تبیان، دستیار زندگی
وقتی شما برای برخوردهای ابتدایی، قوانین دلگرم کننده‌ای را رعایت کنید، شما یک شروع محکم برای یک ارتباط سودبخش در دراز مدت را خواهید داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 راهکار داشتن یک ارتباط سودبخش

دوستی اور معاشرت کے آداب


وقتی شما برای برخوردهای ابتدایی، قوانین دلگرم کننده‌ای را رعایت کنید، شما یک شروع محکم برای یک ارتباط سودبخش در دراز مدت را خواهید داشت.


در زندگی هر شخص صاحب کسب‌وکار، یک روز، با یک سری از ملاقات‌ها و احترامات تحت‌الفظی پر شده است. وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم‌قطار خود را داشته باشید، می‌خواهید که در مسیر درستی گام بردارید. انجام این عمل، اولین برخورد و ملاقات‌های پس از آن را به خوبی و آسانی میسر می‌سازد. قدم‌های نادرست، تلاش سختی جهت جبران، احتیاج دارد. انرژی خود را برای بعد حفظ کنید و این استراتژی‌های آسان را جهت یک شروع موفق بکار برید.

1- هر گاه شخصی را ملاقات می‌کنید، بایستید.

این مورد به شما اجازه می‌دهد که با شخص مخاطب در یک حد برابر قرار بگیرید. با باقی ماندن در صندلی خود، پیغامی با مضمون اینکه «تصور نمی‌کنید که شخص مقابل به اندازه کافی توجیهی جهت زحمت ایستادن داشته باشد» انتقال می‌دهید. اگر خود را در موقعیتی می‌بینید که نمی‌توانید بایستید، (مانند زمانی که پشت گلدانی با شاخه‌های بزرگ هستید!) عذر خواهی کنید و توضیح دهید. برای مثال می‌توانید بگویید: مرا ببخشید که نایستادم. برگ‌های این گلدان مانع دید من می‌شوند.

نگاه کردن به اشخاصی که شما ملاقات می‌کنید، بیانگر توجه و جلب نظر شما به آن‌هاست. اگر نگاه شما در جای دیگری باشد، بیان می‌کنید که به دنبال شخص دیگری جهت پیشبرد میلتان هستید.

2- لبخند بزنید.

احساسات ظاهری شما، گویاتر از کلمات می‌باشند. به نحوی نگاه کنید که شما از ملاقات دیگران، بدون توجه به آن چیزی که در ذهن دارید، خرسند هستید. برای شخصی که زودتر از شما می‌ایستد، لبخندی روی صورت بیاورید.

3- تماس چشمی داشته باشید.

نگاه کردن به اشخاصی که شما ملاقات می‌کنید، بیانگر توجه و جلب نظر شما به آن‌هاست. اگر نگاه شما در جای دیگری باشد، بیان می‌کنید که به دنبال شخص دیگری جهت پیشبرد میلتان هستید.

4- بی درنگ خود را معرفی نمایید.

5- وقتی لازم است، شرحی شامل اینکه چه کسی هستید بیان کنید.

کافی نیست که به فرض بگویید: «سلام. من محمد هستم. » اطلاعات بیشتری بدهید: «سلام من محمد هستم. من برای شرکت ... فعالیت می‌کنم».

6- استوار دست بدهید.

به عنوان احترام، دست خود را دراز کنید. شخصی که ابتدا دست خود را دراز می‌نماید، احساس آسودگی و اطمینان می‌کند. به نحوی دست ندهید که استخوان مچ مخاطب شما خرد شود یا خیلی شل دست ندهید. اگر در دست دادن با دیگران دستپاچه شدید، از آن صرفه نظر کنید.

محیط کار

7- یاد بگیرید که چگونه یک معارفه روان داشته باشید.

در کسب‌وکار، شما همیشه اشخاص با اهمیت کم را به اشخاص مهم معرفی می‌کنید. روش این کار به این ترتیب است که ابتدا نام افراد مهم را ذکر کنید، به دنبال آن با کلمات: «میل دارم معرفی کنم ...» و سپس نام افراد دیگر را ذکر کنید. مطمئن شوید که مطالبی درباره هر شخص بگویید تا دیگران بدانند چرا آن‌ها را معرفی می‌نمایید و مقداری اطلاعات خواهید داشت که با کدام شخص، شروع به گفتگو نمایید.

8- تشخیص دهید که کدام شخص، مهم‌تر است.

مشتری یا دورنمای کسب‌وکار، مهم‌تر از رئیس شماست. فقط به خشنودی رئیس خود چشم نداشته باشید.

9- به اسامی در ملاقات‌ها توجه نمایید.

بسیار متعارف است که فکر کنید چه چیزی می‌خواهید بگویید و به دیگران تمرکز نکنید. اگر شما تمرکز داشته باشید و هنگامی که نامی را می‌شنوید، تکرار کنید، شانس بالاتری از قبل دارید.

10- اسامی کوچک اشخاصی را که برای دفعه دوم می‌بینید، با اجازه خودشان بکار برید.

همه اشخاص نمی‌خواهند در جلسات ابتدایی به صورت غیر رسمی نامیده شوند. هدف شما در بین چند دقیقه ابتدایی ملاقات با اشخاص دیگر، دادن احساس راحتی به آن‌ها و سهولتی است که آن‌ها بخواهند با شما کار کنند.

مرجع: خانه کارآفرینی


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: samansaee

برگرفته از انجمن: تجارت و بازرگانی