تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییرات کلی کتاب‌های پایه ششم از سال تحصیلی 96-95 خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییرات کلی کتب پایه ششم از سال 95

تغییرات کلی کتب پایه ششم از سال 95


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییرات کلی کتاب‌های پایه ششم از سال تحصیلی 96-95 خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ، درباره آخرین تغییرات کتاب ‌های پایه ششم با توجه به برخی مشکلات کتاب‌ های این پایه که ازسوی معلمان و دانش‌ آموزان عنوان شده، گفت: تغییرات کلی کتب پایه ششم براساس برنامه درس ملی از سال 95 اتفاق خواهد افتاد، اما اصلاحات مربوط به کتب این پایه همچنان در دستور کار است و هر ساله این اصلاحات اعمال می‌شود.

تغییرات کلی کتب پایه ششم براساس برنامه درس ملی از سال 95 اتفاق خواهد افتاد، اما اصلاحات مربوط به کتب این پایه همچنان در دستور کار است و هر ساله این اصلاحات اعمال می‌شود.

وی افزود: کتاب ‌های جدیدالتالیف سال ‌های اخیر از جمله کتاب سوم و هفتم سال گذشته مورد بازنگری قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه سال اول تدوین این کتاب ‌ها کاملا آزمایشی است، پژوهشگاه و مطالعات آموزش و پرورش، بازخورد آنرا از معلمان اخذ کرده و مشکلات محتوایی را احصاء می‌کند و برای سال بعد تغییرات و اصلاحات صورت می‌گیرد و این روال ادامه دارد تا برنامه درس ملی به صورت کامل اجرا شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که اصلاحات ضروری در سال دوم تالیف کتاب‌های جدید انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال 92 برای کتاب‌های پایه سوم و هفتم اصلاحات ضروری انجام شده است.

محمدیان همچنین از برنامه‌های سازمان پژوهش برای کاهش مشکلات کیفی کاغذ درکتاب‌ها خبر داد و گفت: بخشی از مشکلاتی که در سال 92 برای کتاب‌های درسی به وجود آمد و آن را از نظر کیفیت دچار مشکل کرد، خارج از اراده شرکت تولیدکننده و سازمان بوده و امسال در تلاش هستیم تا از این دست مشکلات دربخش کتب درسی نداشته باشیم.


منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

بخش سفیران تبیان