تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم به دنبال راهی برای ساخت باغچه ی کوچکی قابل حمل و البته مقرون به صرفه می گردید تا در خانه یا هر جایی که دوست دارید و زندگی می کنید با خود ببرید می توانید با من همراه شوید تا با روشی آسان و کم هزینه صاحب باغچه ای کوچک شوید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باغچه ی قابل حمل با لوله ی PVC

باغچه ی قابل حمل با لوله ی pvc

اگر شما هم به دنبال راهی برای ساخت باغچه ی کوچکی قابل حمل و البته مقرون به صرفه می گردید تا در خانه یا هر جایی که دوست دارید و زندگی می کنید با خود ببرید می توانید با من همراه شوید تا با روشی آسان و کم هزینه صاحب باغچه ای کوچک شوید.

شما برای ساخت این باغچه به موارد زیر احتیاج دارید:

  • لوله PVC به شعاع حدود 11 سانت و طول 60 سانت
  • اره
  • دریل برقی
  • چسب کاغذی
  • متر فلزی
  • چاقوی جعبه ابزار
  • پیچ و مهره – قطر حدود 0.5 سانت
  • ماژیک
باغچه ی قابل حمل با لوله ی pvc

برای شروع ابتدا فواصل 20 و 40 سانتی متری را با چسب کاغذی، دور تا دور علامت بزنید. سپس به کمک اره در محل چسب زده شده تا وسط لوله را اره کنید. حال باید لوله را حرارت دهیم تا برای خم شدن نرم شود. من از اجاق گاز استفاده کردم اما شما می توانید با هر وسیله ی دیگری مثل سشوار این کار را انجام دهیم.

باغچه ی قابل حمل با لوله ی pvc

مراقب باشید تا خیلی به حرارت نزدیک نشوید. جایی که قبلا اره کرده بودید را طوری روی حرارت با فاصله قرار دهید تا نرم شدن و تغییر فرم اندکی را مشاهده فرمایید.

حال با دستمال و دستکش کارهای سنگین، قسمتی را که با حرارت نرم کردیم را به داخل فشار دهید تا فضایی که می خواهیم درونش گیاه بکاریم ایجاد شود.

سپس در پشت تیوپ به کمک دریل 2 عدد سوراخ ایجاد نمایید. یکی در بالا و دیگری در راستای همان در پشت آخرین قسمت برش خورده. برای اجرای دقیق به شکل توجه فرمایید.

باغچه ی قابل حمل با لوله ی pvc

سوراخ بالایی به منظور آویزان کردن به دیوار تعبیه شده و سوراخ پایینی برای کمک حمل آسان تر آن مانند کوله پشتی می باشد. حال بطری پلاستیکی خود را بیاورید. ما به ارتفاع 20 سانتی متری از قسمت بالایی بطری نیاز داریم. پس از برش حدود 2 سانت از ته بطری پایین بیایید و سوراخی به اندازه ی حفره های روی تیوپ ایجاد کنید تا آن ها را به یکدیگر پیچ و مهره کنیم. در صورت تمایل می توانید لوله را رنگ بزنید.

اکنون باغچه ی شما حاضر است. می توانید آن را با هر نوع گیاه مورد علاقه ی خود پر کنید (سبزیجاتی نظیر ریحان یا نعناع و ... پیشنهاد می شود). برای آویزان کردن آن می توانید از بند یکی از کوله های قدیمی یا هر بند محکم در دسترس خود استفاده نمایید به این صورت که در سر و ته آن دو سوراخ ایجاد کنید و در زیر پیچ و مهره روی لوله محکم ببندید. حال شما یک باغچه ی کوچک خانگی دارید. امیدوارم از این کار لذت برده باشید.


پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا