تبیان، دستیار زندگی
معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 300 پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد گفت:‌ دانش‌آموز باید موقعیت خودش را بشناسد و برای اصلاح مستمر موقعیت خودش برنامه داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

300پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد

300پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد


معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 300 پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد گفت:‌ دانش‌آموز باید موقعیت خودش را بشناسد و برای اصلاح مستمر موقعیت خودش برنامه داشته باشد.


علی زرافشان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست و فناوری با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین پیشرفت‌های بیشتری در عرصه زیست و فناوری در مقطع دانش‌آموزی داشته باشیم گفت: در رویکرد جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان از یک موقعیت ممتازی برخوردارند و در کانون یاددهی و یادگیری قرار دارند که البته با حفظ مرجعیت معلمان است.

زرافشان ادامه داد: این موضوع مبتنی بر دستاوردهای فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است که در این فلسفه معتقد است دانش‌آموز در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز باید موقعیت خودش را بشناسد و برای اصلاح مستمر موقعیت خودش برنامه داشته باشد.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دانش‌آموزی قرار باشد موقعیت‌شناسی کند و برای خودش طرح و برنامه برای بهبود موفقیت داشته باشد، این دانش‌آموز یک دانش‌آموز پژوهنده خواهد بود و معلمی که با این دانش‌آموز کار می‌کند باید برای اصلاح موقعیت دانش‌آموز برنامه داشته باشد و چنین معلمی هم یک معلم پژوهنده است.

زرافشان تصریح کرد: در یک تعامل مستمر معلم باید به شناخت وارتقاء یادگیری یادگیرنده کمک کند.

آموزش و پرورش در نظام خواستار حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی بوده است.

وی تاکید کرد: در پناه این نوع نگاه یادگیرنده و یاددهنده و معلم یادگیری مادام‌العمر اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: با تحقق نکاتی که گفته شد ما در آینده می‌توانیم شاهد کسانی باشیم که عاملان یادیگری مادام‌العمر هستند و این دستاورد بسیار خوبی است و امیدواریم با این رویکرد و فضای جدید و بسیار مناسبی را داشته باشیم.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش در نظام خواستار حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی بوده است.

زرافشان ادامه داد: ما در سال اول جشنواره خوارزمی فقط 7 طرح پذیری به این جشنواره اعلام کردیم ولی امروز اگر طرح‌های دانش‌آموزی که ارسال شده با طرح‌های دانشجویی برابری نکند کمتر هم نیست.


منبع: ایران مدرس، اخبار دانش آموزی

بخش سفیران تبیان