تبیان، دستیار زندگی
داریوش طلایی بعد از 12 سال روی صحنه می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسرت داریوش طلایی بعد از 12 سال


داریوش طلایی بعد از 12 سال روی صحنه می رود.

کنسرت داریوش طلایی بعد از ۱۲ سال

در نشست کنسرت بداهه نوازی داریوش طلایی و مجید خلج که در تالار وحدت برگزار شد داریوش طلایی نوازنده گیتار و ستار گفت: درابتدای سال جدید این حس را دارم که می توانیم کاری انجام دهیم و بدین ترتیب وارد صحنه شویم.

داریوش طلایی در نشست خبری کنسرت بداهه نوازی خود گفت : بیشتر از 12 است که کنسرت درایران نداشته ام ؛چرا که من از 15 سالگی در تالار وحدت  موسیقی اجرا می کردم و حالا با یک دوره دوری از موسیقی صحنه ای دوباره با اجرای کنسرت به صحنه باز می گردم .

وی افزود:‌ دراین 12 سال سعی کردم که این کنسرت و موسیقی را پخته تر کنم و هم از لحاظ پایه های تئوریکی آن را پخته ترکنم  و همیشه موسیقی نظری و عملی را که یکی از کارهایم بوده است را به هم نزدیک و پیاده کنم .

وی با اشاره به کنسرت اردیبهشت ماه گفت: برای این کنسرت از تم سایه روشن استفاده کرده‌ایم که من همراه با مجید خلج 18 سال پیش چنین کنسرتی را در هلند برگزار کردم.

طلایی ادامه داد:‌ آنچه  مسلم است پایبندی به موسیقی ایرانی است که به آن پایبندم و تمام تلاشم این است که  موسیقی ایرانی باشد و از زبان موسیقیایی ایرانی بهره ببریم . تمام عمر  همین کار را کرده ام  ودرحالی که با موزیسین های مختلف خارجی  و با موسیقی های غیر ایرانی کار کرده ام، تاکید دارم  که موسیقی با زبان فارسی باید  با موسیقی با زبان غیر فارسی باید فرق داشته باشد؛ اینکه جوهرش چیست و خصوصیاتش چیست، تا زبان موسیقی ایرانی باشد .

وی افزود:‌معتقدم که موسیقی ما یکی از پایه های اصلی درکنار زبانمان و یکی از پایه های اصلی هویتمان است که تاکنون مانده است.

طلایی در ادامه گفت :‌  سایه روشن کنسرتی بود که من با مجید خلج در هلند اجرا کردیم.  خصوصیت این مجموعه در رنگ‌آمیزی آن است .شما وقتی طراحی می‌کنید با سایه و روشن‌هاست که می‌توانید به اشیاء حجم دهید، خصوصیت موسیقی ایرانی هم ایجاد همین حجم‌هاست.

وی افزود:  من در این کنسرت با تار و سه‌تار و مجید خلج با تمبک به  اجرا خواهیم پرداخت  .

وی اظهار داشت: مهمترین خصوصیت این مجموعه مدر گوناگونی و رنگ آمیزی آن است و من در این شیوه که مبنای آن بر بداهه نوازی استوار شده قطعه از پیش ساخته‌ شده‌ای را ارائه نمی‌دهم اما شرایطی را که لازمه یک اجرای موسیقی به صورت زنده است و همچنین تعاملی را که لازمه حضور بین ملودی و ساز ضربی به شمار می‌رود را فراهم می‌کنم.

طلایی ادامه داد:‌حرکت جدید درجامعه موسیقی ما این بود که بدون تعارف و نمایش به هنر موسیقی بپردازیم و  اینقدر از موسیقی دور نشویم . باید بکوشیم حواشی موسیقی اینقدر  زیاد نشود که خود موسیقی در مرحله آخر قرار بگیرد .دلم می خواهد مردم برای موسیقی به تماشای این کنسرت بنشینند.

در دو سال گذشته برگزاری جشنواره موسیقی جوان باعث کشف بسیاری از استعدادهای نسل جوان شده است و من در همین جا فراخوان می‌دهم که آماده راهنمایی تمامی جوانان علاقمند به حوزه موسیقی هستم.

وی درپایان گفت :‌مسئله خواننده یکی از مشکلاتی است که حواشی ما را دامن می زند ،‌درست است که خواننده در موسیقی ما نقش مهمی دارد و کسی منکر آواز نیست اما دلم می خواهد خواننده در کنار بقیه موزیسین ها قرار گیرد و نه آنکه بدرخشد و همه را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: در دو سال گذشته برگزاری جشنواره موسیقی جوان باعث کشف بسیاری از استعدادهای نسل جوان شده است و من در همین جا فراخوان می‌دهم که آماده راهنمایی تمامی جوانان علاقمند به حوزه موسیقی هستم.

"کیوان فرزین" برگزار کننده کنسرت "بداهه نوازی" داریوش طلایی و مجید خلج در این نشست گفت: این کنسرت 28 و 29 فروردین در شهر شیراز و 4 و 5 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در سالیان گذشته برای موسیقی شرایطی فراهم بوده که بر اساس آن محدودیت‌هایی را بر این هنر وارد کرده است که از جمله مهمترین این موارد می‌توان به نبود امنیت کاری و اقتصادی برای هنرمندان این عرصه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مشکلات اجرا در شهرستانهای بسیار زیاد است و مردمی که دور از پایتخت زندگی می‌کنند به نوعی از موسیقی خوب بی‌بهره هستند.

گفتنی است کنسرت بداهه نوازی داریوش طلایی و مجید خلج 28 و 29 فروردین در تالار اسکان شهر شیراز و 4و 5 اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

بخش هنری تبیان


منبع:

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

انتشار لوح فشرده صوتی گل آوا

فراز و فرود 10 ساله جشنواره موسیقی فجر

مروری بر موسیقی انقلاب اسلامی ایران