تبیان، دستیار زندگی
محصول تازه‌ ی تبلیغاتی فیس ‌بوک قرار است در کنفرانس اف ۸ این کمپانی که در روز ۳۰ آوریل برگزار می ‌گردد، رونمایی و معرفی شود. امکان تازه‌ تبلیغات این بزرگ‌ ترین شبکه ی اجتماعی قرار است چیزی مشابه مو پاپ در توئیتر و اد موب در گوگل باشد.فیس بوک ، گوگل ،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشن جدید فیس بوک


محصول تازه‌ ی تبلیغاتی فیس ‌بوک قرار است در کنفرانس "اف 8" این کمپانی که در روز 30 آوریل برگزار می ‌گردد، رونمایی و معرفی شود. امکان تازه‌ تبلیغات این بزرگ‌ ترین شبکه ی اجتماعی قرار است چیزی مشابه "مو پاپ" در توئیتر و "اد موب" در گوگل باشد.

گزارش‌ های آماری در زمینه کاربرد شبکه‌ های اجتماعی حاکی از این است که در سال جاری میلادی بر 4 میلیارد و 200 میلیون نفر از طریق موبایل ‌هایشان به سایت رسانه‌ های اجتماعی متصل شدند و این استقبال منجر به توسعه 10 میلیارد برنامه کاربردی برای شبکه اجتماعی فیس ‌بوک شده است. جالب است بدانید که 28 درصد بازآوری پیام‌ ها در توئیتر هم ناشی از پیغام "لطفا بازآوری کنید" بوده.

فیس بوک

گوگل ‌پلاس تنها شبکه ‌ای است که توانسته از منظر کیفیت، نظر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند تا جایی که 67 درصد از این کاربران درصدد افزایش فعالیت ‌های خود در این شبکه هستند. در حال حاضر 40 درصد گوگل ‌پلاسی‌ ها، صاحبان برند هستند. شبکه لینکداین هم تنها شبکه‌ ای است که 42 درصد از کاربران آن به شکل منظم، پروفایل خود را آپدیت می ‌کنند.

البته باید توجه داشت که محبوب ‌ترین شبکه ی تصویری در حال حاضر ، اینستگرام است زیرا در هر ثانیه نزدیک به 8 هزار کاربر زیر عکس‌ ها لایک می ‌زنند. یوتیوب هم جزو شبکه‌ های پرمخاطبی است که ماهانه و به شکل منظم، دارای یک میلیارد بازدید کننده می باشد. حائز اهمیت آن که معمولا بازدید زنان از برندهای تجاری در شبکه‌ های اجتماعی بیش از مردان است و 46 درصد از کاربران وب برای خرید‌های اینترنتی، راهی شبکه ‌های اجتماعی می‌ شوند.

آمار تقریبی تعداد کاربران شبکه‌ های اجتماعی:

فیس‌ بوک (facebook): یک میلیارد و 150 میلیون

توئیتر (Twitter): 500 میلیون

گوگل ‌پلاس (Google+): 500 میلیون

لینکداین (LinkedIn): 238 میلیون

اینستگرام (Instagram): 130 میلیون

پینترست (pinterest): 70 میلیون

به زودی فیس بوک امکان تازه، تبلیغات بیشتر و بهتری برای کاربرانی ارائه خواهد کرد که از طریق گوشی موبایل وب‌ گردی می ‌کنند. فیس ‌بوک می ‌خواهد سرویس تبلیغات موبایل مشابه شبکه ‌ی اجتماعی توئیتر را راه‌ اندازی کند

با توجه به آنچه گفته شد اخیرا اخبار به گوش می رسد ، حاکی از این که به زودی فیس بوک امکان تازه، تبلیغات بیشتر و بهتری برای کاربرانی ارائه خواهد کرد که از طریق گوشی موبایل وب‌ گردی می ‌کنند. فیس ‌بوک می ‌خواهد سرویس تبلیغات موبایل مشابه شبکه ‌ی اجتماعی توئیتر را راه‌ اندازی کند.

این درحالی است که توئیتر هفته ی ‌گذشته سیستم تازه‌ ای از تبلیغات را امتحان کرد که به مدل تبلیغات فیس ‌بوک شبیه است. این سیستم به اپلیکیشن‌ های مختلف این امکان را می ‌دهد که تبلیغات فیس ‌بوکی خود را در تلفن‌ های همراه کاربران نیز به نمایش گذارند.

سایت‌ های خبری مربوط به حوزه‌ ی تکنولوژی می ‌گویند محصول تازه‌ ی تبلیغاتی فیس ‌بوک قرار است در کنفرانس "اف 8" این کمپانی که در روز 30 آوریل برگزار می ‌گردد، رونمایی و معرفی شود. امکان تازه‌ تبلیغات این بزرگ‌ ترین شبکه ی اجتماعی قرار است چیزی مشابه "مو پاپ" در توئیتر و "اد موب" در گوگل باشد.

فیس بوک

این امکان به فیس ‌بوک اجازه می ‌دهد تبلیغات مختلف را برای آن دسته از کاربران که بیشتر از طریق اپلیکیشن فیس ‌بوک و با استفاده از گوشی تلفن همراه خود وب‌ گردی می ‌کنند، گسترده ‌تر و منظم‌ تر کند. به گزارش دویچه وله، در عین‌ حال فیس ‌بوک با این امکان تازه می ‌تواند تبلیغات خود را از سطح اپلیکیشن ‌های خود فراتر برده و سود مالی تبلیغات خود را فزونی ببخشد.

کنفرانس "اف 8" فیس ‌بوک اولین کنفرانس بزرگ این شرکت بعد از سال 2011 خواهد بود و قرار است مارک زاکربرگ، رئیس هیات ‌مدیره‌ فیس ‌بوک در این کنفرانس بزرگ که در سن‌ فرانسیسکو برگزار می ‌شود درباره‌ ی استراتژی ‌ها و برنامه ‌ریزی طولانی مدت شرکت خود سخنرانی کند.

فیس بوک در حال حاضر یکی از بزرگترین، پر مخاطب ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی می باشد که در 4 فوریه سال 2004 میلادی توسط مارک زوكربرگ راه اندازی شد.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایتنا / تسنیم / ویکیپدیا

مطالب مرتبط:

وی چتانه

8 دلیل برای ترک فیس بوک در 2014 

فیس‌بوک از عکس‌‌های شما برای تبلیغات استفاده می‌کند