تبیان، دستیار زندگی
وضعیت باشگاه استقلال نامعلوم است. وزارت ورزش و جوانان اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و دیگر اعضای مدیریتی باشگاه پرسپولیس را برگزید اما خبری از انتصاب‌های تازه در باشگاه استقلال نشد. خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان دوشنبه هفته پیش بود که پس از حضور در برنامه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت نامعلوم باشگاه استقلال


وضعیت باشگاه استقلال نامعلوم است.  وزارت ورزش و جوانان اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و دیگر اعضای مدیریتی باشگاه پرسپولیس را برگزید اما خبری از انتصاب‌های تازه در باشگاه استقلال نشد.
استقلال

خادم، معاون وزیر ورزش و جوانان دوشنبه هفته پیش بود که پس از حضور در برنامه 90 صراحتا اعلام کرد اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و مدیرعاملش نهایت تا دوشنبه هفته آینده انتخاب می‌شوند. دیروز دوشنبه بود اما نه هیات مدیره‌ای انتخاب شد و نه مدیرعاملی. با این وضعیت آینده باشگاه استقلال در بخش مدیریتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به نحوی که از هم اکنون می‌توان نگران آینده این باشگاه هم بود.

گفته می‌شد علی فتح‌ا... زاده قصد دارد پس از مجادله تند و بی‌سرانجامی که در برنامه 90 هفته گذشته با خادم داشت از سمت خود استعفا کند اما پس از این بگو و مگوی نه چندان دوستانه ظاهرا افرادی از وزارت ورزش و جوانان به فتح‌ا... زاده پیغام داده‌اند که صبر کند تا در جلسات بعدی تکلیف نهایی شود. جلسه مورد نظر ابتدای هفته جاری در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و چهره‌های تاثیرگذار در باشگاه استقلال هم در جلسه حاضر بودند و رخ در رخ خادم و دیگر مسوولان قرار گرفتند اما خروجی مشخصی از این نشست بیرون نیامد. بعد از این نشست اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام کردند محوریت صحبت‌ها درباره مباحث اقتصادی بود و پیرامون تغییرات بحثی نشد که این اظهارات تایید می‌کرد تماس‌هایی که با فتح‌ا...‌زاده گرفته شده است.

احتمالاتی هست مبنی بر اینکه فتح‌ا... زاده در مدیریت باشگاه استقلال باقی بماند اما روشن نبودن سیاست‌های وزارت ورزش و شفاف نکردن این ماجرا موجب شده احتمال جدایی فتح‌ا... زاده از باشگاه استقلال قوت بگیرد. در واقع دیروز همه منتظر بودند درباره اینکه چه کسی صاحب صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال است، خبری بشنوند یا اینکه وزارت ورزش زمانی را برای انتخاب اعضا اعلام کند اما تمام خبرهایی که دیروز از وزارت ورزش و جوانان بیرون آمد اختصاص داشت به باشگاه پرسپولیس. دیروز، روزی بود که باشگاه پرسپولیس تا حدودی تکلیفش را دانست. مدیرعاملش انتخاب شد و اعضای هیات مدیره‌اش و این باشگاه به طور نسبی در آرامش قرار گرفت هر چند که این تغییرات سریالی در بدنه مدیریت باشگاه‌ها اعصاب خردکن و حوصله سربرشده اما هر چه بود این باشگاه در بخش مدیریتی به یک ثباتی رسید. گفته شده بدهی باشگاه پرسپولیس نیز توسط اسپانسری که معلوم نیست نامش چیست پرداخت می‌شود که این خبر خوبی برای سرخ‌ها بود و انتظار می‌رود در باشگاه استقلال نیز همین شرایط فراهم شود اما اینکه چه کسانی در هیات مدیره باشند مشخص نیست.

گفته می‌شد علی فتح‌ا... زاده قصد دارد پس از مجادله تند و بی‌سرانجامی که در برنامه 90 هفته گذشته با خادم داشت از سمت خود استعفا کند اما پس از این بگو و مگوی نه چندان دوستانه ظاهرا افرادی از وزارت ورزش و جوانان به فتح‌ا... زاده پیغام داده‌اند که صبر کند تا در جلسات بعدی تکلیف نهایی شود

صدمات تعلل در یک انتخاب

اما تاخیر در اعلام اسامی هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال چه صدماتی در پی خواهد داشت؟ بدون شک مهم‌ترین آسیبی که بر پیکر استقلال وارد می‌شود در بخش یارگیری است. امیر قلعه‌نویی که دوست دارد جبران مافات کند به شدت علاقه‌مند است تیمش را زودتر ببیند. یعنی بداند چه بازیکنانی را فصل بعد در کنار خود دارد و البته کادرفنی استقلال هم باید مشخص باشد که بستن کادری مناسب و جذب بازیکنان ممکن نمی‌شود مگر با تعیین بودجه باشگاه استقلال. وزارت ورزش و جوانان هنوز چیزی درباره اینکه باشگاه استقلال چقدر بودجه می‌تواند داشته باشد اعلام نکرده زیرا تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل مشخص نیست.

بنابراین برای اینکه استقلال در جنگ نقل و انتقالات بازنده نباشد و مانند فصل قبل در این مقطع زمانی وارد بحران نشود باید هرچه زودتر وارد کارزار نقل و انتقالات شود و تیمش را برای فصل بعد بشناسد. آنچه می‌شود پیش‌بینی کرد این است که استقلال در فصل بعد نمی‌تواند چندان روی ماندن ملی‌پوشانش حساب کند. بعد از جام جهانی ممکن است بازیکنانی همچون آندو، حیدری، صادقی و بیک‌زاده با پیشنهادهای خارجی مواجه شوند از این‌رو استقلال باید سراغ بازیکنان داخلی برود. بازیکنانی که در فصل سیزدهم درخشیده‌اند و می‌توانند جسم نیمه‌جان استقلال را که بیش از همیشه پیر و خمود جلوه می‌کند تکانی اساسی دهند.

از دست دادن زمان اما استقلال را از رقابت با دیگر تیم‌ها دور خواهد کرد. بازنده شدن در نقل و انتقالات هم تاوان سختی خواهد داشت که وزارت ورزش و جوانان که هنوز متولی استقلال است باید توجه بسیاری به این مهم کند و هرچه زودتر چارت مدیریتی باشگاه استقلال را مشخص کرده و بودجه مکفی را برای استقلال هم در نظر بگیرد.

بخش ورزشی تبیان

منبع :مجله اینترنتی جهان و ورزش