تبیان، دستیار زندگی
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در فصل بهار، غذای سبک و زود هضم بخورید، زیرا در این فصل، چربی‌های اضافه فصل زمستان در بدنتان انباشته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خورد و خوراکتان را بهاری کنید


متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در فصل بهار، غذای سبک و زود هضم بخورید، زیرا در این فصل، چربی‌های اضافه فصل زمستان در بدنتان انباشته شده است.


نوشیدنی

چای میوه گل نسترن

* چای زنجبیل تازه و داغ به شما کمک می‌کند مواد اضافی بدن را سریع‌تر دفع کنید. نوشیدن شربت‌های لیمو، نارنج، آلبالو، به، غوره، انار، سکنجبین، کاسنی و زرشک نیز در این فصل توصیه می‌شود.

میوه و سبزی

میوه و سبزیجات

* سعی کنید میوه و سبزیجات را از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید و با خوردن جوانه‌ها در سالاد، همراه سبزیجات و مصرف سوپ سبزی و انواع بورانی در وعده ناهار، تغذیه مفیدتری به بدن خود برسانید.

* سبزیجات سبز رنگ جوان مثل ریحان، کرفس، کاهو، اسفناج، بامیه، کدو، کلم، برگ‌سبز تربچه و چغندر را هم فراموش نکنید.

* خورش‌ها و خوراک‌های سبزیجات را بدون سرخ شدن تهیه کنید. میوه‌های تازه فصل مثل انواع توت‌ها همراه بادام خام و فرنی، تمرهندی ترش یا شیرین و کاهو با سکنجبین، از میان‌وعده‌های مفیدی هستند که مصرفشان توصیه می‌شود.

هویج، اسفناج و دیگر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند.

تنقلات

* تنقلات گرم و پر کالری را کنار بگذارید.

غذاها

* برای پاک‌سازی کبد، از غذاهای با طبع گرم، تلخ و به ویژه شور باید پرهیز شود. در این فصل شما به گوشت قرمز کمتری نیاز دارید و باید از مصرف مواد و غذاهای چرب و تند بپرهیزید.

آلرژی فصل بهار

آلرژی  تابستان

* تغذیه متعادل، آلرژی فصل بهار را نیز کاهش می‌دهد. متخصصان معتقدند ویتامین D3 می‌تواند التهاب را کاهش دهد، یا ویتامین C از استرس وارد به بدن بر اثر آلرژی‌ها می‌کاهد. ویتامین A نیز به عملکرد مناسب مخاط بدن کمک می‌کند و ویتامین B12 مانع از فعالیت باکتری‌های حساسیت‌زا در روده می‌شود.

* مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن از آلرژی‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند. خوردن مرتب آن به مقاوم شدن افرادی که به گرده گیاهان در فصل بهار حساسیت دارند، کمک فراوانی می‌کند.

* هویج، اسفناج و دیگر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: خواص خوراکی‌ها

مطلب مرتبط:

پاکسازی بدن با سبزیجات بهاری