تبیان، دستیار زندگی
حسین معدنی آینده والیبال را روشن می داند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده والیبال روشن است


حسین معدنی آینده والیبال را روشن می داند.

حسین معدنی

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاههای آسیا در مانیل در حال برگزاری است و متین ورامین نماینده ما در این رقابت هاست. این پیکارها چند دوره ای در حال برگزاری است و به نظرم فاقد کیقیت لازم است. به جز تیم های قطری که از مجموعه ای از بازیکنان خارجی بهره می برند ما رقیب چندان خوبی نداریم. تیم های ایرانی تاکنون چند دوره قهرمان آسیا شده اند و امسال هم به نظرم متین می تواند به راحتی قهرمان شود.

ترکیب تیم متین حکایت از قهرمانی این تیم دارد اما امیدوارم آنها رقیبان خود را دست کم نگیرند. این مسابقات اگرچه کیفیت خوبی ندارد اما تیم های ایرانی مجبورند در آن حضور یابند تا سهمیه مسابقات جهانی را بگیرند. در والیبال رقابت های باشگاهی به اندازه بازی های ملی مهم نیست و تیم ها به اندازه کافی در آن سرمایه گذاری نمی کنند. در مطقه آسیا اوضاع بدتر از سایر قاره هاست. ما ناچاریم با این شرایط کنار بیاییم. متاسفانه حتی شرق آسیایی ها هم خیلی به باشگاه های خود توجه ندارند.

خوشبختانه والیبال در ایران به حدی پیشرفته که آسیایی ها چندان برای ما رقیب جدی محسوب نمی شوند. در این را لیگ ما یکی از عوامل اصلی پیشرفت است. سال گذشته ما یکی از بهترین دوره های لیگ را داشتیم. مشکلات ما در لیگ به مراتب کمتر از گذشته بود و این امر نشان می دهد که ما راه پیشرفت را پیدا کرده ایم. البته به گمانم ما در بخش زمان بندی می توانستیم بهتر از این هم عمل کنیم. این لیگ در راه آماده سازی ملی پوشان ما به شدت تاثیر گذار بوده و هست.

والیبال ایران دچار تغییر ناخواسته مربی تیم ملی شد. این امر قطعا برای ما مشکلاتی خواهد داشت. ولاسکو یک مربی عالی بود. او عالی کار کرد. آقای کواچ مربی جدید تیم ملی حتما در اندازه های ولاسکو نیست و تجربه او را ندارد اما او مربی جوان و کاربلدی است. نکته مهم در کار او انگیزه بالا است

اگر ما چهل بازیکن را در اردوی تیم ملی داریم به نظرم حتی نزدیک به بیست بازیکن دیگر هم شایستگی حضور در اردو را داشتند. این کمیت دلپذیر کار را برای مربیان از یک سو سخت و از سوی دیگر آسان می کند. این تعداد بازیکن خوب نشان می دهد که مربیان ما در رده باشگاهی اصولی کار می کنند.

والیبال ایران دچار تغییر ناخواسته مربی تیم ملی شد. این امر قطعا برای ما مشکلاتی خواهد داشت. ولاسکو یک مربی عالی بود. او عالی کار کرد. آقای کواچ مربی جدید تیم ملی حتما در اندازه های ولاسکو نیست و تجربه او را ندارد اما او مربی جوان و کاربلدی است. نکته مهم در کار او انگیزه بالا است. او با این انگیزه و توانایی هایی که دارد با برنامه های جدید می تواند به خودش و والیبال ما کمک شایان توجهی کند. من به شخصه به آینده والیبال با حضور کواچ  امیدوارم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان