تبیان، دستیار زندگی
آموزش و پرورش استان و شهرداری تبریز در قالب اجرای طرح انتخاب شهردار مدرسه با هدف واگذاری مسئولیت به دانش آموزان و سایر فعالیت های مشترک تفاهم نامه فی مابین همکاری امضا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدارس تبریز صاحب شهردار می شوند

مدارس تبریز صاحب شهردار می شوند


آموزش و پرورش استان و شهرداری تبریز در قالب اجرای طرح انتخاب شهردار مدرسه با هدف واگذاری مسئولیت به دانش آموزان و سایر فعالیت های مشترک تفاهم نامه فی مابین همکاری امضا کردند.


جعفرپاشایی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: امضاء این تفاهم نامه در راستای اجرای فعالیت های مشترک میان آموزش و پرورش و شهرداری انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تشکر از دست اندرکاران و مدیران شهری و اعضای شورای شهر تصریح کرد: هر چقدر در دستگاهها هم افزایی بیشتری صورت گیرد می توانیم شاهد کارکردهای بهتری باشیم و برای تقریب نگرش و استفاده از ظرفیتهای موجود تنها با همکاری می توان با امکانات موجود کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.

پاشایی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی بین بخشی تاثیر گذاری بیشتری می تواند داشته باشد افزود در حال حاضر زمینه همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش کاملا مساعد می باشد.

وی اضافه نمود  با توجه به اینکه حوزه فعالیت هردو مجموعه گسترده و با خانواده ها و مردم ارتباط تنگاتنگ دارند لذا با هماهنگی و همکاری هم می توان شهری زیبا و سالم به وجود آورد و همچنین فرزندانی شایسته برای آینده این مرز و بوم تربیت کرد.

مدرسه به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی می تواند بر فرآیند تفکر و مهارت های ذهنی و شیوه های یادگیری و حتی رفتار و عملکرد دانش آموزان در ارتقای آموزه ها و حقوق شهروندی تاثیر بسزایی بگذارد.

وی نتیجه این تفاهمنامه را به نفع آبادانی شهر و درراستای تربیت و آموزش شهروندی دانست.

شهردار تبریز نیز در حاشیه جلسه تعامل و همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری تبریز و  انعقاد این تفاهم نامه به خبرنگار شهریار گفت: مدرسه به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی می تواند بر فرآیند تفکر و مهارت های ذهنی و شیوه های یادگیری و حتی رفتار و عملکرد دانش آموزان در ارتقای آموزه ها و حقوق شهروندی تاثیر بسزایی بگذارد.

دکتر صادق نجفی افزود: انعقاد این تفاهم نامه در راستای اجرای برنامه های مشترک از جمله اجرای طرح شهردار مدرسه صورت گرفته که به صورت عملی قوانین اجتماعی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی تصریح کرد: در طرح شهردار مدرسه از توانمندی دانش آموزان در توسعه سلامت، پاکیزگی شهر، حفظ فضای سبز، استفاده صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی، پاکیزگی محیط آموزشی، رعایت قواعد زندگی شهری و تمرین بهتر زیستن در جامعه با نظارت مربیان و شهرداران مناطق بهره برده می شود.

وی از تصمیمات مهم این جلسه تشکیل کمیته فی مابین استفاده از ظرفیتهای موجود دو مجموعه را عنوان نمود و افزود:در موضوعات حمل ونقل، ترافیک و سرویس مدارس،ایجاد فضاهای تفریحی ،رفاهی و ورزشی برای شهروندان و بانوان در مدارس ،تبدیل و تغییر برخی کاربری های آموزشی به فضاهای سبز و پارکینگ های عمومی ، ارائه خدمات از قبیل ایجاد فضای سبز در داخل مدارس و ساخت سرویس های بهداشتی جهت استفاده عموم  شهروندان عمده توافقات مطرح شده در این جلسه بود که با عملیاتی شدن آن ها می توان در محلات تبریز تحولات عدیده ای را شاهد بود.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان