تبیان، دستیار زندگی
محمد رضا رودکی کاپیتان تیم ملی جودوی ایران که زمزمه خداحافظی اش به گوش رسیده است در خصوص وضعیت این روزهای این رشته با خبرنگار تبیان همکلام شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جودو گرفتار حاشیه است


محمد رضا رودکی کاپیتان تیم ملی جودوی ایران که زمزمه خداحافظی اش به گوش رسیده است در خصوص وضعیت این روزهای این رشته با خبرنگار تبیان همکلام شد.


رودکی

جودو طی سالهای اخیر نتایج خوبی نگرفته و با نگاه به آنچه بر مدیریت این رشته رفته باید شاهد تغییرات اساسی باشیم. متاسفانه مسئولان فعلی به حرف منتقدان توجه ندارند و به شدت با هر صدای مخالفی برخورد می کنند. این فدراسیون به جای رسیدگی به پیشنهادات در پی منحرف کردن افکار عمومی است.

همه مرا می شناسند. همیشه به شکل صریح نظرات خود را گفته ام. قصدم هم در این باره کمک به جودوست.  شما به وضعیت امروز جودو توجه کنید. نه ملی پوشان بزرگسال وضعیت خوبی دارند و نه چهره جدیدی مطرح شده است. همانی که از قبل بوده امروز هم هست و کار بدتر هم شده است. تا به حال موفق نشده ایم یک تیم کامل به مسابقاتی اعزام کنیم. یکبار هم که با هزینه گزاف این اتفاق افتاد با مسئله تعلیق به مشکل خوردیم. رئیس فدراسیون در این باره گفت که نظر وزیر بوده که این امر هم از نا آکاهی ها حکایت می کند.

در شرایطی که نتایج امروز خوب نیست و چهره جدیدی هم مطرح نمی شود چگونه می توان به آینده امیدوار بود. متاسفانه میر اسماعیلی در بخش مدیریت بر خلاف بحث فنی ضعیف عمل می کند و حرف کسی را هم گوش نمی کند. او دوست من است و شاید بابت این حرف دلخور شود ولی من باید حق را بگویم.

جودو این روزها حاشیه داخلی بسیاری دارد که به کار لطمه می زند.حاشیه هایی که هر روز بیشتر هم می شود. متاسفانه فضا به گونه ای است که به کسی اجازه ورود به اتاق تصمیم گیری داده نمی شود.

در شرایطی که نتایج امروز خوب نیست و چهره جدیدی هم مطرح نمی شود چگونه می توان به آینده امیدوار بود. متاسفانه میر اسماعیلی در بخش مدیریت بر خلاف بحث فنی ضعیف عمل می کند و حرف کسی را هم گوش نمی کند. او دوست من است و شاید بابت این حرف دلخور شود ولی من باید حق را بگویم

به همین دلیل همه گوشه گیر هستند. من هم وقتی بعد از 12 سال زحمت کشیدن و 3 عمل جراحی سخت دیدم کسی حالم را نمی پرسد کنار ماندن را ترجیح دادم. جالب این که با وجود دعوت از سوی سرمربی تیم ملی رئیس فدراسیون باز هم اجازه حضور من در تیم ملی را منوط به اجازه خودش کرد. این نشان می دهد در فدراسیون چقدر ناهماهنگی وجود دارد.

جودو کماکان از تغییرات پی در پی مدیریتی لطمه می خورد و مسئولان بلند پایه ورزش هم درگیر مسایل سرخابی و بودجه هستند و توجهی به رشته های مدال آور مثل جودو ندارند. این فرصتی شده تا مسئلان فعلی برای فرار از مسئولیت اعلام کنند نسل فعلی پاسخگوی خواسته ها نیستند و باید روی جوانترها سرمایه گذاری کرد. کسی مخالف این سرمایه گذاری نیست اما این که نسل فعلی توانمد نیستند اتهام بزرگ و دروغی است.شرایط سنی ملی پوشان نشان می دهد که این افراد می توانند افتخارآفرین باشند اما نوع مدیریت اعمال شده فعلی باعث شده تا ما امید چندانی به کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی نباشیم. من معتقدم با مدیریت خوب می توانیم هم امروز موفق باشیم و هم آینده روشنی رقم بزنیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان