تبیان، دستیار زندگی
اگر نمی دانید چگونه امروز را برای مادرتان شیرین تر کنید ، سری به مقاله ی ما بزنید تا پیشنهادهای ما را بخوانید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک روز مادر متفاوت


اگر نمی دانید چگونه امروز را برای مادرتان شیرین تر کنید ، سری به مقاله ی ما بزنید تا پیشنهادهای ما را بخوانید....

روز مادر

هرکس با توجه به توانش می کوشد در این روز هر چند کوتاه از مادرش قدردانی کند و خستگی از تنش بیرون کند.خریدن هدیه،گرفتن دسته گل و یا نوشتن یک کارت زیبا می تواند به رسم قدر شناسی در روز مادر کمک کند. ما در این مقاله پیشنهاداتی را برای قدر دانی از مادران مهربان برای تان نوشته ایم اما شما با توجه به شناختی که از روحیات مادرتان دارید ،با کمی خلاقیت می توانید اورا غافلگیر کنید و خاطره ای زیبا برای او بسازید.

سلیقه ی مادرتان را در نظر بگیرید:  بعضی ها وقتی برای خرید هدیه می روند ،گویی می خواهند برای خودشان خرید کنند.به سن و سال و علایق طرف مقابل کاری ندارند و فکر می کنند هدیه باید مورد پسند خودشان باشد.لطفا وقتی برای خرید هدیه ی روزمادر می روید به علایق مادرتان فکر کنید.

لوازم منزل در تحریم: ملتمسانه تقاضا می کنم برای روز مادر لوازم منزل،جارو،پارو،قوری،کتری حتی ازنوع طلاییش هرچه قدر هم کارشان را راحت تر می کند نخرید.

روز مادر برای تقدیر از مادر هاست نه نظافت چی ها و یا کسانی که هر روز به شما سرویس می دهند. محبت های آنها از سر عشق است وگرنه کارگر شما نیستند که با خرید این چیز ها آنها را در خدمت رسانی بیشتر یاری کنید!!!

_ دوست دارم فراوان: خانم ها موجوداتی حساس اند و مثل همه نوع بشر به محبت نیاز دارند. بهترین هدیه بدون کلام محبت آمیز از ته دل هیچ فایده ای ندارد.پس اگر پول ندارید مهم نیست محبت که خرجی ندارد کلامی ،حضوری تاکید می کنم تلفنی فایده ندارد اگر مادر هایتان در دسترس هستند حضوری از زحماتشان تشکر کنید. جملاتی که تا به حال فرصت نکرده اید را دراین روز بگویید . از سال دیگر تنها خدا خبر دارد.

_ شاد باشید: یک روز هم که شده مشکلات کار،بی کاری، تحصیل، خانواده، همسر و کلا مشکلات زندگی تان را کنار بگذارید و دست از ناله و درد و دل کردن برای مادرتان دست بردارید.نهایت شادی مادرتان در شادی شماست یک روز در سال هم که شده شاد باشید. حتی شده در ظاهر نقش بازی کنید و به این ترتیب دلش را خوش کنید.

_ ببخشید: هیچ انسانی بی ایراد نیست. نه من نه شما و نه مادرتان. پس اگر از دست مادرتان،کارهایش،نصایح هر دقیقه اش،بودن بیش از حدش!،یا حتی نبودنش ناراحت هستید. بپذیرید او هم انسان است ببخشید.

_شاعر شوید: شاعر شوید اگر انسان خلاقی هستید و توانایی نوشتن دارید، می توانید شعری برای مادرتان بگویید ،بله شما شاعر نیستید ، کافیست چشمانتان را ببندید ، به قلبتان رجوع کنید و صورت زیبا و مهربان او را به یاد آورید ، می بینید که هزاران کلمه و جمله زیبا بر زبانتان جاری می شود، آنها را به او تقدیم کنید.

اینکه روز خاصی را به نام مادر اختصاص می دهیم خیلی خوب است اما لازم است هر روز قدر دان محبت های آنها باشیم

_ کمک کنید: کمک کردن تنها شستن ظرف و انجام کارهای منزل نیست گاهی شنیدن درد دل ها و همدلی بهترین هدیه به کسی است که همیشه ستون زندگی تان بوده و تمام سال به غرها و درد دلهایتان گوش می دهد. یک بار در سال هم شما شنونده باشید.

_ تشکرکنید: رسم خوبی بین ما ایرانی ها هست و آن این است که هربار از سرسفره بلند می شویم از کسی که زحمت طبخ غذارا کشیده تشکر می کنیم. اما تا به حال ازکسی که لباس هایتان را می شوید ، اتو می کندو... تشکر کرده اید.

شما دوست عزیز پشت چشم نازک نکن!! بله مستقل شدی جدا زندگی می کنی احسنت اما به خاطر دعای خیر از مادرت تشکر کرده ای؟

_ مهم هستی: در این که مادران نقش تعیین کننده ای در زندگی هر ایرانی دارند و حتی پس از مرگشان هم تاثیراتشان باقی خواهد ماند اما کمتر پیش می آید که به آنها یاد آور شویم که چقدر مهم و تاثیر گذار هستند.پس هر ازگاهی به آنهابگویید .

_ همیشه قدر دان باش: اینکه روز خاصی را به نام مادر اختصاص می دهیم خیلی خوب است اما لازم است هر روز قدر دان محبت های آنها باشیم.

_بوسیدن فراموشتان نشود: هدیه کردن یک بوسه به او در روز مادر حتما به دیدار مادرتان بروید وبه یک تبریک تلفنی اکتفا نکنید، چون باید او را ببوسید و صورتتان را کنار صورتش بگذارید و او را احساس کنید. نگاهش کنید خوب و عمیق ،بگذارید زیباترین تبریک را از کارت پستال چشمان شما بگیرد .در این روز زیبا ، روز مادر حتما به دیدار مادر بزرگها بروید و از وجودشان لذت کافی را ببرید که همین دم را با آنها بودن غنیمت است ، شما برای بودن با آنها خیلی وقت ندارید.

فرآوری: ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع:سیمرغ/بیتوته

مطالب مرتبط:

مادرانگی ما گرفتار وبلاگ‌ها

چه هدیه ای برای مادرم بخرم؟

فقط مادر بمان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.