تبیان، دستیار زندگی
مجید نامجو مطلق ملی پوش اسبق فوتبال ایران در خصوص کار کرد های لیگ و مناسبات آن با تیم ملی با تبیان همکلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامجو مطلق: لیگ برتر پاسخگوی تیم ملی نیست


مجید نامجو مطلق  ملی پوش اسبق فوتبال ایران در خصوص کار کرد های لیگ و مناسبات آن با تیم ملی با تبیان همکلام شد.

نامجو مطلق

لیگ برتر فوتبال ایران در این دوره نسبت به هزینه هایی که برایش شد بازدهی نداشت. کارایی یک لیگ پویا از خروجی هایش مشخص می شود. حداقل این که باید در خاتمه لیگ ما شاهد چهره شدن چند بازیکن جوان باشیم. متاسفانه لیگ ما جز دو هفته آخر کیفیت خوبی نداشت و متوسط بود. سند حرف من هم فرار و قهر تماشاگر است. چنین لیگی حتما به تیم ملی هم کمک  لازم را ندارد. به نظرم اعلام نیاز کروش به داشتن اردوی بلند مدت هم از همین جا ناشی می شود. کروش به لیگ و برنامه تیم ها اطمینان لازم را ندارد و می خواهد این بازیکنان را با برنامه های مد نظر خود آماده کند.

ما جز دو هفته پایانی که برای قهرمانی و بقا شاهد نمایش خوبی بودیم در طول فصل بازی های جذاب کم دیدیم.  در این باره یکی دو نفر مقصر نیستند. کلیت فوتبال ما تقصیر دارد. باشگاه های ما به جای تهیه زیر ساخت ها به دنبال جذب ستاره و نتیجه گیری هستند. چنین کاری در آینده فوتبال ما را از ستاره ها تهی می کند. بدون ستاره هم فوتبال معنی ندارد.  امروزه به جز یکی دو باشگاه که در باره تهیه زیر ساخت ها و توجه به جوانان اقدام اساسی ندارند. فولاد یکی از این تیم هاست که به جوانانش اعتماد کرد و بهره اش را نه امسال بلکه در آینده خواهد برد.

هر سال ما شاهد تاثیر گذاری بازیکن مسن در لیگ هستیم و از پدیده ها خبری نیست. همین نکته کافی است که کارکرد لیگ زیر سوال برود. امروز درگیری سرمربی تیم ملی با باشگاه در خصوص در اختیار داشتن ملی پوشان حاکی از برنامه ریزی نامناسب است. باشگاه حق دارد در سخت ترین روزها از بازیکنی که برای هزینه کرده استفاده کند. از سوی دیگر تیم ملی هم مهم است. در مشکل به وجود آمده کسی را برای میانجی گری نداریم. البته این مشکل حل شدنی هم نیست. به نظرم فقط تعامل و همراهی می تواند مشکل را برطرف کند. اما باید کاری کنیم که این اتفاق دوباره تکرار نشود.

ما جز دو هفته پایانی که برای قهرمانی و بقا شاهد نمایش خوبی بودیم در طول فصل بازی های جذاب کم دیدیم.  در این باره یکی دو نفر مقصر نیستند. کلیت فوتبال ما تقصیر دارد. باشگاه های ما به جای تهیه زیر ساخت ها به دنبال جذب ستاره و نتیجه گیری هستند

سرمربی تیم ملی که مربی کاربلد و حرفه ای است از میزان آمادگی بازیکنان رضایت ندارد. در همه دنیا بازیکن آماده برای تیم ملی از دل لیگ پویا بیرون می آید. در آنجا مربی تیم ملی به دنبال برطرف کردن مشکلات تاکتیکی است. اما وقتی بازیکن نا آماده بود کار پیش نمی رود. فراموش نکنیم که شرایط ما خاص است. منظور از آمادگی شرایطی است که بازیکن باید برای جام جهانی مهیا باشد. در مقابله با حریفانی که قدر هستند و با همه توان خود می آیند.

البته من معتقدم که باید با نمایندگان فوتبال ایران در لیگ آسیا همراهی کرد و دست از تهدید بازیکن برداریم. حتی قانون به سود تیم های باشگاهی است و هیچ جا چنین اجباری وجود ندارد که بازیکن از این فاصله در اردوی تیم ملی باشد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان

منو: فوتبال ایران