تبیان، دستیار زندگی
وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، به بهانه حقوق بشر، تحریم‌ها علیه چندین مقام کنونی و سابق ایران را تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌های علیه آن‌ها را به روز رسانی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

15 مقام ایرانی در لیست تحریم‌های انگلیس


وزارت دارایی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، به بهانه حقوق بشر، تحریم‌ها علیه چندین مقام کنونی و سابق ایران را تمدید کرده و اطلاعات مربوط به تحریم‌های علیه آن‌ها را به روز رسانی کرده است.


وزارت دارایی انگلیس به بهانه نقض حقوق بشر و با انتشار بیانیه‌ای لیست تحریم‌های ضدایرانی خود را به روزرسانی کرد. در این فهرست نام 15 مقام کنونی و سابق ایران به چشم می‌خورد که اطلاعات مربوط به آن‌ها به روزرسانی شده و مدت تحریم شان تمدید شده است.

تحریم ایران

«حسن فیروزآبادی» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، «حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات دولت سابق، «قربانعلی دری نجف آبادی» و «سعید مرتضوی» از جمله افرادی هستند که نامشان در این لیست وجود دارد.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه خواستار بلوکه شدن دارایی‌های این افراد در انگلیس شده و نهادهای مالی این کشور را از هرگونه مراوده با آن‌ها منع کرده است.

انگلیس تاکنون جمعا نام 86 ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. افرادی که در لیست تازه‌منتشر شده، آمده، پیش از این هم در فهرست تحریم‌های انگلیس بوده‌اند، اما در لیست امروز اطلاعات این افراد به روز شده است.

«محمود عباس‌زاده مشکینی»، سید «مرتضی بختیاری»، «حمیدرضا عمادی»، «محمد حسینی»، «محمد صالح جوکار»، «عزیزالله رجب‌زاده»، «محمود سالارکیا»، «حجت‌الله سوری»، «رضا تقی پور» ، «تمدن» و «زرگر» دیگر افرادی هستند که اطلاعات آن‌ها در این لیست به روزرسانی شده و مدت تحریم آنها تمدید شده است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تحریم‌های جدید انگلیس اظهار کرد: وزارت خارجه درباره این تحریم‌ها موضع‌گیری کرده و نظر ما این است که این تحریم‌ها یک سویه، مغرضانه، سیاسی و کاملا مردود است.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه خواستار بلوکه شدن دارایی‌های این افراد در انگلیس شده و نهادهای مالی این کشور را از هرگونه مراوده با آن‌ها منع کرده است

تخت روانچی درباره کاردار غیردائم انگلیس در ایران گفت: روابط انگلیس و ایران قدم به قدم پیش می‌رود و تا هفته آینده کاردار غیرموقت ما به انگلیس می‌رود. کاردار غیردائم انگلیس در ایران فعلا در ایران حضور ندارد.

این در حالی است که در پی  سفر گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران به ایران در دی ماه گذشته جک استراو از هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد و عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مورد برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلیس، گفته است که به‌طور قطع این سفر انجام می‌شود، اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

فرآوری : باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: تابناک/  فارس

مطالب مرتبط:

دیدار جنجالی هیئت پارلمانی اروپا در تهران

اعتراف استراو به دشمنی انگلیس با ایران

تهدید کری به تحریم جدید ایران