدین صفحه نوشتن پیام را باز کنید. به سادگی می توانید مجددا بر روی Compose کلیک کنید تا صفحه ای جدید را مشاهده کنید.

در صورتی که صفحه شما به صورت پیش فرض بر روی تمام صفحه تنظیم نشده است می توانید با استفاده از علامت فلشی که در کنار علاممت minimize قرار دارد، اندازه صفحه خود را تغییر دهید.

دانستنی های جیمیل

در صورتی که پیامی را نوشتید و خواستید آن را در زمان دیگری ارسال کنید می توانید با استفاده از گزینه Discard draft آن را به بخش پیش نویس ها منتقل کنید.

با کلیک کردن بر روی Drafts در منوی سمت چپ می توانید به تمامی ایمیل های آن بخش دسترسی داشته باشید. تمامی اقداماتی که در قسمت های قبل گفته شد می توانید در این قسمت انجام دهید. همچنین شما می توانید پیام های این بخش را به Inbox منتقل کنید.

دانستنی های جیمیل

پاسخ به ایمیل و ارسال برای سایرین

با استفاده از گزینه های Reply  وForward خواهید توانست به ایمیل مورد نظر پاسخ دهید و یا این که آن را برای دیگری ارسال کنید. در صورتی که بخواهید ایمیل را برای فرد دیگری ارسال کنید جیمیل این امکان را می دهد تا بتوانید Subject را تغییر دهید.

برای این کار بر روی فلشی که در کنار نام گیرنده قرار دارد کلیک کرده و گزینه Edit subject (ویرایش موضوع) را برگزینید.

دانستنی های جیمیل

پاسخ به ایمیل ها را با دیدن گفتگوها دنبال کنید

زمانی که برای شما ایمیلی می آید و در یک گروه بندی مشخص قرار می گیرد، گفتگوها نیز همین طور دسته بندی می شوند. زمانی که شما پاسخ یک پیام را دریافت می کنید تمامی پیام های مرتبط قبلی نیز نمایش داده می شود. با این روش به سرعت می توانید به پیام های قبلی دست یابید بدون ان که بخواهید در بین پیام های مربوط به ماه ها و یا هفته ها پیش جستجو کنید. همچنین هر تعداد پیام را که ارسال یا دریافت کرده باشید با درج شماره مشخص می شود.

جیمیل به دو صورت standard view و Load basic HTML نمایش داده می شود. در صورتی که برخی از گزینه ها را مشاهده نمی کنید، وارد صندوق پستی خود شده و بر روی Switch to standard view کلیک نمایید و به نمایش استاندارد جیمیل بروید

مشاهده تمامی گفتگوها به صورت یکجا

زمانی که شما گفتگویی را باز می کنید تمامی پیام های مرتبط نیز روی یکدیگر چیده شده اند، حال اگر بخواهید اصل پیام و تمام گفتگوها را مشاهده کنید می توانید از گزینه Expand all استفاده کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که تعداد مکالمات بالای 100 باشد و یا این که موضوع (Subject) تغییر کند، مکالمات در یک موضوع یا گروه جدید قرار داده می شوند.

دانستنی های جیمیل

فعال یا غیر فعال کردن مشاهده گفتگوها

در صورتی که دوست نداشته باشید مکالمات را مشاهده کنید می توانید آن را Off کنید. به این صورت که از قسمت Settings در تب General به بخش Conversation View رفته و گزینه های ON یا OFF را انتخاب می کنیم و در نهایت تنظیمات را ذخیره می کنیم.

ممکن است شما در بین تمامی مکالمات خود بخواهید یک پیام خاص را حذف کنید در این حالت می بایست ابتدا مکالمات را باز کرده و بر روی پیام مورد نظر کلیک کنید. در گوشه سمت راست که علامت فلش در کنار دکمه Reply قرار دارد را کلیک کنید و گزینه Delete this message را برگزینید.

با توجه به تمامی مطالب ذکر شده شما قادر خواهید بود با استفاده از تلفن همراه و یا مرورگر خود حساب کاربری خود را بررسی کرده و به ارسال و دریافت پیام بپردازید.

 فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

howtogeek

The Mobile App, Composing Mail, and Conversations”‌ Lori Kaufman”‌

New Gmail Feature Makes it a Cinch to Unsubscribe