تبیان، دستیار زندگی
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای دبیرستان سپاه که در مجتمع 13 آبان برگزار شد، گفت: اینجا محلی است که شهدا در آن زندگی کردند و نفس کشیدند و در عنفوان جوانی با خدا راز و نیاز خالصانه و درددل صمیمانه داشتند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک اشتباه استراتژیک


سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای دبیرستان سپاه که در مجتمع 13 آبان برگزار شد، گفت: اینجا محلی است که شهدا در آن زندگی کردند و نفس کشیدند و در عنفوان جوانی با خدا راز و نیاز خالصانه و درددل صمیمانه داشتند.

یک اشتباه استراتژیک

وی افزود: ما امروز میهمان این لاله‌های نوجوان کشورمان هستیم. پدر و مادران و خانواده آنان در عرصه ایثار، زیباترین تفسیر را از این واژه الهی نقاشی کردند. بزرگ‌ترین هنر این شهدا برجسته کردن سیمای ولایت است. مادران نیز در همین راستا فرزندان خود را که با ارزش‌ترین آرزوهای‌شان بود تا عرش بدرقه کردند. جنس ایثار والدین شهدا بسیار قوی است چرا که آن‌ها زیباترین تفسیر از واژه ایثار را در زمین نقش‌آفرین کردند، از همین رو قول و فعل شهدا و والدین آن‌ها با هم سازگاری و هماهنگی داشت. آن‌ها همانند شهدای سال 61 هجری که در عصر عاشورا حضور یافتند در زمان حرکت کردند و عاشورایی دیگر را در دوران هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شهدا کسانی بودند که نگذاشتند اراده دشمنان بر مسلمانان تحمیل شود. این درس بزرگ شهدا به همه تاریخ بود. شیعیان از حلال و حرام یهود و نصارا تبعیت نمی‌کنند و این سادگی درس بزرگ شهداست. دشمن هیچ گزینه بی‌خاصیت و ناکارآمدی را نمی‌تواند برای ما انتخاب کند، اگر امروز دشمنان با ادب و احتیاط در مقابل ما سخن می‌گویند و جرئت انتخاب هیچ گزینه‌ای را ندارند مربوط به نفوذ جوهره شهادت در کالبد جامعه است. دشمن بی‌رحم هیچ دلیلی برای توقف در برابر ملت ایران نمی‌تواند ببیند چرا که شهادت‌طلبی و ایثار موجب می‌شود سناریو و استراتژی‌های دشمنان سرکوب شود.

یک اشتباه استراتژیک

سردار سلامی بیان کرد: ما امروز به‌برکت مقاومت و ایستادگی‌ها، از هر زمان دیگر در تاریخ ایران قدرتمندتر هستیم و هیچ‌چیز برای یک مواجهه پیروزمندانه در مقابل دشمنان بزرگ و ائتلافی از قدرت‌های بزرگ کم نداریم، در این راه تکیه‌گاه ما ایمان شکست‌ناپذیر ملت ایران است؛ ایمانی که مسلح به عاشورا و سلاح شهادت‌طلبی است. امروز ایران به‌نام اسلام با ولایت فقیه و رهنمودهای امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در حال رشد و شکوفایی است. یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ایران پا نگذاشتن یک صهیونیست و آمریکایی در خاک ایران است که این نتیجه خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان است.

در یادواره شهدای مکتب، حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی از مدیران دبیرستان سپاه در سال‌های 62 و 63 گفت: تأسیس دبیرستان سپاه در اوایل دفاع مقدس طرح ریزی شد.

مدیر دبیرستان سپاه گفت: تعطیلی دبیرستان اشتباه استراتژیک بود. خروجی این دبیرستان از سه ضلع آموزش نظامی، علمی و دینی برخوردار بود که متأسفانه سال 69 این دبیرستان تعطیل شد و همه آرمان و چشم‌اندازهای عالی آن نیز از بین رفت

وی ادامه داد: آن زمان احساس می‌شد ممکن است بچه‌های حزب‌اللهی کمی از آرمان‌های انقلابی خود فاصله بگیرند بنابراین طرح دبیرستان سپاه را مطرح کردم و آقای دین‌پرور مسئول کنونی نهاد نهج‌البلاغه قم، این طرح را تصویب کرد. در آن زمان این طرح در نظر فرماندهان جالب آمد، دبیرستان در لانه جاسوسی احداث شد. با توجه به اینکه لانه جاسوسی تازه تسخیر شده بود، تأسیس این مدرسه انعطاف بسیاری داشت.

یک اشتباه استراتژیک

مدیر دبیرستان سپاه گفت: تعطیلی دبیرستان اشتباه استراتژیک بود. خروجی این دبیرستان از سه ضلع آموزش نظامی، علمی و دینی برخوردار بود که متأسفانه سال 69 این دبیرستان تعطیل شد و همه آرمان و چشم‌اندازهای عالی آن نیز از بین رفت. آن زمان در نظر داشتیم که در تمامی استان‌ها مدرسه‌ای به این شیوه تأسیس کنیم. برای همین در ارومیه مدرسه مکتب‌النبی، در کرمان مدرسه امام باقر (ع) و در تبریز نیز مدرسه امام حسین (ع) احداث شدند.

وی گفت: خون این همه شهید عامل بقای ایران است. آمریکا هیچ وقت به خاطر خون شهدا نتوانسته است بر ما سلطه پیدا کند.

در آن زمان با وجود اینکه نامش لانه جاسوسی بد اما از امکانات برخوردار نبود اما دستاوردهای بالایی داشت برای همین تقاضا می‌کنم که دوباره این مدرسه براساس نیازهای امروز و امکانات بروز بار دیگر احیا شود چرا که به نفع سپاه است.

حمید سبزواری شاعران معاصر و اولیای دانش آموزان مکتب امام صادق (ع) نیز گفت: شهادت میراثی است که از کربلا به ما رسیده است و ما نیز آن را زنده نگاه می‌داریم.

در انتها مجری آخرین دست نوشته شهید مصطفی چمران را برای حاضران خواند.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

اسوه‌های صبر و مقاومت

 شکسته شدن یک سکوت عمیق در جمکران

زندگی به سبک مطهر