تبیان، دستیار زندگی
روابط بد میان اعضای خانواده، خصوصاً خواهر و برادرها، باعث آسیب به همه‌ی خانواده می‌شود. با مطالعه این مقاله یاد می‌گیرید که روابط بین خواهر و برادر پرخاشجو را بهبود ببخشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهبود روابط با خواهر یا برادر پرخاشجو


روابط بد میان اعضای خانواده، خصوصاً خواهر و برادرها، باعث آسیب به همه‌ی خانواده می‌شود. با مطالعه این مقاله یاد می‌گیرید که روابط بین خواهر و برادر پرخاشجو را بهبود ببخشید.


خواهر, برادر

بهبود روابط با خواهر یا برادرهای پرخاشجو

خواهر و برادرهای عصبانی ممکن است دارای احساساتی باشند که در تمام طول زندگی آنان ادامه یابد، اما مراحلی وجود دارد که با به‌کارگیری آن، خود و خانواده می‌توانند به بهبود روابط بپردازند.

رقابت خواهر و برادرها

رقابت میان خواهر و برادرها یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب به خانواده است. با وجودی که محققان می‌گویند این رفتار تا حدودی عادی است، اما رفتاری ناسالم است. این رقابت حتی ممکن است باعث حسادت شود که خود خشم را در پی خواهد داشت. والدین نقش اساسی‌ای در هیزم انداختن به آتش دعوای خواهر و برادرها دارند. آن‌ها نباید موفقیت یکی از فرزندان در کاری را به رخ بقیه بکشند. رفتار عادلانه موجب ایجاد یک رابطه‌ی سالم شده، دشمنی‌ها را کم کرده و باعث احترام بچه‌ها به یکدیگر می‌شود.

مسئولیت‌های شخصی

اگر عصبانیت خواهر یا برادر شما به دلیل چیزی است که شما انجام داده‌اید و میدانید که اشتباه است، باید مسئولیت آن را به عهده گرفته و معذرت‌خواهی کنید. اگرچه ممکن است قبول اشتباهتان دشوار باشد، اما خواهر یا برادرتان شما را درک می‌کند. اگر عذرخواهی نکنید، ممکن است تصور کند که شما اهمیتی نداده‌اید و آسیب ناشی از آن ممکن است باعث خشم خواهر یا برادرتان شود. بعد از گذشت سال‌ها ممکن است به یاد نداشته باشید که در کجا مقصر بودید، اما خشم ناشی از آن اگر عذرخواهی یا هیچ تلاشی برای آن نکرده باشید، باقی خواهد ماند.

اگر عصبانیت خواهر یا برادر شما به دلیل چیزی است که شما انجام داده‌اید و میدانید که اشتباه است، باید مسئولیت آن را به عهده گرفته و معذرت‌خواهی کنید.

فراموش کنید

ممکن است نگه‌داشتن یک کینه، کار آسانی باشد، اما در یک زمان طولانی، شرایط را بدتر خواهد کرد. با توجه به روابط، علاقه و اعتمادی که بخشی از روابط میان خواهر یا برادر است، گذشتن از کار اشتباهی که او انجام داده است ممکن است دشوار باشد. در هر صورت، نگه‌داشتن کینه، اوضاع را بدتر خواهد کرد، بعلاوه موجب خشم و ناراحتی می‌شود که می‌تواند مانع بهبود روابط آنان باشد. به جای نگه‌داشتن کینه، همه چیز را فراموش کنید. این اولین قدم در بهبود روابط میان خواهر و برادرهاست.

در مورد آن با هم صحبت کنید

گفتگو، یک کلید برای بهبود روابط میان خواهر و برادرهاست. نزدیک شدن به خواهر یا برادری که از او ناراحت هستید و یا او از شما رنجیده است، ممکن است دشوار باشد. احساس ناراحتی و غرور را کنار گذاشته و به خواهر یا برادر خود نزدیک شوید. اگر موضوعی که باعث ناراحتی شده است، حساس بوده و نمی‌توان مقابل دیگر اعضای خانواده مطرح شود، به او پیشنهاد دهید که به تنهایی باهم صحبت کنید. اگرچه گاهی بهتر است در مقابل دیگر اعضا صحبت شود تا بتوانند شما را راهنمایی و نصیحت کنند. صرف‌نظر از روشی که شما برای صحبت انتخاب می‌کنید، باید موضوع را با احترام با خواهر یا برادر خود مطرح کنید. صحبت درباره آن باعث می‌شود از عصبانیت شما کم شده و رابطه‌ی خود را بهبود ببخشید.

منبع: wiki.5040.ir


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mani98

برگرفته از انجمن: خانواده

مطالب مرتبط:

میان دل خواهر و برادر پل بزنید (1)

میان دل خواهر و برادر پل بزنید (2)