تبیان، دستیار زندگی
اگر در آستانه ازدواج هستید یا به سن ازدواج رسیده اید و می خواهید قدم های بعدی تان را برای یک زندگی مشترک، محکم و درست بردارید، مطالعه کتاب های مربوط به ازدواج را به شما پیشنهاد می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج موفق رویا نیست


اگر در آستانه ازدواج هستید یا به سن ازدواج رسیده اید و می خواهید قدم های بعدی تان را برای یک زندگی مشترک، محکم و درست بردارید، مطالعه کتاب های مربوط به ازدواج را به شما پیشنهاد می کنیم.

ازدواج موفق

تمام افراد دوست دارند ازدواج موفقی داشته باشند اما واقعیت این است که فقط تعداد کمی برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. در میان آن عده هم تعداد زیادی به بیراهه می روند و مسیر غلطی را برای سر و سامان دادن به زندگی شان انتخاب می کنند. کتاب هایی که درباره ازدواج منتشر شده اند می توانند تا حدود زیادی حکم یک راهنما و مشاور خوب را داشته باشند.

کتاب «ازدواج موفق» نوشته دکتر رابین اسمیت یکی از این کتاب ها است که با ترجمه فرانک باجلان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است. در این کتاب، راهکارهایی عملی برای دست‌یابی به ازدواجی سالم، مستحکم، شاد و رضایت‌بخش ارایه شده است.

این کتاب هم برای افرادی که قصد ازدواج دارند، هم برای تازه عروس و دامادها و هم برای آنهایی که سال‌ها از ازدواج‌شان می‌گذرد حرف های مفیدی برای گفتن دارد.

البته به گفته خود دکتر اسمیت این کتاب فقط برای زوج‌ها نیست، بلکه برای همه آنهایی است که می‌خواهند با صداقت و راستگویی زندگی کنند.

در این کتاب به بررسی نیازهای گفته نشده، سوال‌های پرسیده نشده، انتظارات غیرمتعارف و نامعقول و تفکرات پنهانی پرداخته شده که در زیر ظاهر ازدواج باقی می‌مانند و بعدها عامل جنگ قدرت، رنج‌ها و ناامیدی‌ها در ازدواج می‌شوند. به عقیده نویسنده هرگز برای دوباره برقرار کردن روابط سالم در ازدواج، دیر نیست.

برای داشتن یک رابطه سالم باید خودتان را برای یک تلاش همه جانبه آماده کنید. پرسیدن سوالات دشوار و تا حدودی ناخوشایند از خود و همسرتان و پذیرفتن پاسخ‌های صادقانه او بخشی از این تلاش دشوار است. اگر می‌ترسید که چنین پرسش‌هایی، مشکلی در روابط شما ایجاد کند، پس بدانید به هنگام روزهای سخت زندگی، روابط‌تان از هم پاشیده خواهد شد.

در این کتاب 219 سوال درباره مسایل مهم و مسایل عادی و روزمره زندگی مطرح شده است که پاسخ غلط یا درست ندارد و صرفا جهت آگاهی و شناخت از نقطه‌نظرات خود و همسرتان عنوان شده است.

این کتاب هم برای افرادی که قصد ازدواج دارند، هم برای تازه عروس و دامادها و هم برای آنهایی که سال‌ها از ازدواج‌شان می‌گذرد حرف های مفیدی برای گفتن دارد

در این کتاب راهکارهایی همراه با داستان‌هایی از زندگی افرادی که برای مشاوره ازدواج مراجعه کرده بودند ارایه شده و در آن از زوج‌ها دعوت شده که یکدیگر را به عنوان دو فرد کامل و مستقل که هر کدام شمعی روشن برای روشن کردن راه زندگی در دست دارند، بپذیرند و شمع سوم را با عنوان «ما» برای روشن کردن راه زندگی مشترک، روشن کنند.

در این کتاب صداقت به عنوان عنصر مخفی سازنده ازدواج موفق معرفی می‌شود و به همه اعم از متأهل یا مجرد روش صداقت با خود و همسر یاد داده می شود.

ازدواج موفق اولین بار در سال 1388 در ایران در 250 صفحه و به شماره شابک: 978964191ظ 1ظ 7 منتشر شد و شما می توانید آن را به قیمت 4900 تومان از کتاب فروشی های شهر تهیه کنید.

این کتاب با عنوان «دروغ‌های سفره عقد: حقایقی درباره ازدواج موفق» توسط انتشارات نشانه و «چگونه ازدواجی موفق داشته باشیم» توسط انتشارات چلچله هم منتشر شده است.

فرآوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از سلامت، گنجینه کتاب، مروارید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.