تبیان، دستیار زندگی
خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت که هنوز از بودجه سال 93 این کمیته هیچ مبلغی دریافت نشده است اما این موضوع نباید باعث تعطیلی کار فدراسیون‌ها در برگزاری اردوهای آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فدراسیون‌ها منتظر پول نباشند


خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت که هنوز از بودجه سال 93 این کمیته هیچ مبلغی دریافت نشده است اما این موضوع نباید باعث تعطیلی کار فدراسیون‌ها در برگزاری اردوهای آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی شود.

محمدعلی شجاعی

محمدعلی شجاعی با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک رایزنی‌هایی را برای دریافت حداقل 50 درصد بودجه سال 93 طی سه ماهه اول سال انجام داد، اظهارداشت: اما هنوز هیچ مبلغی از بودجه مصوب امسال در اختیارمان قرار نگرفته است تا از آن برای شارژ مالی فدراسیون‌ها و تیم‌های‌شان استفاده کنیم. اما فدراسیون‌ها نباید به خاطر این مسئله کارشان را تعطیل کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان فدراسیون‌ها نباید منتظر پول باشند تا پس از دریافت آن استارت کار را بزنند یا اینکه کارشان را برای آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران‌شان پیگیری کنند چون در این صورت زمان خیلی کمی برای آماده‌سازی خواهند داشت و شاید هم نتوانند به موقع برای اعزام صد در صد آماده نمایندگان خود مهیا شوند.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر دریافت بودجه در اولین فرصت هستیم، خاطرنشان کرد: البته از محل بودجه سال 93 هیچ تخصیصی به هیچ نهاد و ارگانی انجام نشده نه اینکه فقط کمیته ملی المپیک دستش از این بودجه خالی مانده باشد. با همه اینها و با در نظر گرفتن اهمیت بازی‌های آسیایی و لزوم در اختیار گرفتن بودجه کافی در یک مقطع زمانی مناسب، پیگیر نتیجه رایزنی‌های خود با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری هستیم. خوشبختانه آقای نوبخت هم نگاه مثبتی به ورزش دارند.

وی تصریح کرد: مسئولان فدراسیون‌ها نباید منتظر پول باشند تا پس از دریافت آن استارت کار را بزنند یا اینکه کارشان را برای آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران‌شان پیگیری کنند چون در این صورت زمان خیلی کمی برای آماده‌سازی خواهند داشت و شاید هم نتوانند به موقع برای اعزام صد در صد آماده نمایندگان خود مهیا شوند

نگاه ما هم نسبت به  نتیجه گرفتن از این رایزنی‌ها مثبت است.

شجاعی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای آسیایی در اوج کارهای آماده‌سازی ورزشکاران‌شان برای شرکت در بازی‌های آسیایی به سر می‌برند. البته خیلی از فدراسیون‌های ما هم در این مورد بیکار نیستند و مدتی است که کارشان را آغاز کرده‌اند اما تاکیدمان این است که به خاطر نگرفتن بودجه کارهای‌شان را تعطیل نکنند و همچنان پیگیر تمرینات باشند تا بودجه به ما و بعد به آنها برسد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: کمیته ملی المپیک