تبیان، دستیار زندگی
هنوز حاشیه‌های پدید آمده برای فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای تمام نشده و با ‌واکنش‌های بین‌المللی به اقدامات عجیب مدیران ایرانی این فدراسیون، رنگ و بوی جهانی به خود گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و آبروریزی بین المللی


هنوز حاشیه‌های پدید آمده برای فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای تمام نشده و با ‌واکنش‌های بین‌المللی به اقدامات عجیب مدیران ایرانی این فدراسیون، رنگ و بوی جهانی به خود گرفته است.

گویا برخی با جعل عنوان یکی از اعضای آذربایجانی هیأت اجرایی این فدراسیون، سعی در ترتیب دادن اقداماتی بودند که البته با تکذیب وی همراه شد.

ورزش باستانی

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که محسن مهرعلیزاده در نامه‌ای به همه اعضای این فدراسیون، سید‌امیر حسینی، دبیرکل این فدراسیون را از سمت خود برکنار کرد که البته واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت؛ کاری که در هیچ کجای اساسنامه IZSF نه اختیارش را داشت و نه پیش‌بینی‌‌ شده بود!

مهرعلیزاده در نامه خود، علت برکناری حسینی را «اهمال در انجام وظایف محوله»، «‌پیگیری نکردن بودجه فدراسیون و تلاش برای سست کردن ارکان آن در فضای بین‌المللی» دانست.

سید امیر حسینی هم کمی بعد به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: «متأسفانه از بی‌تقوایی است که جناب آقای مهرعلیزاده ‌تصور می‌کنند به دلیل داشتن مسئولیت‌هایی در هشت سال قبل و ارتباطات سیاسی، با تضییع حقوق و ظلم آشکار به بنده یا دیگران، هر اقدام خارج از قانونی را می‌توانند انجام دهند».

وی با اعلام پیگیری اتهامات اعلام شده از سوی مهرعلیزاده نوشت: «با توجه به درخواست مکرر اعضا‌، اینجانب خواستار تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و رسیدگی موضوع توسط مجمع فدراسیون هستم تا نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های بیشتر به این فدراسیون بین‌المللی نوپا که حسب‌‌الامر مقام معظم رهبری ایجاده شده است، تصمیم و اقدام لازم معمول شود‌».

دبیرکل و مۆسس فدراسیون جهانی زورخانه در‌ کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به اینکه اگر در مجمع رأی نیاوردید، چه می‌کنید، گفت: «روشن است، من بر اساس رأی اعتماد مجمع فعالیتم را آغاز کردم، هر گاه مجمع تشخیص دهد که بنده از محدوده اساسنامه خارج شده‌ام و اعتمادش را پس بگیرد، من حرفی نخواهم داشت‌».

اما در جریان همین جدال‌های لفظی بود که همه گمان می‌کردند با تشکیل جلسه هیأت اجرایی بحران در فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای اندکی سروسامان می‌یابد که انتشار نامه‌ای از سوی دکتر خانلر قربانف، عضو آذربایجانی هیأت اجرایی IZSF با موضوع حمایت از اقدام اخیر مهرعلیزاده، ماجرا اندکی تغییر یافت و رنگ و بویی دیگر‌ به خود گرفت.

سید امیر حسینی هم کمی بعد به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت: «متأسفانه از بی‌تقوایی است که جناب آقای مهرعلیزاده ‌تصور می‌کنند به دلیل داشتن مسئولیت‌هایی در هشت سال قبل و ارتباطات سیاسی، با تضییع حقوق و ظلم آشکار به بنده یا دیگران، هر اقدام خارج از قانونی را می‌توانند انجام دهند»

این ایمیل را یکی از کارکنان فدراسیون بین‌المللی زورخانه تهیه کرده و نام و عنوان دکتر قربانف در این ایمیل جعل شده بود. قربانف در این ایمیل از اعضای هیأت اجرایی تقاضا کرده بود، از ‌کار محسن مهرعلیزاده حمایت کنند.

دکتر خانلر قربانف، عضو هیأت اجرایی فدراسیون جهانی زورخانه، بلافاصله با تکذیب امضا به چنین نامه‌ای واکنش نشان داد. عضو آذربایجانی هیأت اجرایی IZSF به اعضای فدراسیون نوشت: «دیروز نامه‌ای ‌دیدم که توسط بنده ‌علیه خانم عابدینی، کار‌شناس مسئول امور بین‌الملل و رویدادهای IZSF و دبیر‌کل محترم جناب آقای دکتر سید امیر حسینی امضا شده و توسط ایمیل سامرات سینگ به برخی ‌اعضا ارسال شده و درخواست شده بود تا آن را کپی کرده و به ایمیل فدراسیون بفرستند.

در اینجا آشکارا، واضح و بلند، بنده خانلر قربان اف، اعلام می‌کنم که اینجانب هرگز چنین نامه شرمناکی را ننوشته و نمی‌نویسم و هرگز به کسی توصیه انجام چنین کاری را نمی‌کنم.

البته نوشتن چنین نامه‌ای از سمت اینجانب و هر کس دیگری نه قانونی و نه اخلاقی است. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که هرگز نزاع‌ها و چنین اعمالی را حمایت نمی‌کنم و با تمامی اعمال غیر‌قانونی که در آن فدراسیون انجام می‌شود، مخالفم.

اما فرستادن نامه دکتر قربانف به فدراسیون جهانی زورخانه و اعضا، واکنش آنان را در پی داشت. اعضای فدراسیون با فرستادن ایمیل‌های جداگانه‌‌ با زشت خواندن عمل صورت گرفته از سوی کارمند IZSF از رئیس فدراسیون خواستند تا هر چه زود‌تر مجمع عمومی و فوق‌العاده را برای بررسی روند امور برگزار کنند.

محسن مهرعلیزاده تا کنون با رد درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده در نزدیک‌ترین تاریخ ممکن، آذرماه را ‌زمان برگزاری مجمع دانسته است».

این تنها بخشی از کارهای عجیب و غریب مدیران ایرانی در این فدراسیون است که اگر تا دیروز تنها ابعاد داخلی داشت و خبرگزاری‌های داخلی به آن می‌پرداختند، امروز با اقداماتی اینچنین جنبه جهانی‌تری پیدا کرده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: تابناک