تبیان، دستیار زندگی
من اغلب درباره ی وسایلی که از بازیافت انواع چیزهای بی مصرف دیگر می سازیم فکر می کنم که این برای من مثل مدرسه است. چون ما هر روز در حال یادگیری هستیم و یاد می گیریم کمی خلاقانه تر به دور و ور خود بنگریم. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوطی چیپس و گلدان سنگی

من اغلب درباره ی وسایلی که از بازیافت انواع چیزهای بی مصرف دیگر می سازیم فکر می کنم که این برای من مثل مدرسه است. چون ما هر روز در حال یادگیری هستیم و یاد می گیریم کمی خلاقانه تر به دور و بر خود بنگریم. گاهی اوقات تصور می کنیم همین که مواد غذایی تمام شد دیگر ظرف آن باید دور ریخته شود و شاید اصلا به این که چه چیزهای زیبا و ساده ای با همان شی به ظاهر بی مصرف می توانیم بسازیم ... فکر نمی کنیم.

شاید چون عادت نداریم وسایل را چند کاربردی ببینیم و شاید به دلیل تنوع زیادی که در لوازم تزیینی وجود دارد ترجیح می دهیم از اجناس آماده خرید کنیم. اما بد نیست کمی هم مثل همیشه عمل نکنیم و کمی سیر فکریمان را نه همیشه اما گاهی برای تنوع هم که شده تغییر دهیم. این گلدان می تواند نمونه ی خوبی باشد. چرا که همچنین گلدانی برای خرید می تواند قیمت قابل توجهی داشته باشد. پس مطمئن باشید پشیمانی در کار نیست بر عکس مورد توجه دوستان و خانواده ی خود هم در می آیید.

در این قسمت قصد دارم تا ساخت گلدانی سنگی را با استفاده از یک قوطی چیپس با شما به اشتراک بگذارم. در صورتی که آماده هستید به سراغ مواد لازم این پروژه ی بسیار ساده می رویم:

مواد لازم:

  • یک قوطی چیپس فلزی
  • روکش پلاستیکی
  • اسپری چسب
  • یک کیسه سنگ ریزه – زیبا و چند رنگ
  • چاقو
  • دوغاب
  • آب. قلمو. حوله کاغذی
  • اسفنج
  • براق کننده

ابتدا روکش پلاستیکی را درون قوطی قرار دهید. این کار از نفوذ آب گل ها به درون قوطی جلوگیری می کند. سپس اسپری چسب را بر یک سمت قوطی بزنید. حال سنگ ها را بیاورید و روی آن قرار دهید تا بچسبند. سپس به سراغ سمت دیگر بروید و همین کار را برای سمت دیگر انجام دهید تا تمام قوطی را بپوشانید.

صبر کنید تا کاملا خشک شوند. حال نوبت به دوغاب زدن است. به کمک چاقو می توانید دوغاب را روی سنگ ها بکشید تا استحکام را افزایش دهید. تا جایی که امکان دارد اجازه دهید تا دوغاب خشک شود اما در حالی که مقداری را روی سنگ فشار می دهید تا فضاهای خالی پر شود، حوله ای کاغذی بیاورید و با قلمو و آب در سرتاسر سنگ ها بکشید و در آخر با اسفنج نمدار روی سنگ ها بکشید تا دوغاب روی سنگ ها پاک شود.

پس از آن که دوغاب خشک شد ... در صورت تمایل با اسپری براق کننده روی گلدان خود را درخشان نمایید.

حال می توانید گل های خود را درون گلدان دست ساز و زیبای خودتان بگذارید و روی میز قرار دهید تا بقیه هم از کار شما لذت ببرند.


پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا