تبیان، دستیار زندگی
رستوران نوما در کپنهاگ برای چهارمین بار به عنوان بهترین رستوران دنیا شناخته شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین رستوران را ببینید+عکس


رستوران نوما در کپنهاگ برای چهارمین بار به عنوان بهترین رستوران دنیا شناخته شد.

این عنوان که هر سال از سوی مجله بریتانیایی «رستوران» به بهترین غذاخوری دنیا اعطا می شود، در سالهای 2010 ،2011 و 2012 نیز به همین رستوران اختصاص داده شده بود.

اما رستوران نوما سال گذشته عنوان خود را موقتا به رستوران اسپانیایی ال سیه دو کان روکا واگذار کرده بود که امسال در میان پنجاه رستوران برتر، پس از نوما در رتبه دوم قرار گرفته است.

رستوران

رونه ردزپی سرآشپز و صاحب رستوران نوما پس از دریافت جایزه می گوید : " نمی توانم ادعا کنم هرگز این احساس خوب را نداشته ام. می خواهم بگویم سعی می کنم همیشه در این موقعیت، بسیار آرام و راحت باشم. چون همانطور که همه می دانید به گفته نیوتن هر سربالایی یک سرازیری هم دارد."

پنج رستوران فرانسوی امسال در میان این فهرست پنجاه تایی قرار گرفته اند اما هیچیک از آنها رتبه های یک تا ده را به خود اختصاص نداده اند.

رستوران نوما رستورانی کاملا غیر مجلل وغیرتشریفاتی است و شهرت آن تنها به واسطه نوع وکیفیت غذا و سادگی در عین کیفیت است؛چیزی که در کشورهای اسکاندیناوی یک اصل است.

نمی توانم ادعا کنم هرگز این احساس خوب را نداشته ام. می خواهم بگویم سعی می کنم همیشه در این موقعیت، بسیار آرام و راحت باشم. چون همانطور که همه می دانید به گفته نیوتن هر سربالایی یک سرازیری هم دارد

گرانترین کشور جهان کجاست؟

بر اساس آخرین رتبه بندی بانک جهانی، کشورهای سوییس و نروژ گرانترین کشورهای دنیا به حساب می آیند.

رستوران

به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد؛ بر اساس این رتبه بندی پس از سوییس و نروژ، کشورهای استرالیا و دانمارک نیز در ردیف گرانترین کشورهای دنیا به شمار می آیند.براساس مطالعاتی که بر پایه تفاوت های نرخ برابری ارز و قدرت خرید در کشورهای مختلف انجام گرفته است کشورهای مصر، پاکستان ، اتیوپی ، میانمار، و لائوس از پایین ترین ارزش پولی برخوردار هستند. تولید ناخالص ملی هشت کشور از جمله مالاوی، موزامبیک، و لیبریا، سالیانه کمتر از 1000 دلار ارزیابی شده است.

براساس مطالعات مشابهی که در سال 2005 میلادی صورت گرفت، کشورهایی که از سطح در آمد متوسط برخوردار بوده اند ، سهم مهمتری را در اقتصاد جهانی داشته اند که این اتفاق، در واقع به زیان ثروتمندترین وفقیرترین کشورهای دنیا بوده است.

به گفته بانک جهانی در سال 2011 میلادی، کشورهای کم درآمد و متوسط جهان، در بیش از نیمی از فعالیت های اقتصادی جهان نقش کلیدی داشته اند.

فراوری : باباپور

بخش اجتماعی تبیان


منابع: خبرآنلاین/ جهان نیوز

مطالب مرتبط:

در کافی شاپ چه خبر است؟!

کدام کشورها بهشت سالمندان هستند؟

مهمان‌های ناخوانده وارداتی