تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سکوت فعلیم را نخواهم شکست، گفت: البته این سکوت به معنای انفعال نیست و قصد ندارم وارد سیاست شوم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت احمدی نژاد به سیاست؟


 محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سکوت فعلیم را نخواهم شکست، گفت: البته این سکوت به معنای انفعال نیست و قصد ندارم وارد سیاست شوم.
احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در جمع هوادارانش در مشهد گفته ‌است: «سکوت فعلی‌ام را نخواهم شکست، این سکوت به‌معنای انفعال نیست و قصد ندارم وارد سیاست شوم.» این درحالی است که پیش‌تر و در پاسخ به خبرنگارانی که از او درباره علت سکوتش پرسیده ‌بودند گفته بود: «سکوت را به من نشان دهید تا آن را بشکنم.» رییس سابق دولت که برای چهلمین روز درگذشت شهید «محمود کاوه» به مشهد رفته ‌بود، گفته است: «کار برای خداست که می‌ماند و تمام مشکلات دنیا به‌خاطر این است که کارها برای خدا انجام نمی‌شود و همین امر باعث بسیاری از مفاسد و مشکلات شده و می‌شود.» به گزارش مهر او همچنین گفته «انقلاب اسلامی توانسته با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و حرکت در مسیر دین اسلام پله‌های ترقی را طی کند. نظام اسلامی زمینه انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) را فراهم می‌کند. امروز جمهوری اسلامی توانسته پایگاهی قدرتمند در جهان تاسیس کند و بی‌تردید هدف اصلی این پایگاه این است که با حرکت‌های رو به جلو، مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم سازد.»معمولا آنچه از احمدی‌نژاد در یک‌سال گذشته منتشر می‌شد، نقل‌قول‌ها یا واکنش‌های مستقیم و غیرمستقیمی بود که روی خروجی سایت‌های حامی‌اش قرار می‌گرفت یا تک‌جمله‌های محدودی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حاشیه یک مراسم. با وجود آنچه خود «احمدی‌نژاد» مدعی است، اما بعد از یک سال سکوت، او و حامیانش آگاهانه بر تحرک خود افزوده‌اند. او فروردین‌ به خوزستان رفت و از اردوی راهیان نور بازدید کرد.

سایت مشرق: سفر اخیر دکتر احمدی نژاد به مشهد و دیدار صبح جمعه وی با مسوولان ستادهای انتخاباتی و حامیان دانشجویی و رسانه ای وی، شائبه آغاز فعالیت های سیاسی و انتخاباتی وی را پررنگ کرده است. احمدی نژاد در مشهد از مهدویت و نقش انقلاب اسلامی در پررنگ شدن بحث ظهور در میان ملت ها سخن گفته است

«غلامحسین الهام» سخنگوی سابقش هم در یک‌ماه گذشته بسیار فعال ظاهر شده‌‌ و دو سخنرانی در دزفول و شیراز داشته ‌است. یکی ازمحور‌های فعالیت حامیان دولت قبلی، نقد دولت فعلی است. «الهام» در این دو سخنرانی به شدت به سیاست‌های دولت فعلی تاخته‌ است. از آن سو با اعلام فعالیت مرکز هماهنگی هواداران «احمدی‌نژاد» (هما) بر تعداد و حجم فعالیت وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری حامی او افزوده‌ می‌شود، مانند «میدان 72» نام سایتی برگرفته از میدانی به همین نام در نارمک، محل زندگی او و سایت «آیین». اما به‌نظر می‌رسد، رییس سابق دولت در همین مدت پاسخ‌های کافی و لازم را ارائه کرده‌ است که حالا از نیامدن سخن می‌گوید. نه اصولگرایان از این تحرکات استقبالی کرده‌اند و نه آن پایگاه اجتماعی‌ای که او مدعی بود حامی‌اش هستند واکنش مثبتی نشان داده‌اند. تا جایی که دو سایت حامی او بعد از انتشار دو خبر نادرست مجبور به حذف و تکذیب آن شدند.

احمدی نژاد

این دو سایت، اخباری مبنی بر ادعای حمایت رهبری از «احمدی‌نژاد» منتشر کرده ‌بودند که با دریافت تذکر، آن را حذف کردند. سایت «میدان 72» در خبری مدعی شده ‌بود: «یک منبع آگاه در گفت‌وگو با میدان 72 ضمن اشاره به استمرار جلسات دکتر محمود احمدی‌نژاد با مقامات عالیرتبه نظام، خاطرنشان کرد، معظم‌له با محبت و عطوفت بارها به دکتر احمدی‌نژاد توصیه کردند در عرصه‌های سیاسی و مردمی فعال‌تر شوند.» این سایت اما چند روز بعد با اعلام اینکه این خبر موجب سوءبرداشت برخی خوانندگان و سایت‌های خبری دیگر شده است، نوشت: «لازم به ذکر است که تمامی اخبار مربوط به مقام‌معظم‌رهبری از دفتر ایشان منعکس می‌شود و هرگونه نقل مطلبی بدون تایید آن دفتر محترم، مورد تایید نیست. میدان 72، بعد از اطلاع از این اتفاق، خبر مذکور را به سرعت از خروجی خود حذف کرده، مراتب عذرخواهی خود را از خوانندگان محترم و دفتر معظم‌له اعلام می‌دارد.» سایت «آیین» هم یکم اردیبهشت مدعی شده بود که رهبری در پاسخ به پرسش یک خانواده «شهید» درباره «ضدیت» احمدی‌نژاد با ولایت‌فقیه، گفته‌اند «اتهام ضدولایت فقیه به آقای احمدی‌نژاد بسیار نادرست است.» اما دو روز قبل با حذف این خبر نوشت: «مقام مسوول در دفتر مقام‌معظم‌رهبری در تماس با آیین ضمن اشاره به منع قانونی انتشار اخبار مربوط به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و بلااعتباربودن این قبیل اخبار بدون تایید دفتر معظم‌له، از عملکرد آیین در انتشار خبر مزبور انتقاد کرد و خواستار حذف خبر مزبور از خروجی پایگاه خبری تحلیلی آیین شد.» با این حال فعالیت رسانه‌ای حامیان رییس سابق دولت همچنان ادامه دارد. «عبدالرضا داوری» فعال رسانه‌ای نزدیک به «احمدی‌نژاد»در آخرین پست فیس‌بوکی خود، ترانه‌ «یک مرد» با صدای فرهاد را در کنار عکسی از «احمدی‌نژاد» و «ابوالفضل پورعرب» منتشر کرد.

پرونده رئیس جمهور مستقیم به دادگاه کیفری آمد و تحقیقات مقدماتی هم در همین جا صورت گرفت اما در پرونده «م-ر» پرونده پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری آمد

"زمزمه" های مشرق نیویی

سایت مشرق که گهگاهی در بخشی خاص برخی اخبار سیاسی را که کمتر در سایتهای دیگر منتشر می شوند بیان می کند اخیرا در دو خبر به آخرین فعالیتهای احمدی نژاد پرداخته است.  بر پایه اخبار مشرق در دیدارهای اخیری که محمود احمدی نژاد با حامیان خود داشته است، در پاسخ به این سوال که آیا در نگاه شما نسبت به مشایی تغییری به وجود آمده یا خیر؟ گفته است: " این را که خودتان می دانید، من یعنی مشایی و مشایی یعنی من.

هم چنین این سایت خبر داده سفر اخیر دکتر احمدی نژاد به مشهد و دیدار صبح جمعه وی با مسوولان ستادهای انتخاباتی و حامیان دانشجویی و رسانه ای وی، شائبه آغاز فعالیت های سیاسی و انتخاباتی وی را پررنگ کرده است. احمدی نژاد در مشهد از مهدویت و نقش انقلاب اسلامی در پررنگ شدن بحث ظهور در میان ملت ها سخن گفته است.

پرونده ای برای احمدی نژاد و پرونده ای برای "م. ر"

احمدی نژاد

اما این آخرین خبر مهم احمدی نژادی نبود. سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و «م-ر» را تشریح کرد.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پرونده «م.ر» گفت: پرونده وی پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری آمده و همکاران ما مشغول مطالعه هستند.

وی با اشاره به اینکه این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری در دست بررسی است، گفت: قاضی مدیر خراسانی رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد.

وی همچنین در خصوص پرونده رئیس جمهور سابق گفت: زمان رسیدگی به پرونده وی هنوز مشخص نشده است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان‌های تهران با اشاره به تفاوت روند رسیدگی به پرونده این دو نفر‌، گفت: پرونده رئیس جمهور مستقیم به دادگاه کیفری آمد و تحقیقات مقدماتی هم در همین جا صورت گرفت اما در پرونده «م-ر» پرونده پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری آمد.

فرآوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:  مهر، مشرق، شرق،فارس