تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ایجاد 13 مجتمع دانش آموزی در استانهای محروم خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد 13 مجتمع دانش آموزی در استانهای محروم

ایجاد 13 مجتمع دانش آموزی در استانهای محروم


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ایجاد 13 مجتمع دانش آموزی در استانهای محروم خبر داد.

دکتر قبادی دانا در مورد آموزش امدادی به دانش آموزان مقطع متوسطه گفت: در سال گذشته در طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) 125 هزار دانش آموز سوم راهنمایی آموزش های امدادی مانند پناه گیری، تخلیه اضطراری در حوادث، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، حمل مصدوم، تریاژ مقدماتی، پانسمان، بانداژ و آتل، اطفای حریق و اسکان اضطراری را آموزش دیده اند.

وی در مورد اجرای طرح ملی دادرس در سال جاری نیز با بیان اینکه یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بنا داریم تا 625 هزار دانش آموز تحت آموزش های امدادی قرار گیرند تا از وقوع حوادث جلوگیری کنیم؛ چرا که آموزش در پیشگیری از بسیاری حوادث مۆثر است.

به دلیل پراکندگی برخی روستاها و فاصله زیاد آن از شهرها برخی دانش آموزان مجبورند برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه فاصله بیش از 70 کیلومتر را در روز طی کنند. در این راستا در برخی شهرها مجتمع های دانش آموزی برای اسکان این دانش آموزان ایجاد شده است.

قبادی دانا همچنین در مورد ایجاد مجتمع های دانش آموزی توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور گفت: به دلیل پراکندگی برخی روستاها و فاصله زیاد آن از شهرها برخی دانش آموزان مجبورند برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه فاصله بیش از 70 کیلومتر را در روز طی کنند. در این راستا در برخی شهرها مجتمع های دانش آموزی برای اسکان این دانش آموزان ایجاد شده است.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر اکنون 13 مجتمع دانش آموزی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری فعال است که امیدواریم بتوانیم تعداد این مجتمع ها را با تأمین اعتبار افزایش دهیم.


منبع: خبرگزاری ایسنا

بخش سفیران تبیان