تبیان، دستیار زندگی
این کاردستی پنگوئنی بسیار آسان ساخته می شود و همین طور ساختن آنها نیز بسیار لذت بخش است. پیشنهاد می کنم د صورت تمایل چند تا از آنها را بسازید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنگوئن بسازیم

پنگوئن بسازیم

این کاردستی پنگوئنی بسیار آسان ساخته می شود و همین طور ساختن آن ها نیز بسیار لذت بخش است. پیشنهاد می کنم در صورت تمایل چند تا از آن ها را بسازید.

شما همچنین می توانید با خلاقیت خود به جای پنگوئن حیوانات دیگری را بسازید و برای خود باغ وحشی با رول های مقوایی که در خانه دارید بسازید.

مواد مورد نیاز این کاردستی بسیار اندک و در دسترس همه ی ما می باشد که من در زیر برای شما آنها را نوشته ام:

مواد لازم:‌

برای هر پنگوئن یا هر حیوان مورد نظر یک رول مقوایی لازم است. برای پنگوئن به کاغذ رنگی هایی به رنگ های سیاه، سفید و نارنجی نیاز داریم البته شما می توانید از هر رنگ دیگری که در دسترس دارید استفاده کنید. به یاد داشته باشید کار دستی شما می تواند منحصر به فرد شما باشد و هیچ الزامی وجود ندارد. تنها ایده ها به اشتراک گذاشته می شوند. برای چشم ها از 2 دکمه یا 2 چشم عروسکی استفاده کنید و همین طور چسب و قیچی و مداد هم فراموش نشود.

ابتدا کاغذ رنگی مشکی را دور تا دور رول لوله کنید و با چسب بچسبانید. سپس قسمت های بیرون زده را مانند شکل به داخل رول خم کرده  دوباره با چسب بچسبانید.

دو قسمت باریک به عنوان بال روی کاغذ رنگی مشکی بکشید و با قیچی در بیاورید. برای چسباندن آن ها دو سر آن ها را کمی خم کنید و پس از آن بر کنار بدن پرنده ی خود بچسبانید. حال با رنگ نارنجی یک مثلث به عنوان نوک پرنده برش دهید و بر صورت آن بچسبانید. می دانید که پنگوئن ها یک شکم سفید رنگ دارند. کار سختی نیست ... با کاغذ سفید یک بیضی کوچک مانند چیزی که من در آورده ام در بیاورید و روی رول خود بچسبانید. به تصویر زیر دقت کنید:
پنگوئن بسازیم

پس از آن نوبت به گذاشتن چشم های پرنده است. هر دو چشم ها را با چسب بر جای خود بچسبانید و کمی آن ها را با انگشتان خود نگه دارید و دیگر تمام است.

حال شما یک عروسک رولی آن هم به شکل پنگوئن دارید. شما می توانید حتی تصویر پنگوئن های مختلف را از اینترنت جستجو کنید و چند نوع از نژادهای مختلف آن ها را بسازید و درباره ی آن ها با بچه های دیگر یا دوستانتان صحبت و بازی کنید. بهتر از اسم آن ها را هم بر جایی از عروسک خود بنویسید تا اسم نژاد آن ها را هم بهتر یاد بگیرید.


پژوهش های دانش آموزی – تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا