تبیان، دستیار زندگی
یک آسیب شناس گفت: ۳۵ درصد از جوانان به نگهداری از حیوانات می‌پردازند که یکی از دلایل این کار خلاء عاطفی ناشی از فقدان ارتباط موثر با والدین است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا جوانان سگ بازی می کنند؟


یک آسیب شناس گفت: 35 درصد از جوانان به نگهداری از حیوانات می‌پردازند که یکی از دلایل این کار خلاء عاطفی ناشی از فقدان ارتباط موثر با والدین است.


سگ بازی

دکتر مجید ابهری افزود: متاسفانه در حال حاضر رابطه عاطفی والدین و فرزندان کاهش یافته است و فرزندان با خلاء عاطفی مواجه شدند به همین علت آنان به زندگی با حیوانات و دلبستگی با آنان گرایش چشمگیری پیدا کردند.

وی در ادامه گفت: جوانان با حیواناتی مانند سگ و گربه در جامعه حاضر می‌شوند. البته نگهداری آنان از حیوانات به این دو گروه جانور محدود نمی‌شود و جوانان در خانه انواع مختلف جانوران مانند لاک‌پشت، قورباغه، مار، میمون و طوطی را به عنوان همدم خود نگهداری می‌کنند.

این رفتارشناس اجتماعی با اشاره به علل گرایش جوانان به نگهداری از حیوانات اظهار کرد: برخی از جوانان به علت خلاء عاطفی به این کار روی می‌آورند اما دسته دیگری از آن‌ها به تقلید از زندگی غربی که از طریق شبکه‌های مختلف ترویج می‌شود و جلب توجه جنس مخالف حیوانات را نگهداری می‌کنند.

برخی از جوانان به علت خلاء عاطفی به نگهداری از حیوانات روی می‌آورند

ابهری درباره راهکارهای کاهش گرایش جوانان به حیوانات گفت: لازم است نهادهای فرهنگی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند علاوه بر آن والدین رابطه محکمتری با فرزندان خود برقرار کنند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا