تبیان، دستیار زندگی
کارگردان مجموعه تلویزیونی «مدینه» در مورد این سریال گفت: چهار عنصر امید، آگاهی، دین و اخلاق در این سریال جمع شده و سعید نعمت الله این چهار ویژگی را به بهترین شکل و بدور از شعارزدگی کنار هم چیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقدم «مدینه» را کلید زد


کارگردان مجموعه تلویزیونی «مدینه» در مورد این سریال گفت: چهار عنصر امید، آگاهی، دین و اخلاق در این سریال جمع شده و سعید نعمت الله این چهار ویژگی را به بهترین شکل و بدور از شعارزدگی کنار هم چیده است.

سیروس مقدم

مراسم کلید خوردن سریال «مدینه»‌ در لوکیشن این سریال واقع در بلوار قیام برگزار شد.

مهدی فرجی (مدیر شبکه یک)، مریم حداد (مشاور امور زنان و خانواده سیما)، آشتیانی‌زاد (مدیر گروه اجتماعی شبکه یک)، محرابی (مدیر طرح و برنامه) و همچنین تعداد دیگری از مدیران این شبکه در این مراسم حضور داشتند.

مدیر شبکه یک در جمع حاضران در این مراسم ضمن تبریک روز ولادت حضرت فاطمه (س) و خیر مقدم به حاضران در لوکیشن، عنوان کرد:‌ قصه سریال مربوط به زنی سخت‌کوش به نام مدینه است که تلاش می‌کند در مسیر سخت زندگی و مشکلات با موانع مقابله کند.

وی افزود: فضای قصه سرشار از لحظات دینی و معنوی است. نام مدینه هم نام مقدسی است که برای شخصیت اصلی انتخاب شده است. در ماه رمضان سریال «مدینه» همچون سایر کارهای سیروس مقدم و حمید نعمت الله که کارهای جذاب و دیدنی بوده اند، کار خوب و پربیننده‌ای خواهد شد و لحظات خوبی برای مردم فراهم می‌کند.

سیروس مقدم کارگردان این مجموعه تلویزیونی گفت: کارها و سوژه‌هایی که تا به الان کار کرده‌ام از دو ویژگی برخوردار بوده اند. یکی اینکه این سریال ها موجب ایجاد بحث و گفتگو میان خانواده ها شده و از طرفی نیز سریال مورد حمایت مدیران بوده و ساعت خوبی برای پخش نصیبش شده است. همین نیز باعث شده که بینندگان زیادی را جذب کند.

این کارگردان افزود: مهمترین کارم سه گانه «پایتخت» بود که هرکدام از این سریال ها یک سوژه اجتماعی را مطرح می کرد. در مورد «مدینه» نیز، دو وجه اشتراک وجود دارد از جمله اینکه در قصه ای دوباره با سعید نعمت الله کار می کنم چنانکه سابقه همکاری با نعمت الله را در کارهایی مثل «زیر هشت» و «رستگاران» داشتم که به سلیقه همدیگر نیز نزدیک شده‌ایم.

«مدینه» زنی است که با اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی پرورش یافته و در خانواده ای رشد کرده که سبک درست زندگی را آموخته و این کار را به فرزندان خود نیز آموزش می‌دهد. در حقیقت خانواده کوچکی که در سریال اشاره شده، نماد جامعه‌ای است که وقتی با مشکلاتی روبرو می‌شوند بجای متلاشی شدن و درگیری اتحاد بیشتری برای حل مشکلات پیدا می‌کنند.

مقدم تأکید داشت: دومین وجه نیز محوریت اجتماعی قصه است که در این سریال نیز موضوعات اجتماعی پیرامون شخصیت «مدینه» شکل می‌گیرد. قصه بشدت خانوادگی است و خانواده موضوع اصلی سریال است.

وی ادامه داد: «مدینه» زنی است که با اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی پرورش یافته و در خانواده ای رشد کرده که سبک درست زندگی را آموخته و این کار را به فرزندان خود نیز آموزش می‌دهد.

به گفته این کارگردان؛ در این سریال شخصیت زن قصه دچار چالش هایی می‌شود و در حقیقت خانواده کوچکی که در سریال اشاره شده، نماد جامعه‌ای است که وقتی با مشکلاتی روبرو می‌شوند بجای متلاشی شدن و درگیری اتحاد بیشتری برای حل مشکلات پیدا می‌کنند.

سیروس مقدم در این باره توضیح داد: «مدینه» این سریال در قصه دچار مشکل اساسی می‌شود که فکر نمی کنم هیچ کسی دوست داشته باشد جای او قرار بگیرد ولی این شخصیت از این مسأله نیز عبور می کند آنهم به این دلیل که پای او بر روی زمین و دارای اعتقادات قوی است.

وی افزود: او به امید بیشتر زندگیش را ادامه می دهد و تک تک اعضای خانواده را که دارای تشویش شده اند را به راه درست هدایت و به رستگاری می رساند. این موضوعی است که در سریال های خود به آن نیاز داریم.

گفتنی است در سریال "مدینه" که قرار است به تهیه کنندگی زینب تقوایی در ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش شود، بازیگرانی همچون پریوش نظریه، رضا رویگری، مریم بوبانی، مهرداد صدیقیان، لیندا کیانی، آناهیتا افشار، شیوا ابراهیمی، مجید صالحی، مهرداد ضیایی، بهزاد فراهانی، شیوا فروهر، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی بازی می‌کنند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : خبرگزاری سینمای ایران

مطالب مرتبط:

از سیروس مقدم تا ثریا    

ادیسه در دایره بسته تلویزیون   

سخت ترین تجربه ی مقدم