تبیان، دستیار زندگی
ن هیچ نگرانی برای جام جهانی 2006 وجود ندارد  بنابر دستور مقامات دولتی ، بودجه سازمانهای ورزشی آلمان در سال آینده كاهش خواهد یافت . به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ورزش ایران ( ایپنا ) در حالی كه كشور صنعتی آلمان اخیرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاهش بودجه ورزش آلمان

هیچ نگرانی برای جام جهانی 2006 وجود ندارد

بنابر دستور مقامات دولتی ، بودجه سازمانهای ورزشی آلمان در سال آینده كاهش خواهد یافت .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ورزش ایران ( ایپنا ) در حالی كه كشور صنعتی آلمان اخیراً با محدودیت های مالی شدیدی مواجه شده است ، اتو شیلی وزیر كشور آلمان دستور داد تا مبلغ 133 میلیون و 200 هزار یورویی بودجه امر ورزش را به مبلغ 110 میلیون و 300 هزار یورو كاهش دهند .

وی  در مصاحبه ای اعلام كرد :  " امر ورزش در كشور آلمان در سطح كیفی مطلوبی دنبال می شود ، اما در  باره زمانی خاصی قرار گرفته ایم كه رهایی از این بحران مستلزم صرفه جویی و همكاری همه ارگانهاست ."

البته اتو شیلی تاكید كرد كه در مبلغ اختصاص یافته جهت ترمیم و بازسازی وزشگاه المپیك برلین و ورزشگاه مركزی شهر لایپزیك هیچ كاهشی صورت نگرفته است .

مبلغ 5 میلیون یورو نیز از طرف كمك های بلاعوض دولت جهت برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2006 اختصاص یافته است . از طرفی كاندیداتوری شهر لایپزیك به عنوان میزبان و برگزار كننده بازیهای المپیك تابستانی سال 2012 ، باعث شده است تا مبلغ 5 میلیون یورو نیز برای این امر كنار گذاشته شود .